26/04/2024

صعود آنجلیک کربر به نیمه نهایی تنیس پن پاسیفیک پس از مصدومیت مدیسون کیز

  • توسط مینا
  • 22/09/2019
  • 0

آنجلیک کربر ، سید شماره چهار مسابقات تنیس اوپن پان پاسیفیک موفق شد به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کند. کربر در مرحله یک چهارم نهایی برابر سید پنجم یعنی مدیسون کیز قرار گرفته بود که تنیسور آمریکایی در ابتدای ست سوم از ادامه مسابقه انصراف داد.

صعود آنجلیک کربر به نیمه نهایی

آنجلیک کربر ، سید چهارم تنیس اوپن زنان اوساکا پس از آن‌که سید پنجم، مدیسون کیز به علت مصدومیت در ابتدا ست سوم از ادامه مسابقه کناره‌گیری کرد به اولین بازیکن راه ‌یافته به مرحله نیمه نهایی تبدیل شد. این دیدار در زمین اصلی رقابت‌ها برگزار می‌شد. دو بازیکن ست‌های اول و دوم را به‌طور متعادلی به نفع خود تمام کرده بودند و درست وقتی که زمان‌سنج مسابقه سپری شدن دو ساعت را نشان داد و تنیسور آلمانی توانسته بود یک بریک کامل را کسب کند، مدیسون کیز اعلام کرد که قادر به ادامه مسابقه نیست. آنجلیک کربر پس از پایان این دیدار به خبرنگاران گفت:

در دو ست اول مسابقه خیلی خوبی بود و این مدل برنده شدن، روشی نیست که بخواهید از طریق آن در یک بازی به پیروزی برسید. امیدوارم مدیسون خیلی زود از مصدومیت برگردد و برای مسابقات بعدی آمادگی خود را مجددا کسب کند. امروز سعی کردم هرچه دارم را رو کنم و حالا هم نمی‌توانم برای بازی کردن در مرحله بعد صبر داشته باشم.

این پیروزی، دومین برد آنجلیک کربر برابر مدیسون کیز بود که با انصراف این بازیکن آمریکایی به‌دست می‌آید. سال گذشته و در جریان مسابقات اوپن ووهان نیز همین اتفاق تکرار شده بود. با احتساب این پیروزی، آنجلیک اکنون در مصاف‌های رودرروی خود با کیز که تنیسور شماره ۳ آمریکا محسوب می‌شود ۹ پیروزی کسب کرده و تنها دو بار شکست خورده است. کیفیت فنی مسابقه تا قبل از کناره‌گیری کیز بسیار بالا بود و هردو بازیکن در مقایسه با خطاهای فردی خود، ضربات وینر بیشتری داشتند.

آنجلیک کربر

کیز ۳۹ ضربه وینر در مقابل ۳۳ خطای فردی داشت و کربر باتجربه نیز ۱۸ وینر زد و فقط ۱۳ خطای فردی ثبت کرد. در طول مسابقه، هرکدام از این دو بازیکن در ستی که آن را با پیروزی به پایان رساندند پس از بریک شدن برتری را دراختیار گرفتند. در ست نخست مدیسون کیز که با قدرت بیشتری ظاهر شد و دو گیم اول را از آن خود کرد اما پس از آن آنجلیک کربر حریف را بریک کرد و برتری را از آن خود نمود.

تنیسور آلمانی این بریک تعیین‌کننده خود را در گیم هفتم کسب کرد، زمانی که کیز با سرویس‌های خود برای او دردسر درست کرده بود و کربر مجبور بود چند بریک پوینت کیز را سیو کند. در ست دوم، پس از ردوبدل شدن چند بریک بین دو بازیکن، آنجلیک برتری را در اختیار گرفت اما در نهایت تنیسور شماره ۱۶ رنکینگ زنان موفق شد علیرغم دو وقت استراحت پزشکی و همچنین تاخیر کوتاه به‌علت باران ست دوم را به نفع خود تمام کند. کیز که در گیم هفتم مجبور شده بود یک بریک پوینت را سیو کند تا برتری خود در سرو را حفظ نماید در نهایت سومین بریک خود در ست دوم را کسب کرد تا سرنوشت بازی به ست آخر برسد که مصدومیت برنده آن را مشخص کرد. کربر با این پیروزی پس از نیمه نهایی مسابقات ایستبورن در ماه ژوئن، نخستین حضور در نیمه نهایی یک تورنومنت را تجربه خواهد کرد و همچنین توانست پنجمین نیمه نهایی خود در شش دوره حضور در ژاپن از سال ۲۰۱۲ را قطعی کند. قهرمان سه دور مسابقات گرند اسلم در این رابطه گفت:

فکر می‌کنم بازی کردن در ژاپن را دوست دارم. همیشه وقتی به اینجا بازمی‌گردم احساس خوبی دارم و تنیس خوبی هم بازی می‌کنم. امسال می‌خواهم به‌خوبیِ هرچه تمام‌تر بازی کنم و بی‌صبرانه منتظر یک نیمه نهایی دیگر در ژاپن هستم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار