25/04/2024

نواک جوکوویچ با رکورد پیت سمپراس در تنیس اوپن آمریکا برابری کرد

  • توسط مینا
  • 30/08/2019
  • 0

نواک جوکوویچ بامداد روز پنجشنبه در مسابقات یو اس اوپن برای برابری با رکورد اسطوره دوران کودکی خود متحمل یک مصدومیت شانه شد.

رکورد نواک جوکوویچ در اوپن آمریکا

نواک جوکوویچ ، سید برتر امسال و مدافع عنوان قهرمانی امسال خوان ایگناسیو لوندرو از آرژانتین را طی سه ست و با نتایج ۶-۴، ۷-۶ (۳)، ۶-۱ در استادیوم آرتور اش شکست داد تا رکورد نتایج خود در مرحله دوم این رقابت‌ها را که در محله فلاشینگ میدوز نیویورک برگزار می‌شود به ۱۴ پیروزی و ۰ شکست برساند. جوکوویچ همچنین با این پیروزی توانست هفتاد و یکمین برد خود در آخرین گرند اسلم فصل را کسب کند. او از این نظر در دوران مسابقات اوپن به رده پنجم صعود کرد و با اسطوره دروان کودکی خود یعنی پیت سمپراس برابری کرد. نواک جوکوویچ بلافاصله پس از این پیروزی در مصاحبه تلویزیونی در زمین بازی گفت:

من می‌خواهم به لوندرو بابت نشان دادن روحیه جنگندگی بالا و عملکرد فوق‌العاده در بازی تنیس امشب تبریک بگویم. درست است که این پیروزی در سه ست متوالی به‌دست آمد اما این بازی کاملا سخت بود. رالی‌های بسیاری پیش آمد، مخصوصا در دو ست اول بازی.

در حال حاضر، رکوردداران بیشترین پیروزی در تاریخ یو اس اوپن و دوران مدرن عبارت‌اند از:

۱- جیمی کانرز با ۹۸ پیروزی و ۱۷ شکست
۲- راجر فدرر با ۸۷ پیروزی و ۱۳ شکست
۳- آندره آغاسی با ۷۹ پیروزی و ۱۹ شکست
۴- ایوان لندل با ۷۳ پیروزی و ۱۳ شکست
۵- پیت سمپراس با ۷۱ پیروزی و ۹ شکست
۵- نواک جوکوویچ با ۷۱ برد و ۱۰ شکست

نواک جوکوویچ صرب برای کسب چهارمین یو اس اوپن خود و سومین قهرمانی گرند اسلم در فصل جاری مسابقاتش تلاش می‌کند. نواک در بازی بعد خود باید برابر برنده جدال بین دنیس کودلا با هم‌وطنش و سید ۲۷ مسابقات، دوشان لایوویچ قرار بگیرد.

نواک جوکوویچ

مسابقه این دو نفر که قرار بود دیروز برگزار شود پس از لغو شدن به‌علت بارش شدید باران، بامداد جمعه برگزار خواهد شد. جوکوویچ در ابتدای بازی یک بریک عقب افتاد اما بلافاصله پس از آن برتری را دست گرفت. این اتفاق در گیم نهم نیز تکرار شد. مصدومیت شانه چپ این تنیسور صرب را اذیت می‌کرد و به همین دلیل زمانی که بازی ۴-۳ شد و همچین پس از پایان ست اول مداوای مختصری بر روی شانه خود داشت. وی با این وجود در نهایت موفق شد نخستین بازی خود با لوندرو را با پیروزی پشت سر بگذارد. جوکر درباره این مصدومیت شانه چپ خود گفت:

این مصدومیت بدون شک در بازی من مشکل ایجاد کرد، مخصوصا در هنگام زدن سرویس و ضربات بک‌هند. راستش را بخواهید بازی کردن با وجود حس درد اصلا آسان نبود. من در دوران ورزشی خودم تجربه چندانی از این شرایط نداشتم. بسیار خوش‌شانس بودم که توانستم در ست دوم مجددا به بازی برگردم و این دیدار را در سه ست پیاپی ببرم.

خوان ایگناسیو لوندرو که راجرر فدرر او را در تنیس سینسیناتی شکست داده بود نشان داد که چرا لایق راهیابی به جمع ۵۰ تنیس‌باز برتر رنکینگ ATP است. این بازیکن ۲۶ ساله در حال حاضر در رده ۵۶ رنکینگ قرار دارد. لوندرو در این دیدار فورهندهای خوبی زد اما در مقابل جوکوویچ راه به جایی نبرد. این بازیکن در ست دوم سه برصفر از جوکوویچ جلو افتاد اما نتوانست این برتری را حفظ کند. قهرمان ۱۶ دوره گرند اسلم‌ها تسلط خوبی بر این بازی داشت، حتی در ست دوم که بازی به تای بریک کشیده شد. نواک در پایان گفت:

لوندرو با تمرکز و عطش بالایی در مسابقه حاضر شد. او امشب روحیه فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و ثابت کرد که هرگز دست از اعتقاد داشتن به خودش برنمی‌دارد. او فورهندهای بسیار بسیار زیبایی می‌زد و مرا به دردسر انداخت. من برای کسب این پیروزی مجبور شدم دوندگی زیادی داشته باشم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار