24/04/2024

نائومی اوساکا: در نیویورک احساس خوبی دارم

  • توسط سروش
  • 27/08/2019
  • 0

نائومی اوساکا از بازگشت به یو اس اوپن حس خوبی دارد و با پشت سر گذاشتن مصدومیت زانویی که منجر به کناره گیری‌اش از مسترز سینسیناتی گشت، حالش بهتر شده است.

حس خوب نائومی اوساکا از حضور دوباره در تنیس اوپن آمریکا

ماه گذشته و پس از عملکرد نه چندان جالب نائومی اوساکا در مسابقات مختلف، او در پستی اعلام کرد که به جای اینکه جذاب بازی کند با آرامش بازی می‌کند. حالا او در قامت یک قهرمان به فلاشینگ نیویورک وارد شده است و اینجا برای او حکم خانه را دارد. اوساکا گفت:

احساس می‌کنم که آشنایی بالایی با اینجا دارم و این بخاطر قهرمانی سال گذشته‌ام نیست چرا که من از زمانی که بچه بودم در زمین های اینجا تمرین می‌کردم.

تمرینات این تنیسور ژاپنی که در سه سالگی به نیویورک مهاجرت کرده، جواب داد و او موفق شد در دیداری جنجالی با شکست سرنا ویلیامز در فینال یو اس اوپن ۲۰۱۸، اولین قهرمانی‌اش در گرند اسلم‌ها را به دست آورد. بعد از پایان این مسابقه اما اوساکا احساس دوگانه‌ای داشت؛ از طرفی به یک پیروزی بزرگ رسیده بود و خوشحال بود اما با دیدن ویلیامز که پس از درگیری با سرداور بازی کارلوس راموس یک گیم هم جریمه شده بود برایش ناراحت کننده بود. نائومی اوساکا که بانوی شماره یک دنیای تنیس است و شانس اول قهرمانی در این مسابقات محسوب می‌شود، روز جمعه از صحبت درباره رابطه‌اش با ویلیامز که چندی پیش طی پیامی از او عذرخواهی هم کرده بود، سر باز زد.

با این وجود، اوساکا بعد از آن پیروزی روزهای سختی را سپری کرده است. با اینکه این تنیسور ۲۱ ساله بعد از یو اس اوپن، در اوپن استرالیای ۲۰۱۹ هم به قهرمانی رسید و به رتبه اول رنکینگ جهانی صعود کرد اما سپس در دور سوم اوپن فرانسه حذف شد، در دور اول ویمبلدون شکست خورد و پیش از بازگشت به رقابت‌ها با حضور در تورنتو، یک ماه استراحت کرد. اوساکا پیش از پایان دوران استراحتش، متنی طولانی در شبکه اجتماعی‌اش نوشت و از بدترین ماه های زندگی‌اش گفت که موجب این شد که او در اوپن استرالیا هم جذاب بازی نکند:

برای اینکه ذهنم اندکی آرام شود در حال استراحت کردن هستم. شما احتمالا به کاری که عاشقش هستید به چشم سرگرمی نگاه می کنید. من هم عاشق تنیسم اما گاهی این حس را ندارم. روزهایی هستند که بیدار می‌شوم و اگر بازی نکنم حس می‌کنم که در طول روز هیچ کاری انجام نمی‌دهم.

نائومی اوساکا

بعد از این پیام، او در دو تورنمنت بعدی اش تا یک چهارم نهایی پیش رفت، اما در ست سوم دیدارش با سوفیا کنین آمریکایی در مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی به دلیل مصدومیت زانوی پای چپش از این بازی کناره گیری کرد. او مصدومیتش را عمومی نکرد اما چندی پیش از توانایی‌اش برای انجام بازی‌های طولانی و بهبودی کاملش گفته بود. احتمالا نا امیدی نائومی اوساکا از تنیس هم بعد از پایان مصدومیتش از بین رفته است، ستاره تنیس ژاپن کی نیشیکوری درباره او گفت:

فکر می‌کنم همه چیز به خوبی پیش می‌رود و زمان این اجازه را به او می‌دهد تا به حالت سابقش برگردد. او به یکباره در دو گرند اسلم قهرمان شد و سریعاً نفر اول رنکینگ جهانی شد، با توجه به اینکه هنوز جوان است، چنین احساسی بعد از این اتفاقات طبیعی است.

نائومی این شانس را دارد که با نشان دادن اعتماد به نفسش بار دیگر خودش را در نیویورک ثابت کند. شرایط او با قهرمان ویمبلدون سیمونا هالپ، که طی دو سال اخیر در دور اول یو اس اوپن حذف شده کاملا فرق دارد. هالپ معتقد است فضای شهر برای او ناآشنا است و از این رو به رستوران‌ها و پارک مرکزی شهر رفته تا سر و صدای موجود در ورزشگاه را تحمل کند. وی در این باره گفت:

تمام تلاشم را می‌کنم تا آنجا که ممکن است خودم را با فضای شهر تطبیق دهم. در اینجا همه چیز متفاوت است و آدم‌های زیادی حضور دارند که سر و صدای بسیاری هم به همراه دارند. به عنوان یک تماشاگر و یک بازیکن حضور در اینجا برایم دشوار است، اما سال به سال بهتر شدم و هنوز روی پیشرفت کردنم کار می‌کنم.

نائومی اوساکا اما چنین مشکلی ندارد. او وقتی جوان تر بوده نزدیک به پنج سال در این شهر زندگی کرده و پیش از قهرمانی‌اش در یو اس اوپن ۲۰۱۸، در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به دور سوم این رقابت‌ها رسیده است. از این رو، او معتقد است که هفته‌های پیش رو برایش از ماه‌های اخیر بهتر خواهد بود:

از آنجا که در ماه‌های گذشته آشفتگی هایی داشتم چندان مطمئن نیستم اما قطعا احساس بهتری در نیویورک دارم، زیرا هر سال اینجا خوب ظاهر شدم و ترسی از این بابت ندارم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار