29/03/2024

یوهانا کونتا با شکست ژانگ شوای به دور چهارم یو اس اوپن رسید

  • توسط مینا
  • 01/09/2019
  • 0

یوهانا کونتا ، بانوی شماره یک تنیس بریتانیا موفق شد با عملکردی فوق العاده ژانگ شوای چینی را شکست دهد و به دور چهارم یو اس اوپن راه یابد.

صعود یوهانا کونتا به دور چهارم اوپن آمریکا

این تنیسور ۲۹ ساله طی ۷۱ دقیقه با نتایج ۶-۲ و ۶-۳ مقابل رقیب چینی‌اش به پیروزی رسید تا در سومین گرند اسلم متوالی‌اش، به جمع ۱۶ تنیسور پایانی راه یابد. بانوی شماره ۱۶ دنیای تنیس، برای صعود به یک چهارم نهایی یو اس اوپن باید برابر شانس سوم قهرمانی در این رقابت‌ها یعنی کارولینا پلیسکووای چکی مصاف دهد. بعد از شکست دن ایوانز برابر راجر فدرر، او تنها تنیسور بریتانیایی باقی مانده در فلاشینگ میدوز است که هنوز در جدول بخش انفرادی باقی‌مانده است. وی در این‌باره گفت:

من واقعا خوشحالم؛ با حریفان سرسختی بازی کردم و همه بازی‌ها برایم دشوار بود. در اینجا هیچ بازی آسانی وجود ندارد و همیشه دو بازیکن حاضر در زمین برای پیروزی می‌جنگند. باید اتفاقاتی که در زمین می‌افتد را برای شما روشن کنم.

یوهانا کونتا به مانند دیدار قبلی‌اش در برابر مارگاریتا گاسپاریان که در ۵۴ دقیقه به پایان رساند، این بازی را هم از ابتدا به دست گرفت تا کار سختی برای شکست دادن حریفش نداشته باشد. او در گیم اول بازی برک شد اما در ادامه بازی دیگر چنین اتفاقی برایش نیفتاد. کونتا همچنین آمار فوق العاده ۸۸ درصد موفقیت در سروهای اول و ۸۰ درصد موفقیت در سروهای دومش را به ثبت رساند. این آمار به آن معنا بود که شانس سی و سوم قهرمانی یعنی ژانگ تنها شش امتیاز در گیم‌های سرو این تنیسور بریتانیایی به دست آورد. کونتا افزود:

احساس می‌کنم که کارم سخت‌تر از این‌ هاست و برخلاف چیزی که آمارها نشان می‌دهند، باید بیشتر کار کنم. فکر می‌کنم چیزهای زیادی هستند که باید با آن رقابت کنم. حریف من به خوبی توپ‌ها را بر می‌گرداند و از این رو توجه بیشتری به سروهایم کردم. در مجموع خوشحالم که چالش‌های متفاوتی را در اینجا تجربه کردم.

یوهانا کونتا

شانس شانزدهم قهرمانی در یو اس اوپن که به نیمه نهایی اوپن فرانسه رسیده بود و تا یک چهارم نهایی ویمبلدون امسال هم پیش رفته بود حالا با بهترین رکوردش در فلاشینگ میدوز برابری می‌کند. او در حالی پا به نیویورک گذاشت که در دور اولِ دو تورنمنتی که پس از ویمبلدون حضور یافت از گردانه رقابت‌ها کنار رفته بود. با این حال او باید بار دیگر راه موفقیت‌هایش در فصل زمین‌های رس را پیدا کند، جایی که او دو بار فینالیست مسابقات WTA شد. در دور بعدی، او مقابل پلیسکووایی قرار می‌گیرد که نایب قهرمان یو اس اوپن ۲۰۱۶ شده و ماه می امسال او را در فینال اوپن ایتالیا طی دو ست پیاپی شکست داده بود. کونتا در مورد دیدار بعدی‌اش گفت:

امشب از این موفقیتم لذت می‌برم و از فردا روی بازی بعدی‌ام تمرکز می‌کنم. چندین بار باهم بازی کردیم و او در این بازی‌ها عملکرد بهتری نسبت به من داشته است. در مجموع بسیار مشتاقم تا مقابل تنیسوری که سابقه حضور در فینال یک گرند اسلم را دارد قرار گیرم.

نائومی بردی، تنیسور بریتانیایی درباره یوهانا کونتا گفت:

بسیار تحت تأثیر بازی او قرار گرفتم؛ این بهترین عملکرد او طی دوران بازی‌اش است و کونتا با نمایشی متنوع و فوق العاده بهترین آمارها را به ثبت رسانده است. او بسیار تأثیرگذار بازی می‌کند و این تنها به بردن امتیازات بر نمی‌گردد، بلکه به نحوه به دست آوردن آن‌ها بر می‌گردد. جایی که او ۵ تا ۱۰ درصد آن‌ها را با مهارت‌های متنوعش به دست می‌آورد. از این رو دیدن بازی‌های او بسیار هیجان انگیز است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار