28/04/2024

پیروزی راجر فدرر مقابل نیک کیریوس در رقابت‌های لاور کاپ

  • توسط مینا
  • 22/09/2019
  • 0

راجر فدرر ، اسطوره سوئیسی دنیای تنیس، در اولین دیدار انفرادی خود در مسابقات لاور کاپ موفق به پیروزی برابر نیک کیریوس استرالیایی شد. دیداری که در آن، رافائل نادال، به نوعی مربیگری فدرر را برعهده داشت.

پیروزی راجر فدرر برابر نیک کیریوس

راجر فدرر در نخستین مسابقۀ انفرادی خود در تورنمنت لاور کاپ، در حالی مقابل نیک کیریوس به پیروزی رسید که رافائل نادال نیز سهمی در پیروزی این تنیسور سوئیسی داشت. رافائل نادال به نوعی کوچینگ (مربیگری) فدرر در این بازی را برعهده داشت و او با توجه به راهنمایی‌های نادال توانست از سد حریف سخت‌کوش و تنیس بلد استرالیایی‌اش برآید. در دیداری که یک ساعت و ۵۳ دقیقه به طول انجامید، راجر فدرر توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۷ (۵-۷), ۷-۵ و ۱۰-۷ برابر نیک کیریوس به برتری برسد تا نخستین پیروزی خود در مسابقات انفرادی لاور کاپ را به دست آورد. با این پیروزی، تیم منتخب اروپا تاکنون موفق به برتری ۵-۳ مقابل منتخب جهان شده است. تمام مسابقات روز شنبه در مقایسه با روز جمعه که یک امتیاز داشت، از دو امتیاز برخوردار بود و بنابراین فدرر با پیروزی در دو مسابقه انفرادی و دوبل خود توانسته با حساب ۳-۰ از منتخب جهان، پیش افتد. راجر فدرر پس از پیروزی در دیدار برابر کیریوس در جمع خبرنگاران گفت:

امیدوار بودم که این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارم. دیدار شگفت‌انگیزی بود. از دست دادن ست نخست، برایم سخت بود. باید انرژی مضاعفی را می‌گذاشتم تا بتوانم در دو ست بعد به پیروزی برسم. حمایت هواداران در دیدار با نیک، فوق‌العاده بود و امیدوارم در دیدارهای بعدی نیز این حمایت بدین شکل صورت پذیرد.

ست نخست دیدار دو تنیسور، پایاپای و نزدیک دنبال گشت و کیریوس در تای بریک توانست با نتیجه ۷-۵ به پیروزی برسد. در تای بریک، فدرر به پیروزی ۴-۰ رسید، اما این نیک بود که توانست بازی را در امتیاز ۴ به تساوی بکشاند. در نهایت در این جدال نفس‌گیر در ست نخست که ۵۱ دقیقه نیز طول کشید، این کیریوس بود که توانست به برتری برسد. در ست دوم، با راهنمایی‌های نادال، فدرر توانست با حساب ۷-۵ به برتری برسد تا در ست شماری دو تنیسور به نتیجۀ مساوی ۱-۱ دست یابند.

راجر فدرر

نادال نیز پس از این بازی گفت:

بعد از پنج شوت می‌توانید بیش از حریفتان امتیاز بگیرید. در بازی با کیریوس، فدرر کار سختی را در چرخش توپ داشت. به او گفتم، صبر کن تا سمت راست را در اختیار بگیری و بعد حمله کن.

نقشۀ طراحی شده از سوی نادال، به خوبی توسط فدرر به اجرا درآمد و کیریوس ناخواسته مرتکب خطای دوبل شد تا در گیم شماری، دو تنیسور به تساوی ۵-۵ برسند. بعد از آن در گیم ششم و پس از آن‌که کیریوس سروسرویس خودش را از دست داد، موقعیت را به فدرر داد تا در این گیم و گیم بعدی به پیروزی برسد تا فاتح ست دوم این مسابقه شود. نادال از فدرر خواسته بود تا به توپ چرخش بیشتری داده و از بالاتر ضربات خود را به سمت نیک وارد نمایند. ترفندی که بخوبی جواب داد تا فدرر بازی را به تساوی بکشاند. ست سوم، برخلاف دو ست قبل، این فدرر بود که بازی خوب خودش را به کیریوس دیکته کرد و توانست در گیم شماری با حساب ۸-۳ پیش افتد. در نهایت این استاد سوئیسی و فاتح ۲۰ گرند اسلم دنیای تنیس بود که توانست در نخستین دیدار خود در تورنمنت لاور کاپ برابر کیریوس به پیروزی برسد.

در سوی دیگر، این جان ایسنر آمریکایی بود که توانست در تیم منتخب جهان، الکساندر زورف آلمانی را با حساب ۲-۱ شکست دهد تا یک پیروزی ارزشمند را نصیب تیم منتخب جهان کند. ایسنر ۳۴ ساله موفق شد با نتایج ۶-۷ (۷-۲), ۶-۴ و ۱۰-۱ برابر زورف از تیم منتخب اروپا به پیروزی برسد تا پیش از برگزاری دیدار فدرر و کیریوس، دو تیم منتخب اروپا و جهان به تساوی ۳-۳ برسند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار