20/04/2024

قرعه‌کشی مسابقات تنیس زنان اوپن ووهان؛ مسیر دشوار اشلی بارتی برای قهرمانی

  • توسط سروش
  • 22/09/2019
  • 0

تنیسور شماره یک رنکینگ WTA یعنی اشلی بارتی اگر قصد دارد به فینال مسابقات اوپن ووهان چین برسد، احتمالا باید یک مسیر پرپیچ ‌و خم را بپیماید. نگاهی می کنیم به مسیر اشلی بارتی در این مسابقات.

مسیر سخت اشلی بارتی

مسابقات تنیس اوپن ووهان آخرین رویداد از مسابقات Premier ۵  در سال ۲۰۱۹ است. کارولینا پلیسکووا، الینا اسویتولینا و قهرمان فعلی مسابقات ویمبلدون یعنی سیمونا هالپ باقی نفرات چهار سید برتر این تورنومنت را تشکیل می‌دهند. اشلی بارتی ، سید شمار یک مسابقات اوپن ووهان دانگ فنگ موتور، در صورتی که جدول بر اساس سیدبندی‌ها به‌روزرسانی شود در سخت‌ترین دیدارهای خود ابتدا باید به مصاف سوفیا کنین برود و پس از آن به‌ترتیب با بلیندا بنچیچ و سیمونا هالپ دیدار کند. اشلی بارتی ، نفر اول رده‌بندی تنیس زنان که در حال حاضر دومین حضور خود در صدر رنکینگ را تجربه می‌کند یکی از هشت سید برتر تورنومنت است که در مرحله اول استراحت می‌کند و سپس کارش را در مرحله دوم با بازی برابر برنده دیدار بین داریا کاساتکینا و کارولین گارسیا آغاز خواهد کرد. سید پانزدهم تورنومنت، سوفیا کنین و سید هفتم یعنی بلیندا بنچیچ اگر موفق به حفظ سید خود شوند به‌ترتیب در مرحله یک شانزدهم و یک چهارم نهایی رقبای احتمالی بارتی خواهند بود. بارتی در آن بخش از جدول قرعه‌کشی قرار گرفته که تنیسورهای قدرتمند دیگری مثل الایز مرتنز، کاترینا سینیاکووا و آناستازیا پاولیوچنکووا انتظارش را می‌کشند.

در همین حین، در سمت دیگر جدول مسابقات، قهرمان فعلی مسابقات ویمبلدون یعنی سیمونا هالپ رومانیایی باید به مصاف یکدیگر از برترین بازیکنان حاضر در ویمبلدون امسال برود. باربورا استریکووا در نخستین دیدار هالپ چالش مهمی برای این قهرمان گرند اسلم ایجاد خواهد کرد. البته تنیسور اهل جمهوری چک برای کسب مجوز بازی برابر هالپ ابتدا باید از سد وانگ شیو عبور کند. تنیسوری که با استفاده از وایلد کارت مجوز حضور در مسابقات را کسب کرده است.

اشلی بارتی

آرینا سابالنکا، مدافع عنوان قهرمانی و سید شماره ۹ مسابقات نیز در بخش دوم جدول حضور دارد و در مرحله نخست برابر هم‌وطن خود یعنی الیاکساندرا ساسنوویچ بازی خواهد کرد. سابالنکا اگر بتواند در دیدار اول خود به پیروزی برسد باید در مرحله دوم مقابل ونوس ویلیامز یا دنیله کالینز بازی کند. شماره سه رنکینگ تنیس زنان یعنی الینا اسویتولینا نیز در بخش سوم جدول قرار دارد. اسویتولینا در دیدار اول خود باید به مصاف پنگ شوآی یا شماره یک اسبق جهانی یعنی گاربین موگوروزا برود.

در بخش دیگری از همان سمت جدول، شاهد تکرار دیدار نهایی المپیک ۲۰۱۶ برزیل خواهیم بود. مونیکا پویگ و انجلیک کربر در مرحله اول باید به مصاف هم بروند. احتمال دارد برنده همین مسابقه برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی، به مصاف تنیسور شماره یک چین و سید هشتم مسابقات یعنی وانگ کیانگ برود. در آخرین یک‌چهارم جدول مسابقات نیز کارولینا پلیسکووا ممکن است با آماندا انیسیمووا روبه‌رو شود. انیسیمووا که تنها ۱۸ سال دارد امسال به مرحله نیمه نهایی مسابقات اوپن فرانسه رسیده بود. البته این تنیسور جوان در گام اول خود باید در برابر فینالیسا اوپن گوانگژو یعنی سامانتا استوسر قرار بگیرد. همچنین شاید شماره دوی رنکینگ WTA، پلیسکووا در مرحله یک چهارم نهایی با هم‌وطن اهل جمهوری چک خود یعنی پترا کویتووا دیدار کند. مسابقات جدول اصلی اوپن ووهان که ششمین دوره و آخرین رویداد سری مسابقات پریمیر پنج سل جاری است از تاریخ ۲۲ سپتامبر آغاز خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار