28/03/2024

پیروزی مدیسون کیز بر کنین در یک دیدار تمام آمریکایی در یو اس اوپن

  • توسط مینا
  • 01/09/2019
  • 0

مدیسون کیز ، فینالیست اسبق مسابقات یو اس اوپن در بخش زنان موفق شد برای دومین بار در تورنمنت‌های مختلف سوفیا کنین را شکست دهد تا مجوز حضور در هفته دوم گرند اسلم آمریکا را کسب کرده باشد.

صعود مدیسون کیز به دور بعد اوپن آمریکا

شب گذشته و در محله فلاشینگ میدوز شهر نیویورک، محل برگزاری مسابقات، در جدالی تمام آمریکایی که زیر نور چراغ‌های استادیوم آرتور اش برگزار می‌شد، این فینالیست اسبق یو اس اوپن، مدیسون کیز بود که در برابر سوفیا کنین پیروز ظاهر شد و توانست به مرحله چهارم گرند اسلم خانگی راه پیدا کند. مدیسون کیز که سید شماره ۱۰ مسابقات امسال است چند هفته پیش بزرگ‌ترین قهرمانی خود را در سینسیناتی و مسابقات اوپن غرب و جنوب به‌دست آورد. کیز توانست هر هشت بریک پوینتی که در دیدار با هم‌وطن خود با آنها روبرو شده بود را سیو کند و در پایان با نتایج ۶-۳، ۷-۵ پیروزی برابر رقیب را جشن بگیرد. کیز در این دیدار توانست به نهمین پیروزی پیاپی خود دست پیدا کند. مدیسون کیز در نشست مطبوعاتی پس از این بازی به خبرنگاران چنین گفت:

خوشبختانه من در عبور از این مرحله از یو اس اوپن موفق بودم. احساس می‌کنم در برخی از لحظات مهم بازی، امتیازات مهمی نیز کسب کردم، درست زمانی که به آنها احتیاج داشتم. از اینکه توانستم طی دو ست به مرحله بعد برسم خیلی خوشحالم.

هم کیز و هم کنین در حالی پا به دیدارشان در سومین مرحله یو اس اوپن ۲۰۱۹ گذاشتند که از بهترین بازیکنان تابستان جاری محسوب می‌شوند و روی فرم خوب خود هستند. کنین چند ماه قبل در اوپن فرانسه موفق شد به پیروزی غیرمنتظره برابر ویلیامز دست پیدا کند و حتی در زمین‌های سخت تنیس آمریکای شمالی نیز موفق شد نتایج بسیار بهتری بگیرد. کنین موفق شد در دو تورنمنت پیاپی در تورنتو و سینسیناتی به مرحله نیمه نهایی این مسابقات که در سطح Premier ۵ هستند برسد. او در این مسیر دست به کار بزرگی زد و موفق شد دو شماره یک رنکینگ تنیس زنان یعنی اشلی بارتی و نائومی اوساکا را از پیش روی بردارد.

مدیسون کیز

دیدار بین کیز و کنین دومین تقابل بین این دو در دو تورنمنتِ جداگانه محسوب می‌شود. کیز در نیمه نهایی مسابقات تنیس سینسیناتی نیز موفق شده بود در دو ست پیاپی کنین را شکست دهد و در نهایت به مقام قهرمانی مسابقات دست یابد. کنین که شب گذشته در استادیوم آرتور اش برای جلوگیری از تکرار شکست خود اشتیاق فراوانی داشت، توانست در امتیازات ابتدایی پا به پای کیز گام بردارد. اما در نهایت فینالیست سال ۲۰۱۷ همین مسابقات موفق شد کنترل بازی را در دست بگیرد و پس از یک بریک ابتدایی، ۴ بر ۱ از کنین جلو بیفتد. کیز بازی تنیس تهاجمی مخصوص به خود را بازی کرد تا در رالی‌ها از کنین امتیاز بگیرد و در آخر ست نخست را به راحتی با یک سرویس و نتیجه ۶-۳ از آن خود کرد.

سید شماره بیست مسابقات احتمالا اکنون حسرت موقعیت‌های از دست رفته در ست دوم را می‌خورد. او می‌توانست هشت امتیاز برک‌پوینت بالقوه را در برابر کیز کسب کند که شش‌تای آنها در سه گیم ابتدایی بودند که کیز سرویس می‌زد. کیز پس از آنکه در ست دوم احساس تهوع شدیدی پیدا کرد محبور به استفاده از زمان استراحت فنی شد اما در نهایت پیروزی را با یک بریک در لحظات آخر کسب کرد و با نتیجه ۷-۵ نیز ست دوم را برد تا پس از جدالی که یک ساعت و بیست دقیقه طول کشید، به مرحله چهارم یو اس اوپن برسد. کیز در ارتباط با وقت استراحت پزشکی خود گفت:

این حالت تهوع خیلی عجیب بود. در واقع ناگهان در میانه ست اول حس کردم که حالم خیلی خوب نیست. در انتهای ست نخست احساس خوبی نداشتم و حالت تهوع شدیدی داشتم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار