19/04/2024

بروکسبی با پیروزی برابر توماس بردیچ به دور دوم یو اس اوپن رسید

  • توسط سروش
  • 27/08/2019
  • 0

در روز دوم برگزاری رقابت‌های گرند اسلم یو اس اوپن و از مرحله نخست این بازی‌ها، جنسن بروکسبی با پیروزی برابر توماس بردیچ موفق به صعود به دور دوم این مسابقات شد.

حذف توماس بردیچ از اوپن آمریکا

بروکسبی ۱۸ ساله اولین بردش در گرند اسلم‌ها را با پیروزی برابر توماس بردیچ با نتایج ۶-۱، ۲-۶، ۶-۴ و ۶-۴ به دست آورد؛ توماس بردیچ بعد از پشت سر گذاشتن چندین مصدومیت در آستانه بازنشستگی قرار دارد. توماس بردیچ در این‌باره گفت:

این بسیار ناامیدکننده است که خودتان را برای چنین مسابقاتی آماده کنید ولی وقتی وارد زمین شدید ببینید که توانایی رقابت با بازیکنانی که در چنین فرمی قرار دارند را ندارید.

او در دو ست آخر این مسابقه برابر بروکسبی حرفی برای گفتن نداشت؛ جنسنِ کالیفرنیایی تصمیم گرفته بود که بعد از پایان آخرین گرند اسلم سال در دانشگاه بیلور بازی کند. پیش از صعود به دور اصلی یو اس اوپن، بروکسبی نظرش را عوض کرد و حالا موفق شد که فینالیست ویمبلدون ۲۰۱۰ که به نیمه نهایی یو اس اوپن ۲۰۱۲ هم رسیده بود را شکست دهد. بروکسبی گفت:

هنوز هم به نظرم در آنجا فرصتی را از دست دادم و از این رو فکر می‌کنم پیروزی‌هایم در اینجا می‌توانست در مسیر دیگری به وقوع بپیوندد.

با وجود اینکه بروکسبی اندکی کسل به نظر می‌رسید، اما پس از ست دوم به بازی برگشت و در میان تشویق حضار به پیروزی رسید. بروکسبی در دور اول یو اس اوپن سال گذشته شکست خورد، اما امسال با تجربه‌ای که از آن مسابقات کسب کرد موفق به پیروزی در برابر توماس بردیچ شد. تنیسورهای صعود کننده به دور دوم بخش انفرادی یو اس اوپن، ۱۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند و این مبلغ ممکن است بروکسبی را از ادامه دادن تنیسش در سطح آماتور منصرف کند. این موضوع، تصمیم‌گیری را برای او دشوارتر کرده است.

بروکسبی توماس بردیچ

توماس بردیچ هم برای آینده خودش تصمیماتی می‌گیرد اما بدنش در این تصمیمات تأثیرگذار خواهد بود. او به دلیل مصدومیتش پیش از ویمبلدون، چهار ماه از میادین دور بود و بعد از آن هم با یک مصدومیت یک ماهۀ دیگر دست و پنجه نرم کرد. قدرت شوت های بردیچ شبیه به بازیکنی نبود که چهار سال پیش در رده چهارم رنکینگ جهان قرار داشته و سروهای دوم او با سرعت ۸۰ مایل بر ساعت هم فاجعه‌بار بود. وی در این‌باره گفت:

صادقانه می‌گویم، امروز حس ترسناکی از حضور در زمین داشتم.

با این وجود توماس که ماه آینده ۳۴ ساله می‌شود هنوز برای بقا در دنیای تنیس فرصت دارد. هرچند که او در ابتدای امسال برای اولین بار پس از ۲۶ ژانویه ۲۰۰۴ (۷ ماه پیش از پیروزی برابر راجر فدرر در المپیک آتن) از جمع ۱۰۰ تنیسور برتر جهان خارج شد و بعید نیست که به‌زودی از دنیای حرفه‌ای تنیس خداحافظی کند. وی افزود:

این سومین تلاشم بود که با ناموفقیت همراه شد و نمی‌دانم که چه راهی را برای بازگشت در پیش گیرم. از طرفی دیگر ۲۴ ساله نیستم و قدرت سابق را ندارم.

یکی دیگر از تنیسورهای آمریکایی جوان هم دوشنبه شب به دور دوم یو اس اوپن صعود کرد؛ زکری اسوجدای ۱۶ ساله از کالیفرنیا موفق شد با ثبت کامبکی دیدنی در برابر پائولو لونرزی ۳۷ ساله در نهایت با نتایج ۳-۶، ۶-۷، ۶-۴، ۷-۶ و ۶-۲ این تنیسور ایتالیایی را شکست دهد. اختلاف سنی ۲۱ سالۀ بین این دو تنیسور، بیشترین اختلاف سنی بین دو تنیسور حاضر در یک مسابقه گرند اسلم بعد از سال ۱۹۷۸ بود. اسوجدا که متولد نیویورک است، برنده مسابقات ملی ۱۸ ساله‌های ایالات متحده شده و پس از دونالد یانگ در سال ۲۰۰۵، جوان ترین تنیسور صعود کننده به دور اصلی یو اس اوپن است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار