20/04/2024

راجر فدرر برای افزایش جایزه بازندگان مراحل اول مسابقات تنیس، مبارزه می‌کند

  • توسط مینا
  • 30/08/2019
  • 0

راجر فدرر که در ابتدای ماه جاری میلادی همراه با رافائل نادال مجددا به شورای بازیکنان ATP بازگشت، در مصاحبه‌ای گفت در راستای افزایش سهم آن دسته از بازیکنانی که در رنکینگ تنیس رده پایینی دارند یا از مراحل انتخابی به تورنمنت‌های معتبر وارد می‌شوند تلاش خواهد کرد.

تلاش راجر فدرر برای افزایش جایزه تنیسورهای ضعیف

راجر فدرر می‌خواهد ببیند که این دسته از بازیکنان در سال‌های آینده سهم بیشتری از جوایز مسابقات داشته باشند و در همین راستا با اتحادیه بازیکنان مذاکره خواهد کرد. این اسطورۀ سوییسی ورزش تنیس پس از پیروزی در مرحله دوم مسابقات یو اس اوپن در روز چهارشنبه در نشست خبری گفت:

من اعتقاد دارم که بازیکنان چلنجر (آن دسته از بازیکنانی که در تور چلنجر ATP شرکت می‌کنند، سطح این مسابقات یک رده از تور اصلی ATP پایین‌تر است) و همچنین بازیکنان مراحل انتخابی و جدول بازنده‌ها باید درآمد بیشتری داشته باشند. من فکر می‌کنم که قرار است جایزه‌ها افزایش پیدا کنند و نباید این اتفاق فقط برای بازیکنان رده برتر بیفتد. من معتقدم که ما بازیکنان برتر به سطح خیلی بالایی از درآمد رسیده‌ایم.

نحوه توزیع مبلغ جایزه مسابقات تنیس در ماه‌های اخیر یکی از بحث‌های داغ محافل ورزشی بوده است. گروهی به ‌طور مصمم در تلاش‌اند و به ATP فشار می‌آورند تا ساختار جایزه نقدی به صورتی تغییر کند که بازیکنان بیشتری بتوانند از طریق این ورزش، زندگی خود را بگردانند. این در حالی است که جایزه نقدی بازیکنان برترِ تنیس اخیرا به ‌طرز قابل توجهی افزایش یافته است و سال به سال ارقام این جوایز با رکوردشکنی افزایش می‌یابند. برای مثال، قهرمانان دو بخش مردان و زنان مسابقات یو اس اوپن امسال، هرکدام ۳.۸۵ میلیون دلار جایزه کسب خواهند کرد. میزان کل جایزه نقدی مسابقات امسال گرند اسلم آمریکا ۵۷.۲ میلیون دلار است. منتقدین و برخی از کارشناسان معتقدند از میان این حجم از جوایز نقدی، آنچه به بازیکنان جوان، غیرمشهور و تازه‌کاری که در ابتدای راه ورود به تور هستند، می‌رسد بسیار کم است. واسک پوسپیسیل پس از پیروزی خود در مرحله اول یو اس اوپن به خبرنگاران گفت:

جایزه نقدی در مراحل بالا بیشتر است. با هر مرحله صعود مقدار این جایزه دو برابر و دو برابر می‌شود.

راجر فدرر

پوسپیسیل یکی از رُک‌ترین اعضای گروهی است که به منظور افزایش سهم بازیکنان در مراحل پایین‌تر به انجمن بین‌المللی تنیس فشار می‌آورد. او همچنین یکی از نمایندگان بازیکنان در شورای تنیس‌بازان حرفه‌ای است. وی در مقطعی از دوران ورزشی خود تا رده ۲۵ رنکینگ بهترین بازیکنان نیز صعود کرد اما اکنون به علت دوری از مسابقات ناشی از مصدومیت در رده ۲۱۶ رنکینگ مردان قرار گرفته است. پوسپیسیل در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره داشت که بازندگان راندهای ابتدایی و تنیسورهای که در رویدادهای انتخابی شرکت می‌کنند؛ در عین حال که بسیاری از آنها در میان ۱۰۰ بازیکن برتر قرار دارند، هنوز هم از طرف ATP نادیده گرفته می‌شوند. به ‌نظر می‌رسد راجر فدرر نیز با موضع پوسپیسیل موافق است. او در این رابطه گفت:

من می‌دانم که افزایش مبلغ اهدا شده به بازیکنانی که در رویدادهای انتخابی برای رقابت‌های بزرگ و همچنین مسابقات چلنجر شرکت می‌کنند، برای تورنمنت‌ها چندان جذاب نیست. ما قرار است با همین روند مبارزه کنیم.

راجر فدرر که سید سوم مسابقات امسال یو اس اوپن است، به گفته خودش احتمالا زمانی که برای اولین بار در اوپن استرالیا به پیروزی رسید، مبلغی در حدود ۴۵۰ هزار دلار را به عنوان جایزه دریافت نمود. او می‌گوید:

این که بتوانیم تنها جایزه نقدی برندگان را افزایش دهیم برای ما بسیار مهم بود تا در نتیجه آن بتوانیم با دیگر ورزش‌های رقیب تنیس مثل گلف رقابت کنیم. این اتفاق به سرعت هرچه تمام‎تر و با شدت بالایی رخ داد که البته خیلی خوب است اما به مرور فاصله بین جایزه برندگان و بازندگان مراحل اول بیشتر شد.

در مسابقات امسال، بازندگان مراحل ابتدایی بخش انفرادی ۵۸ هزار دلار دریافت خواهند کرد. چهار هزار دلار بیشتر از سال گذشته.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار