20/04/2024

عزم راسخ راجر فدرر برای قهرمانی در مسابقات اوپن استرالیا

  • توسط مینا
  • 18/09/2019
  • 0

اسطوره سابق دنیای تنیس مردان انتظار دارد راجر فدرر ، زمانی که مسابقات اوپن استرالیا آغاز شود تلاش خود برای کسب قهرمانی گرند اسلم را از سر بگیرد. اما از طرف مقابل رافائل نادال نیز مدعی شده که دوست دارد احساس فتح یک گرند اسلم را مجددا تجربه کند.

تلاش راجر فدرر برای قهرمانی در اوپن استرالیا

راد لاور، اسطوره بزرگ ورزش تنیس فکر می‌کند راجر فدرر با وجود آنکه در مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ زودتر از آنچه تصور می‌شد از دور مسابقات کنار رفت، قادر است در اوپن استرالیا به مقام قهرمانی دست یابد. اسطوره سوییسی حال حاضر دنیای تنیس موفق نشد در مسابقات امسال تنیس آزاد آمریکا که در نیویورک برگزار می‌شد دستاورد خاصی کسب کند. او پس از شکست در دیدار با تنیسور احیا شده بلغارستانی یعنی گریگور دمیتروف در مرحله یک چهارم پایانی این تورنومنت معتبر، از دور رقابت‌ها کنار رفت. از طرف مقابل، در حالی که پس از انصراف جوکوویچ از رقابت‌ها به دلیل مصدومیت، تصور می‌شد دیدار فینال بین فدرر و نادال باشد، رافائل نادال اسپانیایی به‌جای رقیب قدیمی خود در برابر دنیل مدودف ۲۳ ساله قرار گرفت و در یکی از به‌یادماندنی‌ترین فینال‌های تاریخ در استادیوم آرتور اش جام قهرمانی را بالای سر برد.

با وجود تمام این اوصاف، راد لاور هنوز هم معتقد است که فدرر می‌تواند در مسابقات تنیس اوپن استرالیا، بیست و یکمین قهرمانی گرند اسلم خود را جشن بگیرد. رادنی جورج لاور یا همان راد لاور که متولد سال ۱۹۳۸ است، در استرالیا به‌دنیا آمده است. او در گذشته از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۰ شماره یک تنیس جهان بود. لاور در بخش انفرادی ۲۰۰ رویداد تنیس به قهرمانی رسیده که بیشتر از هر بازیکن دیگری است. لاور همچنین مقام قهرمانی ۱۱ گرند اسلم را هم در کارنامه دارد و در هر گرند اسلم حداقل دوبار قهرمان شده است. وی در صحبت‌های خود گفت:

به‌نظر می‌رسد فدرر روبه‌راه باشد و تنها همین است که اهمیت دارد. اگر به اندازه کافی عاشق تنیس باشید با شکست مشکلی نخواهید داشت. من احتمال بالایی می‌دهم که فدرر در اوپن استرالیا یک‌بار دیگر به قهرمانی برسد.

راجر فدرر

راجر فدرر آخرین ‌بار در سال ۲۰۱۸ جام قهرمانی اوپن استرالیا را بالای سر برده بود. این تورنومنت در ماه ژانویه سال آینده در شهر ملبورن برگزار خواهد شد. اما در مسابقات امسال اوپن استرالیا، نواک جوکوویچ بود که توانست قهرمانی را جشن بگیرد. این تنیسور صرب در ابتدای سال ۲۰۱۹ نادال را مقهور خود کرد. با توجه به آنکه نادال با قهرمانی در فلاشینگ میدوز اکنون تنها یک گام تا برابری با رکورد قهرمانی‌های گرند اسلم فدرر فاصله دارد (فدرر ۲۰ قهرمانی و نادال ۱۹تا)، بدون شک فدرر از این به بعد با جدیت بسیار بیشتری به‌دنبال قهرمانی در مسابقات بزرگ تنیس خواهد بود. از طرف دیگر، نادال نیز بر این امر تاکید کرده است که هدفش کسب افتخارات بیشتر در گرند اسلم‌ها است. تنیسور ۳۳ ساله اسپانیایی در مصاحبه با کوپه گفت:

من هرگز احساس مطالبه‌گری یا چیزی مثل این نداشته‌ام. در انتها من همیشه موفق شده‌ام به مسیر خود ادامه بدهم و در آینده نیز همین روند را خواهم داشت. من سعی خواهم کرد که کارها را به بهترین شکل ممکن انجام بدهم تا گزینه‌های انتخاب بیشتری تولید کنم و این یعنی به رویاپردازی و کار روزانه مشغول باشم. من سعی خواهم کرد در آینده نیز برای سال‌های طولانی از اتفاقات خاصی که برایم رخ خواهد داد لذت ببرم و سعی کنم فرصت‌هایی برای خودم ایجاد کنم، مثل لحظاتی که در مسابقات امسال یو اس اوپن داشتم.

نادال همچنین افشا کرده است که قصد دارد پس از حضور خسته‌کننده در تورنومنت تنیس آزاد آمریکا، سطح آمادگی جسمانی خود را مجددا افزایش بدهد:

من با تحمل گرفتگی‌های عضلاتی که داشتم ساعات بسیار سختی را سپری کردم. اکنون با وجود آنکه احساس درد دارم می‌توانم خود لباس بپوشم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار