29/03/2024

شکست راجر فدرر در روز نخست مسابقات فینال‌های Nitto ATP لندن

  • توسط سروش
  • 11/11/2019
  • 0

روز نخست مسابقات فینال‌های تور جهانی تنیس مردان با شکست راجر فدرر برابر دومینیک تیم به پایان رسید.

شکست راجر فدرر برابر دومینیک

در دومین دیدار برگزار شده از گروه بیورن بورگ و روز ابتدایی مسابقات لندن، راجر فدرر سوئیسی مقابل دومینیک تیم اتریشی قرار گرفت که در پایان این تیم ۲۶ ساله بود که موفق به پیروزی برابر فدرر باتجربه شد. در مسابقه‌ای که یک ساعت و ۴۰ دقیقه به طول انجامید، دومینیک تیم توانست در دو ست متوالی و با نتایج مشابه ۷-۵ مقابل راجر فدرر به پیروزی برسد تا پس از نواک جوکوویچ در جایگاه دوم این گروه قرار بگیرد. این هفتمین رویارویی میان راجر فدرر و دومینیک تیم بود که تیم با این برد ارزشمند به آمار ۵ پیروزی و ۲ شکست مقابل این تنیسور بزرگ دست یافت. تیم در چهار دورۀ حضورش در فینال‌های ATP هیچگاه موفق نشده بود در بازی ابتدایی خود به پیروزی برسد که با برد مقابل قهرمان شش دورۀ این مسابقات، توانست به این امر مهم دست یابد.

دومینیک تیم در دومین دیدارش در این تورنمنت، سه‌شنبه شب مقابل نواک جوکوویچ، قهرمان پنج دورۀ این رقابت‌ها قرار می‌گیرد که نتیجۀ این مسابقه، تاثیر بسیار مهمی در صعود دو تنیسور خواهد داشت. جوکر پیش از این بازی، موفق شده بود در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۲ و ۶-۱ از سد متئو برتینی ایتالیایی بگذرد. دومنیک تیم در حال گذراندن یکی از بهترین سال‌های دوران حرفه‌ایش می‌باشد. او به همراه نواک جوکوویچ، تنها بازیکنانی به حساب می‌آیند که موفق به کسب پنج عنوان قهرمانی شده‌اند. تیم اولین قهرمانی خود در سال ۲۰۱۹ را در مسترز ۱۰۰۰ امتیازی اوپن BNP Paribas و با پیروزی برابر راجر فدرر در ماه مارس به دست آورد. او تاکنون موفق به ثبت رکورد ۴۷ پیروزی و ۱۷ شکست شده است.

راجر فدرر

تیم در دیدار برابر فدرر، بازی را بهتر شروع کرد و در همان گیم نخست با بریک کردن گیم‌سرو فدرر توانست اولین گیم این بازی را به نام خود در ست نخست به ثبت برساند. گیم بعدی هم با برتری او به پایان رسید تا در شروع این بازی، تیم در گیم‌شماری با حساب ۲-۰ از حریف صاحب‌نامش پیش بیفتد. اما فدرر در ادامه بازگشت خوبی به بازی داشت و توانست بازی را به تساوی بکشاند و گیم سوم را نیز ازآن خود نماید. در ادامه دو تنیسور بازی نزدیکی را ارائه کردند تا اینکه در گیم ششم، بازهم تیم، گیم سرو فدرر را بریک کرد تا پس از آن با برتری در گیم هفتم، در ست نخست به پیروزی برسد. حکایت ست دوم نیز چیزی شبیه به ست قبل بود و هر دو بازیکن پابه‌پای هم بازی نزدیکی را ارائه نمودند. تنیس باز اتریشی باز هم در گیم ششم، گیم سرو فدرر را بریک کرد تا در نهایت با نتیجه‌ای مشابه، تیم بتواند پیروز این ست و کل بازی شود. از نظر آمار و ارقام، اما فدرر برتری محسوسی نسبت به دومینیک تیم به خصوص در بخش سرویس‌ها داشت.

فدرر در این دیدار موفق شد ۵ ضربۀ ایس زده و در ۷۰% (۳۳ از ۴۷) سرویس‌های نخستش به برتری برسد که این آمار برای تیم به ۱ ضربۀ ایس و موفقیت در ۶۵% (۳۳ از ۵۱) سرویس‌های ابتدایی‌اش و کسب امتیاز می‌رسید. برتری تیم در این بازی بیشتر منوط به سرویس‌های دوم و برگشتی می‌شد که این تنیسور اتریشی به خوبی توانست از این حربه به سود خود استفاده کند. او موفق شد ۶۳% (۱۹ از ۳۰) سرویس‌های برگشتی را تبدیل به امتیاز کند که این آمار برای راجر فدرر به ۴۸% (۱۰ از ۲۱) می‌رسید. راجر فدرر در ۱۷ حضورش در مسابقات پایان فصل تورهای ATP به آمار ۱۲ برد و ۵ باخت در بازی‌های ابتدایی‌اش در این تورنمنت رسیده است. استاد سوئیسی، سال گذشته نخستین دیدارش در این مسابقات را مقابل کی نیشیکوری برگزار کرده بود که متحمل شکست برابر این تنیس باز ژاپنی شده بود. فدرر همانطور که گفته شد با شش قهرمانی رکوردار این مسابقات بوده و تاکنون توانسته آمار ۵۷ پیروزی و ۱۵ شکست را به نام خود در تورنمنت پایان فصل تنیس مردان به ثبت برساند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار