25/04/2024

نظر گرگ روسدسکی درباره تصمیم اندی ماری برای بازی نکردن در اوپن آمریکا

  • توسط مینا
  • 28/08/2019
  • 0

گرگ روسدسکی معتقد است تصمیم اندی ماری برای عدم حضور در مسابقات یو اس اوپن و شرکت در تورنمنت اوپن رافائل نادال (چلنجر مایورکا) درست بوده است.

نظر روسدسکی در خصوص عدم حضور اندی ماری در اوپن آمریکا

گرِگ روسِدسکی ۴۵ ساله، تنیس ‌باز اسبق بریتانیایی-کانادایی است؛ وی در سال‌های ۱۹۹۷، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۶ مرد اول تنیس بریتانیا بود و در دو دوره، از ۶ اکتبر ۱۹۹۷ تا ۱۲ اکتبر ۱۹۹۷ و ۲۵ می ۱۹۹۸ تا ۲۱ ژوئن ۱۹۹۸ توانست رده چهارم رنکینگ تنیس مردان را در اختیار بگیرد. روسدسکی در سال ۱۹۹۷، فینالیست مسابقات یو اس اوپن شد که همین امر در نهایت باعث شد تا جایزه شخصیت ورزشی سال BBC و همچنین جایزه قهرمان سال ITV به این تنیسور بریتانیایی-کانادایی برسد. روسدسکی همچنین در تیم دیویس کاپ بریتانیای کبیر ۳۰ پیروزی و ۱۳ شکست در کارنامه خود ثبت کرده است.

پس از آن‌ که اندی ماری تصمیم گرفت در یو اس اوپن شرکت نکند، از جانب گرگ روسدسکی مورد حمایت واقع شد. اندی ماری با حضور در تمام رقابت‌های دوبل مسابقات تابستانی امسال، بازگشت خود از مصدومیت کابوس‌وار لگن را تکمیل کرده است. این بازیکن بریتانیایی همچنین با حضور در قرعه‌کشی مسابقات مسترز سینسیناتی به میادین تنیس انفرادی نیز بازگشت. هرچند، قهرمان سه دوره از مسابقات گرند اسلم در بازی نخست خود در مرحله افتتاحیه سینسیناتی برابر ریچارد گاسکه فرانسوی شکست خورد.

شماره یک اسبق جهان همچنین در مسابقات اوپن وینستون-سالم نیز برابر تنیس سندگرن با شکست مواجه شد. این دیدار نیز در مرحله نخست وینستون-سالم برگزار شده بود. پس از آن، اندی ماری تصمیم گرفت دعوت افتخاری (وایلد کارت) مسابقات یو اس اوپن را رد کند و به‌جای آن یک بار دیگر به رقابت‌های چلنجر بازگردد تا روند توان ‌بخشی خودش را ادامه بدهد. حال، شماره یک اسبق بریتانیا، روسدسکی احساس می‌کند این تصمیم ماری درست بوده است.

اندی ماری

این تنیسور سابق در مصاحبه‌ای با بخش ورزش اکسپرس گفته است:

اندی ماری یک قهرمان فوق‌العاده است. زمانی که شما از هرگونه عمل جراحی به میادین بازمی‌گردید، کسی نحوه ضربه زدن شما به توپ تنیس یا آگاهی تاکتیکی‌تان را زیر سؤال نخواهد برد. همه چیز به نحوه حرکت و جابجایی شما در زمین برمی‌گردد و این که ماری در ست دومِ بازی با ریچارد گاسکه جابجایی‌های خوبی داشت نکته مثبتی است. به عنوان اولین بازی پس از بازگشت از مصدومیت، اندی خیلی خوب بازی کرد. او کار هوشمندانه‌ای را انجام داد که پس از سینسیناتی در اوپن وینستون-سالم بازی کرد. همچنین او به‌جای آن‌که در یو اس اوپن شرکت کند، قرار است در چند تورنمنت چلنجر به میدان برود. دقیقا همان کاری که آندره آغاسی و کی نیشیکوری انجام دادند. او باید بازی به بازی پیش برود و ببیند که بدنش چطور دوام می‌آورد و چگونه قادر است که سرعت و تحرک دوران قبل از مصدومیت را مجددا به‌دست بیاورد.

ماری در مسابقات اوپن رافائل نادال که در مایورکا برگزار می‌شود شرکت کرده است و در نخستین بازی خود نیز برابر عمران سیبیله ۱۷ ساله به میدان رفت که توانست در ظرف تنها ۴۴ دقیقه به پیروزی برسد. این نوجوان تنیس‌باز فرانسوی تنها ۱۲۲ یورو (۱۵۰ دلار) به عنوان جایزه در تنیس به‌دست آورده است و همان‌طور که حدس زده می‌شد، رقیب سرسختی برای برنده سه دوره گرند اسلم نبود. روسدسکی در ادامه صحبت‌های خود گفت که ماری در طول هفته آینده باید بر روی برخی از ویژگی‌های بازی خود کار کند:

اهمیتی ندارد که تا چه حد خوب به توپ ضربه بزنید، برای بازگشت به میان ۵۰ بازیکن برتر یا حتی بالاتر در تنیس مردان شما باید شتاب و سرعت لازم در پاهایتان را برای انجام این کار داشته باشید. رویارویی با گاسکه به عنوان اولین بازی پس از مصدومیت شروع خوبی بود. امیدوارم اندی ماری در بازگشت خود به درخشش ادامه دهد. چند ماه آینده قرار است برای او سخت باشند، اما فکر کنم ماری تصمیمات درستی برای بازگشت گرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار