28/04/2024

اوپن آمریکا؛ پیروزی سخت اشلی بارتی برابر ماریا ساکاری

  • توسط مینا
  • 01/09/2019
  • 0

قهرمان حال حاضر مسابقات رولاند گاروس، اشلی بارتی در دو ست پیاپی بر ماریا ساکاری غلبه کرد و به هفته دوم مسابقات یو اس اوپن راه یافت. بارتی با این پیروزی تنها تنیسور زنی لقب گرفت که در تمام گرند اسلم‌های سال ۲۰۱۹ به هفته دوم رقابت‌ها صعود می‌کند.

پیروزی اشلی بارتی برابر ماریا ساکاری

روز شنبه در شهر نیویورک آمریکا، محل برگزاری یو اس اوپن، سید شماره دو مسابقات یعنی اشلی بارتی به هفته دوم گرند اسلم آمریکا راه پیدا کرد. این دستاورد بارتی با پیروزی در یک دیدار دشوار برابر سید شماره ۳۰ مسابقات یعنی ماریا ساکاری به‌دست آمد. بارتی در این دیدار که یک ساعت و بیست و شش دقیقه به طول انجامید با نتایج ۷-۵ و ۶-۳ به پیروزی رسید. تنیسور استرالیایی در طول نشست خبری خود بعد از این دیدار به خبرنگاران گفت:

من فکر می‌کنم امروز در مجموع، در بخش‌هایی از بازی واقعا از عملکرد خود خوشحال بودم. من احساس می‌کنم نقاط ضعفی که در یک ماه اخیر با آنها دست و پنجه نرم کردم در بازی امروز نیز به نوعی خودشان را نشان دادند. همچنین به نظرم خیلی بهتر از قبل سرویس زدم و توپ را در ضربات اول خیلی بهتر از همیشه کنترل کردم. احساس می‌کنم در لحظات مهم‌تر بازی عملکرد بهتری داشتم.

این تنیسور استرالیایی اولین حضور خود در مرحله چهارم یک گرند اسلم را سال گذشته تجربه کرد و طی آن به کارولینا پلیسکووا باخت اما امسال با تمام قوا به مسابقات بازگشته تا پس از این تورنمنت به رده نخست رنکینگ زنان بازگردد. از طرف دیگر نائومی اوساکا برای حفظ جایگاه نخست خود در رنکینگ باید از عنوان قهرمانی سال قبلش دفاع کند و پلیسکوا نیز حداقل باید به مرحله نیمه نهایی برسد تا از لحاظ امتیازی از بارتی سبقت بگیرد. برد امروز بارتی، چهارمین پیروزی در پنج دیدار اخیرش با ماریا ساکاری و همچنین سومین برد در فصل جاری تنیس مقابل همین بازیکن بود. اشلی بارتی با این پیروزی امیدش را برای کسب قهرمانی یو اس اوپن ۲۰۱۹ افزایش داد. برد بامداد امروز بارتی ۲۳ ساله همچنین بدان معنا است که او تنها بازیکن این فصل مسابقات است که در تمام رویدادهای اصلی سال ۲۰۱۹ به هفته دوم راه پیدا کرده است.

اشلی بارتی

بارتی در ادامه صحبت‌هایش در نشست خبری گفت:

هدف ما همین پیروزی‌ها است، برای این نتایج است که ما سعی و تلاش می‌کنیم و در هر تورنمنت بیشترین توان خود را می‌گذاریم. مخصوصا در گرند اسلم‌ها؛ برای آنکه بر روی مسابقات تمرکز داشته باشم، و برای آنها آماده شوم بیشترین تلاش خود را می‌کنم و از این بابت اطمینان حاصل می‌کنم که از بهترین فرصت‌های برای ارائه عملکردی مناسب در این رقابت‌ها استفاده کنم. از اینکه به هفته دوم مسابقات راه پیدا کرده‌ام واقعا خوشحالم. من احساس می‌کنم روز به روز بهتر و بهتر می‌شوم. هنوز هم احساس خیلی خوبی دارم. هنوز چند ماه مهم دیگر از فصل باقی مانده و من منتظر ارائه عملکرد عالی در آنها هستم.

با وجود آنکه کیز در نتیجه بازی‌های رو در رو از ساکاری پیش است، قهرمان رولاند گاروس در آخرین دیدار خود با این بازیکن که تنها دو هفته پیش در مرحله یک چهارم نهایی سینسیناتی برگزار شده بود، طی سه ست به پیروزی رسید پس برد نسبتا امروز نیز نباید چندان دور از انتظار تصور می‌شد. هردو بازیکن به ‌طور بی‌رحمانه‌ای بازی یکدیگر را مورد بررسی قرار دادند و سعی کردند توپ را به موقعیتی مناسب در زمین حریف بفرستند و در نهایت این بارتی بود که موفق شد بر حریف غلبه کند. بارتی اما این فرصت را دارد که سومین حضورش در نیمه نهایی یک گرند اسلم را با پیروزی در بازی بعد برابر سید هجدهم مسابقات یعنی وانگ کیانگ از چین قطعی کند. کیانگ در روز جمعه فیونا فروی فرانسوی را در دو ست پیاپی شکست داده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار