26/04/2024

مسابقات تنیس مسترز کانادا؛ شکست اشلی بارتی در دور نخست

  • توسط سروش
  • 08/08/2019
  • 0

رقابت های تنیس ۱۰۰۰ امتیازی مسترز کانادا موسوم به راجرز کاپ از چند روز پیش در دو شهر تورنتو و مونترال آغاز گردیده است. اشلی بارتی در همان دور نخست این رقابت ها شکست خورد.

شکست اشلی بارتی در دور نخست تنیس راجرز کاپ

این مسابقات، از مهم ترین تورنمنت های دنیای تنیس به حساب می‌آید که هر ساله پذیرای چهره های سرشناس این رشته ورزشی بوده است. اهمیت این رقابت ها از آن جا مشخص می گردد که در فاصله چند روز پس از این رویداد مهم، آخرین گرند اسلم سال یعنی یو اس اوپن آمریکا شروع خواهد شد و این بازی ها می تواند محک بسیار خوبی برای تنیسورهای حرفه ای قلمداد شود. همچنین جوایز بالا در کنار امتیازات خوبی که به نفرات پیروزِ این تورنمنت اعطا می گردد، می تواند هر تنیسوری را برای شرکت و قهرمانی در آن وسوسه نماید.

در دور یک شانزدهم نهایی این رقابت ها و در روز چهارشنبه (۷ آگوست) اشلی بارتی ، برترین تنیسور زن حال حاضر دنیا در رده بندی جهانی تنیس، مقابل سوفیا کنین از ایالات متحده آمریکا قرار گرفت که در پایان و در عین ناباوری این کنینِ کم نام و نشان بود که موفق به شکست ۲-۱ اشلی بارتی شد تا بزرگترین شگفتی این رقابت ها در آغازین روزهای آن رقم بخورد. اشلی بارتی ۲۳ ساله که با ۶۶۰۵ امتیاز در صدر برترین تنیس بازان زن دنیا قرار گرفته است، در بازی نخست خود با نتیجه ۲-۱ و امتیازات ۷-۶ (۷-۵)، ۳-۶ و ۴-۶ برابر کنین شکست خورد تا خیلی زود از دور این رقابت ها کنار برود. حال با این باخت نابه‌هنگام و در صورت برتری نائومی اوساکا در بازی نخست خود در این مسابقات برابر تاتجانا ماریا از آلمان و ادامه روند موفقیت آمیزش در تورنمنت راجرز کاپ، او می تواند به راحتی جای اشلی بارتی را در جایگاه نخست برترین تنیسورهای زن در اختیار بگیرد. این بزرگترین شگفتی این رقابت ها در بخش زنان نبود و تنیس های سرشناسی همچون سلوان استيونس سید شماره ۷ این مسابقات و ونوس ویلیامز هم با شکست برابر حریفانشان خیلی زود با این مسابقات خداحافظی کردند.

اشلی بارتی

سلوان استیونس که در رتبه ۸ بهترین تنیسورهای زن دنیا قرار دارد، در اولین بازی خود و از مرحله یک شانزدهم پایانی به مصاف ماریا بوزکوا از جمهوری چک رفت و با حساب ۲-۰ و با نتایج ۲-۶ و ۵-۷ متحمل شکست شد. ونوس ویلیامز ۳۹ ساله که در کارنامه درخشان خود، هفت قهرمانی گرند اسلم ها را می بیند، در دیدار نخست خود و از مرحله یک سی و دوم برابر کارلا سوارز ناوارو از اسپانیا قرار گرفت و با نتیجه ۲-۰ و امتیازات ۴-۶ و ۲-۶ تن به شکست داد. سوارز ناوارو که در رتبه ۲۶ برترین تنیسورهای زن جهان قرار دارد، در پنج تقابل قبلی خود برابر ونوس ویلیامز با رنکِ جهانی ۵۶ شکست خورده بود و این اولین پیروزی این تنیسور اسپانیایی مقابل ویلیامز پا به سن گذاشته بود. در دیگر دیدارهای برگزار شده در بخش انفرادی زنان، دنا وکیچ از کرواسی، آلیسون ریسک از آمریکا، کاتِرینا سینیاکوا از جمهوری چک، ژانگ شوای از چین، ایگا اسویاتک از لهستان و اِکاتِرینا الکساندروا از روسیه با برتری برابر حریفان خود توانستند به دور دوم مسابقات تنیس راجرز کاپ صعود نمایند. همچنین بیانکا اندرسکویِ ۱۹ ساله در دیداری تمام کانادایی مقابل یوگِنی بوچارد قرار گرفت و موفق به پیروزی ۲-۱ برابر هم وطن خود شد تا در دور یک شانزدهم به مصاف حریفی از کشور روسیه به نام داریا کاسات کینا برود. کاسات کینا در دیدار قبلی خود توانسته بود آنجلیک کربر از آلمان که سابقه قهرمانی در مسابقات گرند اسلم ویمبلدون در سال ۲۰۱۸ را دارد، شکست دهد تا یکی از شگفتی سازان رقابت های راجرز کاپ تابدین‌جا لقب گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار