20/04/2024

ضروری ترین تجهیزات و وسایل تنیس برای بازی

  • توسط مریم
  • 08/08/2019
  • 2
ضروری ترین وسایل تنیس

وقتی صحبت از بازی تنیس و تجهیزاتش باشد، مسلماً وسایل ابتدایی مانند توپ، اولین چیزی است که به ذهن خطور می کند. اما وسایل دیگری نیز هستند که در بازی شما تاثیر مثبت می گذارند. همیشه و در تمام کارها داشتن وسایل مورد نیاز و مناسب آن کار به شما اجازه می دهد تا موفقیت بیشتری را تجربه کنید، در تنیس نیز هیچ استثنایی وجود ندارد. داشتن وسیله های مناسب و کاربردی، خط فاصل میان توانایی کسب موفقیت و عدم آن تنها به دلیل فقدان وسایل مناسب را معنی میکند.

وسایل تنیس مورد نیاز شما

اولین وسیله مورد نیاز این ورزش و اولین چیزی که وقتی حرف تنیس می شود اغلب مردم به آن فکر می کنند، توپ تنیس است. اطمینان از خرید توپی که مناسب فعالیت های شما باشد، مسئاله ای مهم و قابل توجه است. چنانچه انتخاب درستی در خرید توپ نداشته باشید در عملکرد خود دچار ضعف خواهید شد و اطلاع از گستره توپ های تولید شده در میان تجحیزات تنیس می تواند به انتخابی مناسب و کاربردی کمک کند.

به همان اندازه ای که انتخاب توپ مهم است، انتخاب راکت مناسب نیز مهم و قابل توجه است. بسته به سطح بازی شما از مبتدی تا پیشرفته گستره راکت های مناسب شما نیز تغییر پیدا می کند. اگر تازه آموزش تنیس را شروع کرده باشید تعویض چند راکت در دوره آموزشی به نسبت تغییر سطح بازی شما، دور از انتظار نخواهد بود. اینگونه تعویض تجهیزات در بازی به شما این امکان را می دهد تا همزمان با پیشرفت در مهارت های خود، بتوانید در تکنیک های مورد استفاده نیز پیشرفت حاصل نمایید.

کفش تنیس هم یکی دیگر از مهم ترین وسایل تنیس است. کفش ها باید کاملاً اندازه باشند و راحتی صد در صد پای شما را تامین نمایند. مسائل جانبی زیادی برای راحتی پا در آنها طراحی شده و ماندگاری بالایی داشته باشند. اگر خیلی ساده اولین کفش تنیسی را که میبینید بخرید، احتمالاً تجربه بدی را با آنها خواهید داشت. صرف زمانی مناسب برای پیدا کردن کفشی که به واقع بتواند هم راحتی شما را تضمین کند و هم در روند بازی به شما کمک کرده باشد، نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید. اگر در انتخاب کفش مناسب خود مشکلی دارید، با متخصصینی که عموماً در فروشگاه های تخصصی تنیس حضور دارند، صحبت کنید تا با کمک آنها  بتوانید مناسب ترین کفش را انتخاب نمایید.

وسیله دیگری که باید در جستجوی آن باشیم کیف تنیس است که به شما اجازه می دهد تمام وسایل تنیس مورد نیاز خود را بدون احتمال خرابی، در یک کیف جا دهید. حضور در تمرینات تنیس مسافرتی نیست که بخواهید با انواع و اقسام کیف های بزرگ و کوچک خود را درگیر کنید در عوض، داشتن کیفی که تمام وسایل خود را در آن جا داده و راحت حمل شود، می تواند بسیار مفید واقع شود.

حتماً در کیف خود جایی برای چند حوله کوچک، مچ بندها، هدبند و کلاه یا نقاب آفتاب گیر داشته باشید. این وسایل به همراه یک ضد آفتاب خوب، باعث می شود تا زمان خوبی را در زمین یا اطراف زمین تنیس سپری کنید و حین بازی اذیت نشوید. اگر وسایلی که گفته شد را در اختیار ندارید، بهتر است قبل از بازی حتماً وسایل تنیس را از یک فروشگاه تنیس فراهم کنید. هرگز از تجهیزاتی که قدیمی هستند و پاره شده اند، مناسب نیازهای شما نیستند، شکسته شده اند یا به سطح بازی شما نمی خورند، استفاده نکنید.

در مورد پوشش در بازی تنیس باید خاطر نشان کرد که هر جایی قوانین خاصی در این باره دارد. قوانین بعضی باشگاه ها لباس های تک رنگ بدون طرح را می پذیرند در حالیکه باشگاه های دیگر با طرح روی لباس یا رنگ بندی متفاوت آن کاری ندارند. بنابراین قبل از خرید لباس تنیس مورد علاقه خود حتماً با مشاور ورزشی، مسئول باشگاه و یا هر کس دیگری که اطلاعات درستی از قوانین باشگاهی دارد که میخواهید در آن بازی کنید، در این مورد صحبت نمایید. این کار باعث می شود تا مطمئن باشید لباسی که تهیه کرده اید کاملاً مناسب فضا و فعالیت شما خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه ها

  1. ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

  2. عالییی بود عااالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار