28/04/2024

پیشتازی تیم منتخب اروپا در لاور کاپ با برتری رافائل نادال برابر رائونیچ

  • توسط سروش
  • 22/09/2019
  • 0

رافائل نادال ، قهرمان مسابقات اوپن آمریکا با برتری برابر میلوش رائونیچ توانست موجب برتری تیم منتخب اروپا در پایان روز دوم رقابت‌های لاور کاپ شود.

پیروزی رافائل نادال در لاور کاپ

در دیداری که دو ساعت و ۹ دقیقه به طول انجامید، مرد شماره ۲ دنیای تنیس موفق شد با حساب ۲-۰ از سد میلوش رائونیچ از کانادا که در جایگاه شماره ۲۴ جهان قرار دارد، عبور کند تا اسباب برتری تیم منتخب اروپا بر منتخب جهان در پایان روز دوم مسابقات لاور کاپ فراهم آید. رافائل نادال اسپانیایی توانست در دو ست پیاپی و با نتایج ۶-۳ و ۷-۶ (۷-۱) بر رائونیچ ۲۸ ساله به پیروزی برسد تا منتخب اروپا به لطف پیروزی او ۷-۵ از تیم منتخب جهان پیش افتد. رافائل نادال و رائونیچ تا پیش از این مسابقه، ۱۲ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که همان‌طور که انتظار می‌رود کفۀ پیروزی‌ها به سود تنیسور اسپانیایی سنگینی می‌کند. نادال در مجموع از این ۱۲ تقابل رودرو با رائونیچ توانسته بود به ۸ پیروزی برسد و با برد شب گذشته او برابر تنیس باز کانادایی، حال شمار بردهای نادال به عدد ۹ رسیده است. رافا نادال در پایان این دیدار در نشست خبری پس از بازی گفت:

حضور در اینجا برایم انرژی مثبت فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته است. از اینکه در جمع این تیم شگفت‌انگیز حضور دارم خوشحالم و تشویق تماشاگران نیز جو بسیار خوبی را به این مسابقات بخشیده است. خوش شانس بودم که در دیدار اولم به پیروزی رسیدم. شروع خوبی در نخستین مسابقه‌ام داشتم و توانستم در نهایت به خوبی آن را به پایان برسانم.

رافائل نادال دیدار برابر میلوش رائونیچ را در حالی با پیروزی پشت سر گذاشت که سه گیم سرویس و هشت برک پوینت را در این مسابقه از دست داد. در اوایل ست نخست، رقابت نزدیکی را از دو تنیسور شاهد بودیم و هر دوی آن‌ها تا گیم سوم این ست پابه‌پای هم پیش می‌رفتند.

رافائل نادال

هر چند بعد از گیم سوم این نادال بود که با تکیه بر تجربه و تکنیک فوق‌العاده خود، توانست نبض بازی را در دست بگیرد و جای هیچ‌گونه خودنمایی را به رقیب کانادایی‌اش ندهد. در ست دوم و تا گیم ششم نادال و رائونیچ رقابت نزدیکی را از خود به معرض نمایش گذاشتند تا جایی که با مساوی شدن هر دو تنیسور در گیم شماری‌ها کار به تای بریک کشیده شد و آن‌جا باز هم نادال بهتر عمل کرد و توانست به نخستین پیروزی خود در مسابقات لاور کاپ دست یابد. در این دیدار و در گیم‌های پایانی ست دوم، این فدرر بود که مشاوره‌هایی را به نادال در حین بازی ارائه می‌داد و به او تاکید می‌کرد که تمرکز خود را در امتیازات پایانی از دست ندهد. اتفاقی که به عینه برای استاد سوئیسی در بازی نخست او برابر نیک کیرویس هم رخ داد و این نادال بود که وظیفه مربیگری فدرر را برعهده داشت. رافائل نادال پس از این پیروزی، چند ساعت بعد و در رقابت دوبل در کنار استفانوس تسیتسیپاس به مصاف زوج نیک کیریوس و جک ساک آمریکایی رفت که بر خلاف دیدار انفرادی‌اش در این مسابقه ناکام بود.

زوج منتخب جهان توانست با حساب ۲-۱ و نتایج ۶-۴، ۳-۶ و ۱۰-۶ بر تیم دو نفرۀ منتخب اروپا به پیروزی برسد و با این برد دو امتیازی شمار امتیازهای خود را در پایان روز دوم به عدد ۵ برساند. گفتنی است، دیدارهای روز یکشنبه (روز سوم) این رقابت‌ها هر کدام از ارزش ۳ امتیاز برخوردار بوده و طبق تقویم مسابقات در بخش انفرادی راجر فدرر با جان ایسنر، رافائل نادال با نیک کیریوس و الکساندر زورف به مصاف میلوش رائونیچ خواهند رفت. در بخش دو نفره (دوبل) نیز زوج رافائل نادال و راجر فدرر رودروی جک ساک و جان ایسنر آمریکایی قرار خواهند گرفت. تیم منتخب جهان برای قطعی کردن قهرمانی خود نیاز به ۳ پیروزی از ۴ دیدار روز یکشنبۀ خود دارد تا بتواند برای اولین بار به قهرمانی این رقابت‌ها در شهر ژنو سوئیس دست یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار