27/04/2024

شمیل تارپیسچف: ماریا شاراپووا در برابر سرنا ویلیامز بی‌ثبات بازی کرد

  • توسط سروش
  • 30/08/2019
  • 0

دوشنبه شب، سرنا ویلیامز موفق شد تا در دور اول یو اس اوپن ۲۰۱۹، طی ۵۹ دقیقه ماریا شاراپووا را در دو ست متوالی با نتیجه ۶-۱ شکست دهد و راهی دور بعدی این مسابقات شود.

صحبت های تارپیسچف در خصوص شکست ماریا شاراپووا

این نوزدهمین پیروزی متوالی سرنا برابر ماریا شاراپووا بود و آمار دیدارهای رو در روی این دو تنیسور پرسابقه نشان‌گر ۲۰ پیروزی برای ویلیامز و تنها ۲ پیروزی برابر ماریا شاراپووا می‌باشد. شاراپووای ۳۲ ساله این فصل هم مصدومیت‌های زیادی را تحمل کرده و در حال حاضر به عمل جراحی کتف نیاز دارد. آخرین قهرمانی شاراپووا در گرند اسلم‌ها به اوپن فرانسۀ ۲۰۱۴ بر می‌گردد و او بعد از آن تنها در اوپن تیانجین ۲۰۱۷ به قهرمانی رسیده است. شمیل تارپیسچف رئیس فدراسیون تنیس روسیه به شکست ماریا شاراپوا برابر سرنا ویلیامز در دور اول یو اس اوپن واکنش نشان داد. تارپیسچف گفت:

شکست ماریا پیش‌بینی می‌شد. ماریا بی‌ثبات بازی می‌کرد و در برابر بازی سریع ویلیامز حرفی برای گفتن نداشت. برای بردن سرنا باید در سروها و رالی‌ها خوب عمل کنید. در درجۀ اول شاراپووا باید در تورنمنت‌های متوسط حاضر شود، چراکه او تمرینی نداشت و برای حضور در المپیک سال آینده باید حداقل ۵۰ مسابقه دهد.

ماریا شاراپووا

ویکتور یانچوک نیز در ادامه افزود:

امید چندانی برای پیروزی ماریا نداشتیم. سرنا در چندین تورنمنت امسال شرکت کرده و با ۸۰ تا ۸۵ درصد آمادگی‌اش هم بسیار قدرتمند است. شاراپووا همچنان در تلاش است تا رقابتی‌تر عمل کند و در مجموع ضعیف‌تر از سرنا است. او در حال حاضر آماده نیست و در این مسابقه هم اشتباهات بسیاری مرتکب شد. مهم‌ترین مسئله برای او بازگشت دوباره به جمع ۵۰ تنیسور برتر جهان و حضور در همۀ تورنمنت‌های سال است.

ماریا شاراپووا بیش از چهار ماه است که عمل جراحی کتفش را عقب انداخته است؛ او در ویمبلدون هم از ناحیه ساعد مصدوم شد و از مسابقات کناره‌گیری کرد. او در سال جاری در بیشتر مسابقات و تورنمنت‌های معتبر دنیای تنیس عملکرد قابل توجهی نداشته و خیلی زود با این بازی‌ها خداحافظی کرده است. این تنیسور پرآوازۀ روس در ابتدای ماه آگوست نیز خیلی زود از رقابت‌های تورنتو و سینسیناتی حذف شد. او برای اولین بار طی ۱۳ سال اخیر در دور اول یو اس اوپن شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار