28/04/2024

صعود دنیل مدودف به فینال مسابقات اوپن سن پترزبورگ

  • توسط مینا
  • 22/09/2019
  • 0

دنیل مدودف ، مرد شمارۀ ۴ دنیای تنیس، با صعود به دیدار پایانی مسابقات سن پترزبورگ، به پنجمین فینال متوالی خود در رقابت‌های حرفه‌ای تور ATP رسید.

صعود دنیل مدودف به فینال تنیس سن پترزبورگ

در روز شنبه و در مرحلۀ نیمه نهایی این مسابقات، دنیل مدودف از روسیه برابر ایگور گراسیموف قرار گرفت و با حساب ۲-۰ و با نتایج مشابه ۷-۵ موفق به شکست این تنیسور ۲۶ سالۀ بلاروسی شد. در دیداری که ۹۱ دقیقه به طول انجامید، مدودف ۲۳ ساله که از حمایت تماشاگران خودی نیز برخوردار بود، توانست با پیروزی برابر گراسیموف به فینال مسابقات اوپن ۲۵۰ امتیازی سن پترزبورگ روسیه راه یابد. هر دو ستِ دیدار مدودف و گراسیموف پایاپای دنبال شد و دو تنیسور در ست اول در گیم‌شماری به تساوی ۵-۵ رسیدند. اما در ادامه این دنیل مدودف بود که بهتر عمل کرد و توانست در دو گیم بعدی به برتری رسیده و فاتح این ست شود. حکایت ست نخست، در ست دوم نیز به همین منوال پیگیری شد تا در نهایت، تنیسور روس با غلبه بر حریف بلاروسی‌اش، برای پنجمین بار پیاپی به فینال مسابقات حرفه‌ای ATP صعود نماید. حریف مدودف در دیدار پایانی، برنا کوریچ از کشور کرواسی است.

تنیسور کروات، در دور نیمه نهایی با پیروزی برابر ژائو سوسا از پرتغال توانست به فینال رقابت‌های سن پترزبورگ راه یابد. در این دیدار کوریچِ ۲۲ ساله با حساب ۲-۱ و با نتایج ۳-۶، ۷-۶ (۷-۵) و ۶-۱ موفق به برتری مقابل بهترین تنیسور پرتغال در رده‌بندی ATP شد تا برگزار کنندۀ دیدار نهایی این رقابت‌ها برابر دنیل مدودف روس باشد. این اولین فینالی است که برنا کوریچ توانسته در سال ۲۰۱۹ در آن حضور داشته باشد. دنیل مدودف و برنا کوریچ، تاکنون شش بار مقابل یکدیگر در رقابت‌ها و تورنمنت‌های مختلف تنیس مردان حاضر شده‌اند که در این بازی‌های رودرو، کفۀ ترازو به نفع تنیسور کروات سنگینی می‌کند.

دنیل مدودف

کوریچ با حساب ۴-۲ در دیدارهایی که برابر بهترین تنیس ‌باز حال حاضر کشور روسیه برگزار کرده، پیش افتاده و مدودف با پیروزی احتمالی برابر کوریچ می‌تواند تا حدی آمار خود برابر نمایندۀ کرواسی را بهبود بخشد. دنیل مدودف روس پس از نواک جوکوویچ، به اولین تنیسوری تبدیل شد که توانسته در پنج فینال متوالی تور ATP حضور داشته باشد. جوکوویچ صرب و مرد شماره یک دنیای تنیس، در فصل گذشته با حضور در پنج فینال متوالی سینسیناتی، یو اس اوپن، شانگهای، مسترز پاریس و Nitto ATP Finals توانسته بود رکورد جالب توجه‌ای را به نام خود در مسابقات حرفه‌ای تنیس مردان رقم بزند که با صعود مدودف به دیدار فینال رقابت‌های سن پترزبورگ، حال جوکر رقیب دیگری را از این حیث در کنار خود می‌بیند. دنیل مدودف، به نوعی بهترین تنیسور مرد سال ۲۰۱۹ از نظر تعداد پیروزی نیز به حساب می‌آید.

او موفق به کسب ۲۳ برد از ۲۶ دیدار اخیر خود شده و همان‌طور که گفته شد، او توانسته به پنجمین فینال متوالی خود نیز راه یابد. فینال‌هایی چون سیتی اوپن واشینگتن، مسترز راجرز کاپ در مونترال، مسترز سینسیناتی، یو اس اوپن و در نهایت تورنمنت ۲۵۰ امتیازی سن پترزبورگ. دنیل مدودف ، کمتر از دو هفته پیش و در دیدار پایانی مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ در فلاشینگ مدوز نیویورک، رودروی رافائل نادال از اسپانیا قرار گرفت و در یک دیدار بسیار مهیج، تماشایی و البته نزدیک در حالی که دو ست ابتدایی را به حریف قدرتمندش واگذار کرده بود، در نهایت با شکست ۳-۲ به مقام دوم این رقابت‌ها بسنده نمود. حال این تنیسور خوش‌آتیۀ روس، فرصت این را دارد تا در روز یکشنبه با پیروزی برابر برنا کوریچ، به اولین تنیس باز روسی پس از میخائیل یوژنی در سال ۲۰۰۴ تبدیل شود که توانسته در سن پترزبورگ به قهرمانی برسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار