29/04/2024

ثروتمندترین ورزشکاران زن دنیا از نگاه مجله فوربس؛ سرنا ویلیامز در رده نخست

  • توسط سروش
  • 08/08/2019
  • 0
سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز ، یکی از پرافتخار ترین تنیسور های جهان، در رده اول ثروتمندترین زنان ورزشکار قرار دارد.

سرنا ویلیامز ثروتمندترین زن ورزشکار جهان

رشته تنیس جزء آن دسته از ورزش هایی است که از نظر مالی می‌تواند ورزشکاران تحت نظر خود را به خوبی حمایت نماید. هر ساله تورنمنت‌های مختلفی در چهار گوشه این دنیا برگزار می گردد و در برخی از مواقع جوایز اهدایی به تنیسورها به میلیون ها دلار هم می‌رسد. در سالیان اخیر و با حمایت خوبی که سازمان WTA از تنیسورهای زن به میان آورده است، وضعیت آن ها نیز از نظر مالی به تنیس بازانِ مرد نزدیک گشته و حالا در جدیدترین گزارش مجله معتبر فوربس، نام چندین تنیسور زن در میان ثروتمندترین ورزشکاران دنیا دیده می شود.

در فهرست ثروتمندترین زنان ورزشکار دنیا از نگاه مجله آمریکایی فوربس، نام سرنا ویلیامز و نائومی اوساکا در جایگاه های اول و دوم دیده می‌شود. نائومی اوساکا که در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ موفق به فتح دو گرند اسلم پیاپی یو اس اوپن آمریکا و اوپن استرالیا شد، پس از سرنا ویلیامز در رده دوم ثروتمندترین تنیسورهای زن جهان قرار گرفته است. درگزارش این مجله معتبر تجاری درباره سرنا ویلیامز نوشته شده که فاتح ۲۳ گرند اسلم دنیای تنیس برای چهارمین سال متوالی با درآمد مجموع ۲۹.۲ میلیون دلار در صدر ثروتمندترین تنیسورهای زن دنیا ایستاده است.

نائومی اوساکا با رشدی خیره کننده و با درآمد مجموع ۲۴.۳ میلیون دلار از این حیث در جایگاه دوم قرار گرفته است. بیشتر درآمد این ورزشکار ژاپنی در خارج از میادین تنیس و از راه تبلیغات به دست آمده و درآمد او از ۱.۵ میلیون دلار در سال گذشته به ۱۶ میلیون دلار در سال جاری افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب اوساکا با این منبع درآمد در جمع ۱۰۰ ورزشکار برتر جهان از نگاه مجله فوربس قرار گرفته است. در فهرست پولدارترین ورزشکارانِ مجله فوربس، سرنا ویلیامز تنها زنی است که در جایگاه ۶۳ قرار گرفته و نفرات بالاتر از او تماما ورزشکاران مرد بوده اند. این مجله آمریکایی فهرست خود را بر اساس مبلغ جایزه، حقوق، پاداش و تبلیغات از ۱ ژوئن ۲۰۱۸ تا ۱ ژوئن ۲۰۱۹ گردآوری کرده است.

سرنا ویلیامز نائومی اوساکا

الکس مورگان فوتبالیست مشهور آمریکایی که به تازگی با تیم فوتبال زنان ایالات متحده آمریکا به مقام قهرمانی جام جهانی زنان در فرانسه دست یافته است، با درآمد ۵.۸ میلیون دلاری خود تنها فوتبالیستِ زنی است که نامش در بین ثروتمندترین ورزشکاران زن و آن همه در بین تنیس بازان دیده می شود. مورگان از این حیث در جایگاه ۱۲ ثروتمندترین ورزشکاران زن دنیا قرار گرفته است. فاصله معنادار مورگان با نفرات برتر این فهرست همچون اوساکا و سرنا ویلیامز خبر از درآمدهای مالی بسیار بالای تنیس بازان زن نسبت به دیگر ورزشکاران هم جنس خود در رشته های دیگر می دهد.

البته تضاد در بین فوتبالیست های زن و مرد از نظر مالی بسیار زیاد بوده و همین موضوع اعتراض بسیاری از ورزشکاران زن را در سال های اخیر درپی داشته است. الکس مورگان که بسیاری او را بهترین فوتبالیست زن دنیا به حساب می آورند، همانطور که گفته شد درآمدی نزدیک به ۵.۸ میلیون دلار داشته ولی همتای مرد او یعنی لیونل مسی از بارسلونا با درآمد ۱۲۷ میلیون دلار در صدر ثروتمندترین ورزشکاران جهان قرار گرفته است. اعضای تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که برای چهارمین بار به مقام قهرمانی جام جهانی فوتبال زنان رسیده بودند، خواستار برابر مالی با همتایان مرد خود شده بودند. گفتنی است، در بین ۱۵ ورزشکار ثروتمند زن جهان، نام ۱۲ تنیسور به چشم می خورد و مابقی تنها سه بازیکن از رشته های فوتبال، بدمینتون و گلف می باشند.

در پایان نگاهی به فهرست ۱۵ ورزشکار ثروتمند زن دنیا خواهیم داشت:
۱. سرنا ویلیامز (تنیس) – ۲۹.۲ میلیون دلار
۲. نائومی اوساکا (تنیس) – ۲۴.۳ میلیون دلار
۳. آنجلیک کربر (تنیس) – ۱۱.۸ میلیون دلار
۴. سیمونا هالپ (تنیس) – ۱۰.۲ میلیون دلار
۵. سلوان استيونس (تنیس) – ۹.۶ میلیون دلار
۶. کارولین وزنیاسکی (تنیس) – ۷.۵ میلیون دلار
۷. ماریا شاروپوا (تنیس) – ۷ میلیون دلار
۸. کارولینا پلیسکوا (تنیس) – ۶.۳ میلیون دلار
۹. الینا اسویتولینا (تنیس) – ۶.۱ میلیون دلار
۱۰. ونوس ویلیامز (تنیس) – ۵.۹ میلیون دلار
۱۰. گاربینیه موگوروسا (تنیس) – ۵.۹ میلیون دلار
۱۲. الکس مورگان (فوتبال) – ۵.۸ میلیون دلار
۱۳. پی وی سیندهو (بدمینتون) – ۵.۵ میلیون دلار
۱۳. مدیسون کیز (تنیس) – ۵.۵ میلیون دلار
۱۵. آریا جوتانوگارن (گلف) – ۵.۳ میلیون دلار

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار