24/04/2024

کریس اورت: سرنا ویلیامز شانس اول قهرمانی در اوپن آمریکا است

  • توسط مینا
  • 28/08/2019
  • 0

کریس اورت، قهرمان و شماره یک اسبق تنیس زنان نظر خود را درباره شانس‌های کسب قهرمانی مسابقات یو اس اوپن امسال اعلام کرد. وی سرنا ویلیامز را شانس اول قهرمانی دانست.

صحبت های کریس اورت در خصوص سرنا ویلیامز

اورت که خود قهرمان ۱۸ دوره مسابقات گرند اسلم شده درباره سرنا ویلیامز گفت:

سرنا همیشه نفر اولی است که به ذهن من می‌آید چون همیشه این احساس را دارم که یک سرنای سالم و آماده می‌تواند همه را شکست دهد. او به هر نحوی قرار است، بیست و چهارمین قهرمانی خود را به ‌دست بیاورد. من به او ایمان بالایی دارم. اما اگر سرنا ویلیامز به مصدوم شدن دائم خودش ادامه دهد، تنها کمی نسبت به آمادگی او نگرانی خواهم داشت. سبک بازی تنیس سرنا ویلیامز هجومی است و من عاشق این روند تهاجمی او هستم.

اورت در  ادامه صحبت‌های خود راجع به جدول قرعه‌کشی زنان در مسابقات امسال یو اس اوپن گفت:

در حال حاضر هشت تا ده نفر وجود دارند که می‌توانند در بخش زنان به قهرمانی برسند. این حرف را در دو سال اخیر هم زده‎ام. در تنیس زنان در سال‌های اخیر کسی بر دیگران برتری نداشته است. این موضوع به عمق بازی برمی‌گردد و شما باید آن را ستایش کنید و جشن بگیرید.

از سوی دیگر، شماره دوی اسبق تنیس زنان، الکس کورتیا درباره مربیگری در کنار زمین گفت:

مربیگری تنیس در زمین‌های کوچکِ مسابقات کم و بیش آسان است، اما در یک زمین مرکزی این کار خیلی سخت می‌شود. در بسیاری از مواقع، جایگاه مخصوص مربی بسیار بالاست و شما نمی‌توانید بیشتر از آن به زمین نزدیک شوید. انجام این کار اصلا منطقی نخواهد بود. من یک روند مربیگری باثبات‌تر را ترجیح می‌دهم که در آن مربی نقش اصلی را نداشته باشد. مدام به این فکر می‌کنم که خوب است بازیکنان برای حل مشکلاتشان خودشان به‌دنبال راه‌حل باشند. تنیس یک ورزش تک ‌نفره است، علیرغم اینکه می‌توان با تیم و مربی‌ها ارتباط کلامی یا بصری برقرار کرد.

کریس اورت سرنا ویلیامز

وی در ادامه صحبت‌هایش می‌افزاید:

 نحوه برخورد شما با مسابقات به روحیه‌تان در تنیس و روشی که همراه با مربی توسط آن خود را برای مسابقه آماده کرده‌اید، بستگی دارد. مربی باید این نکته را درک کند که در صحبت کردن با بازیکنش آزادی داشته باشد. چیزی که در تنیس زنان یا WTA اتفاق می‌افتد، آن است که می‌توان صدای مربیان را شنید و این فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد، اما به عنوان یک بازیکن، من دوست ندارم چیزی که مربی به من می‌گوید را دیگران هم بشنوند و به عنوان یک مربی نیز این را نمی‌پسندم.

در خبری دیگر با محوریت ویلیامز، تنیس‌باز آمریکایی، کتی مک‌نالی درباره اینکه سرنا ویلیامز چگونه برای او الهام‌بخش بوده صحبت کرده است. مک‌نالی که با وایلد کارت مسئولانِ یو اس اوپن در مسابقات امسال به میدان خواهد رفت، درباره ویلیامز گفت:

سرنا برای همه یک الگو است. یک چیزی راجع به او که من بیشتر از همه ستایش می‌کنم این است که سرنا پس از به ‌دنیا آوردن یک بچه به مسابقات بازگشت. چنین چیزی کاملا باورنکردنی و دیوانه‌وار است و من به همین خاطر احترام زیادی برای او قائلم. چون او می‌دانست که برای بچه‌دار شدن آماده نیست و می‌خواست بیشتر از قبل به پیروزی برسد. او هنوز هم یک بازیکن خوب است و می‌تواند در مسابقات برای هرکسی دردسر زیادی ایجاد کند. سرنا جنگندگی و عطش بالایی در خود دارد. هفته گذشته در مسابقات سینسیناتی با خواهرش، ونوس ویلیامز بازی کردم و او فوق‌العاده بود. او یک زن آرام و فوق‌العاده مهربان بود.

مک‌نالی در ادامه درباره دوستی خود با کوری گوف که کمی قبل در مسابقات ویمبلدون امسال نمایش خیلی خوبی داشت هم گفت:

همه برای یکدیگر بسیار خوشحال هستند و این سوختی است که آتش شما را برای انجام مجدد همان کارها روشن نگه می‌دارد. عملکرد او در ویمبلدون بی‌نظیر بود. من از نحوه رقابت او در زمین اصلی مسابقات و رفتارش تحت تاثیر قرار گرفته بودم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار