28/03/2024

بهترین مسابقات تنیس در جهان

  • توسط مریم
  • 11/11/2019
  • 0
بهترین مسابقات تنیس

ورزش تنیس قدمت دیرینه ای دارد و اینطور که به نظر می رسد، هر سال بر تعداد طرفداران آن اضافه می شود. در هر فصل، مسابقات معروف تنیس تماشاگرانی را که تجربه حضور در فضای فوق العاده این رویدادهای جهان ورزش بوده اند را دور هم جمع می کند. اگر به دنبال بهترین و معروف ترین مسابقه های تنیس در طول سال هستید، در ادامه لیستی از آنها را برایتان آماده کرده ایم که اگر تا امروز در لیست مسابقات محبوب شما جای نگرفته باشد، بی شک پس از تماشای آنها جایی برای آنها در برنامه خود خالی می کنید.

پنج مسابقه برتر از مسابقات تنیس

  • ویمبلدون
  • مسابقات آزاد امریکا
  • مسسابقات آزاد استرالیا
  • مسابقات آزاد فرانسه
  • بازی های تابستانی تنیس

معتبرترین مسابقه تنیس

اغلب مردم بر سر معتبرتر بودن ویمبلدون در مقابل سایرین اتفاق نظر دارند و تا به امروز ویمبلدون از سایر مسابقات گرند اسلم در دنیای حرفه ای تنیس، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. جدای از این ویمبلدون برای بازیکنان نیز بسیار جذاب است. سَم کوئِری، بازیکن امریکایی تنیس، از این رویداد به عنوان بهترین مسابقات حرفه ای تنیس یاد نموده و آن را با مسابقات مسترز در گلف مقایسه می کند.

بهترین و حرفه ای ترین مسابقات تنیس از دید تماشاچیان و بازیکنان

ویمبلدون – ورزشگاه آل انگلند – لندن (گرند اسلم)

منطقی نیست که در صدر این لیست نام محبوب ترین و معتبرترین مسابقه تنیس را نیاوریم. تاریخ برگزاری مسابقات ویمبلدون به سال 1877 برمی گردد، در آن زمان اولین مسابقه در زمین چمن ورزشگاه آل انگلند که در حومه لندن قرار داشت برگزار شد.

ویمبلدون همچنان بر روی زمین های چمن بازی می شود خصیصه ای که طی سالها ثبات، تبدیل به رسمی جدایی ناپذیر در مسابقات تنیس شده است. حضور خانواده های سلطنتی، افراد معروف و هنرمندان مردمی، دسرهای خامه توت فرنگی تازه و لباس های یکدست سفید همگی رسوم دیگری هستند که هرسال همراه مسابقات ویمبلدون در انگلیس جمع می شوند.

ویمبلدون، یکی از چهار مسابقه بزرگ و حرفه ای تنیس که با عنوان گرند اسلمز نیز شناخته شده، در دوهفته آخر ژوئَن و اول جولای برگزار می گردد. این مسابقه لیست طویلی از بهترین بازیکنان تنیس جهان را در زمین های بازی خود جمع می کند و در زمین معروف مرکزی ورزشگاه آل انگلند  یکی از شاخص ترین مسابقات ورزشی را به نمایش در می آورد.

مسابقات آزاد امریکا – مرکز ملی تنیس، نیویورک (گرند اسلم)

آخرین مسابقه فصل گرند اسلم، معروف ترین مسابقه تنیس امریکا نیز می باشد. این مسابقه برای اولین بار در سال 1881 به عنوان مسابقات قهرمانی ملی امریکا برگزار گردید. اما چه مسئاله ای باعث می شود تا این مسابقه به عنوان یکی از بهترین مسابقات تنیس شناخته شود؟ شرایطی که این رویداد را از سایرین جدا می کند، اختصاص فضای متفاوت و منحصر به فرد برای مبتدیان است. این کار، حرکتی جالب و مفرح است که از ذات میزبان خود نیویورک سرچشمه گرفته است.

این مسابقات در مرکز ملی تنیس امریکا در پارک فلاشینگ میدو (Flushing Meadows) برگزار می شود، با اینحال بسیاری از طرفداران تنیس ترجیح می دهند تا اقامت خود را در منهتن برنامه ریزی کنند و و اوقات فراغت خود از تنیس را با لذت بردن از رستوران ها، مراکز خرید و تفریحی آنجا سپری نمایند. در این مسابقات نیز همانند مسابقات ویمبلدون می توانید شاهد حضور افراد معروف باشید.

این مسابقات هر ساله اواخر آگوست و اوایل سپتامبر برگزار شده و برنامه خوبی برای پایان تابستان می باشد. سال 2018 شاهد رکورد حضور 800 هزار نفری تماشاچیان در این مسابقات بودیم.

مسابقات آزاد استرالیا –ملبورن پارک، ملبورن (گرند اسلم)

مسابقات آزاد استرالیا، اولین مسابقه حرفه ای بزرگ در تقویم برگزاری مسابقه های تنیس است و حضور در آن آرزوی تمام طرفداران تنیس سراسر دنیا می باشد. این رویداد بزرگترین رویداد ورزشی سالانه در نیمکره جنوبی بوده و از سال 1988 در ملبورن پارک برگزار می گردد. تاریخ برگزاری این مسابقات به سال 1905 برمیگردد.

این مسابقه بر روی زمین سخت انجام می شود و در سالهای اخیر پیروزی آنها منحصراً در اختیار نواک جوکوویچ قرار گرفته است. او از سال 2008 تا به اکنون هفت بار پیروز این دسته از مسابقات تنیس بوده و رکورد بیشترین عنوان تکنفره در این رویداد ورزشی را از آن خود نموده است.

به عنوان اولین مسابقه سال گرند اسلم، هیجان حاضر در این رویداد معروف تنیس ملبورن، بیداد می کند و به عنوان یکی از رویدادهای قابل توجه مسلماً در لیست بهترین مسابقه های تنیس قرار می گیرد.

مسابقات آزاد فرانسه – رونالد گروس، پاریس (گرند اسلم)

رافائل نادال

مسابقات آزاد فرانسه به لحاظ سطح بازی از سایر مسابقات بزرگ متفاوت است. این مسابقه که بر روی سطح خاکی انجام می شود، به دلیل سرعت پایین تر حاکم در بازی، به نسبت سخت تر از سایر سطوح برای بازی تنیس می باشد، با اینحال برخی از بازیکنان برتری ویژه ای در این بازی ها دارند. در این میان می توان به بازی های رافائل نادال در زمین های خاکی مسابقات آزاد فرانسه و شمار 12 عنوان قهرمانی او در این مسابقات اشاره نمود.

بهترین قسمت حضور در این رویداد ورزشی برگزاری آن در شهر بی نظیر پاریس، یکی از زیباترین شهرهای دنیا، می باشد. کافه های دلربا، غذاهای لذیذ، هتل های عالی و معماری خیره کننده این شهر، پس زمینه ایده آلی را برای مسابقه ها فراهم کرده است.

تاریخ برگزاری این مسابقه در سال 2020 از 24 می تا 7 ژوئن می باشد و از طرفی فصل بهار بهترین زمان دیدار با این شهر خارق العاده است. پیشینه مسابقه های آزاد فرانسه به 128 سال قبل باز می گردد و در تمام این مدت هزاران خاطره زیبا در ذهن طرفداران خود به یادگار گذاشته است.

بازی های تابستانی – آریاک تنیس پارک، توکیو

بازی های تابستانی تنیس، فراتر از یک مسابقه حرفه ای است و به همین لحاظ در میان سایر رویدادها، منحصر به فرد می باشد. بهترین نکته این رویداد امکان حضور طرفداران آن در رویدادهای سایر ورزش ها می باشد، که در یک زمان و در فضایی خارق العاده گرد هم آمده اند.

اولین سری این بازی ها در سال 1896 و طی برنامه افتتاحیه برگزار شد اما بعدها در سال 1924 برگزاری آنها اندکی کمرنگ گردید و سپس از سال 1988 تبدیل به جزء جدایی ناپذیر تقویم سالانه مسابقات تنیس شد.

توکیو میزبانی این رویداد ورزشی را در سال 2020، از 24 جولای تا 9 آگوست، بر عهده دارد. این مسابقات 9 روز برقرار است و قهرمانان برای افتخارات ملی در آن بایکدیگر به رقابت می پردازند. زمانی که تماشاچیان، از دنبال کردن مسابقات یا اتفاقات آن فارغ می شوند می توانند به تماشای بازی سایر بازیکنان برتر جهان که در 33 رشته ورزشی دیگر با هم رقابت می کنند مشغول شوند یا به گشت و گذار در کشور فوق العاده ژاپن بپردازند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار