25/04/2024

اوپن آمریکا: از سرنا ویلیامز تا بیگ تری؛ هر آنچه که باید از مدعیان بدانید

  • توسط سروش
  • 27/08/2019
  • 0

از مصدومیت‌های تنیسورهایی چون سرنا ویلیامز ، نائومی اوساکا و سیمون هالپ گرفته تا لغزش راجر فدرر، نواک جوکوویچ و مشکلات رافائل نادال با زمین های سخت؛ دیدارهایی که طی دو هفته آینده در فلاشینگ نیویورک برگزار می‌شوند را غیرقابل پیش‌بینی کرده است. به بررسی مدعیان اوپن آمریکا خواهیم پرداخت.

از سرنا ویلیامز تا بیگ تری؛ مدعیان قهرمانی تنیس اوپن آمریکا

اگر بعد از شروع مسابقات همه چیز بر اساس قرعه کشی به درستی پیش برود و شانس‌های اصلی قهرمانی در بخش های زنان و مردان یعنی ویلیامز، اوساکا، هالپ، جوکوویچ، نادال و فدرر بدون مصدومیت رقبای ضعیفشان را شکست دهند، سپس آن‌ها شانس قهرمانی در یو اس اوپن ۲۰۱۹ را خواهند داشت. راجر فدرر که پنج قهرمانی از ۲۰ قهرمانی گرند اسلمش را در یو اس اوپن به دست آورده است، اظهار داشت:

به نظر می‌رسد بار دیگر همان افرادی که پیش‌بینی می‌شود برای قهرمانی بجنگند و اگر فرد دیگری برنده شود قطعا همگی شگفت زده می‌شویم.

سرنا ویلیامز از مجموع ۲۳ قهرمانی‌اش در گرند اسلم‌ها شش تای آن را در یو اس اوپن به دست آورده که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد. بعد از آن قهرمانی، سرنا دوبار در نیمه نهایی حذف شد، به سبب تولد فرزندش در یو اس اوپن ۲۰۱۷ شرکت نکرد و سال گذشته در فینالی که بیشتر بخاطر درگیری او با سرداور بازی کارلوس راموس به یاد آورده می‌شود، با شکست برای نائومی اوساکا از قهرمانی بازماند. نکته کلیدی برای این تنیسور ۳۷ سالۀ آمریکایی بهره بردن از سلامتی کاملش بعد از تولد دخترش است؛ او بار دیگر می‌تواند با سروها و حرکات تماشایی‌اش بر حریفانش غلبه کند. ویلیامز در پنج گرند اسلم اخیر، سه بار فینالیست شده و همه آن‌ها را واگذار کرده است تا همچنان در آرزوی رسیدن به رکورد ۲۴ قهرمانی مارگارت کورت استرالیایی در گرند اسلم ها بماند. کونچیتا مارتینز، قهرمان ویمبلدون ۱۹۹۴ و مربی کارولینا پلیسکووا که نایب قهرمان یو اس اوپن ۲۰۱۶ شد، می‌گوید:

زمان در حال سپری شدن است و او جوان تر نمی‌شود. با این حال او هنوز فرصت دارد.

در صورتی که مصدومیت کمر او برطرف شده باشد، احتمال قهرمانی سرنا ویلیامز وجود دارد. ویلیامز در فینال راجرز کاپ این ماه که در زمین سخت تورنتو برگزار می‌شد، به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر کناره‌گیری کرد و نتوانست در مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی که یک هفته بعد از آن شروع می‌شد، شرکت کند. ویلیامز در همه مسابقاتش در سال ۲۰۱۹ به جز گرند اسلم ها، کناره گیری کرده یا به سبب مصدومیت نتوانسته بازی را به پایان برساند. او همچنین برخلاف رقبایش، اوساکا (زانوی پای چپ) و هالپ (آشیل پای چپ) که بهبودی‌شان را در کنفرانس مطبوعاتی پیش از شروع یو اس اوپن اعلام کردند، در این کنفرانس شرکت نکرده است!

تاول‌های پای راست جوکوویچ هم توسط دکتر چک شد و او روز یکشنبه بدون مشکل تمرین کرد. او و فدرر بعد از فینال تاریخی پنج ستۀ ویمبلدون رکورد ۴ برد و ۲ شکست را در زمین های سخت به ثبت رساندند. نادال هم که ید طولایی در مصدومیت دارد، آماده است تا نتیجه سال گذشته اش در یو اس اوپن را جبران کند؛ او به دلیل مصدومیت از نیمه نهایی آخرین گرند اسلم سال ۲۰۱۸ کناره گیری کرد. به مانند سال ۲۰۰۳ که آندره آغاسی در کمال ناباوری به قهرمانی یو اس اوپن نرسید، تنیسورهای دیگر این شانس را دارند که با کنار زدن جوکوویچ، فدرر و نادال قهرمان یو اس اوپن شوند. با این حال در ادامه به نکاتی پرداختیم که شاید دانستنش برایتان جالب باشد.

سرنا ویلیامز

جوکوویچ، نادال و فدرر در ۱۱ گرند اسلم اخیر به قهرمانی رسیدند و در ۶۴ گرند اسلم گذشته ۵۴ بار قهرمان شدند. نکته قابل توجه این است که نادال و فدرر طی ۴۰ مصافی که با هم دادند هرگز در یو اس اوپن مقابل هم قرار نگرفتند و در صورت صعود این دو به فینال، روز ۸ سپتامبر برای اولین بار شاهد رویارویی اسطوره‌های تنیس جهان در فینال یو اس اوپن خواهیم بود.

کوکو گوف بعد از حضور در ویمبلدون و پیشروی تا هفته دوم این رقابت‌ها آن هم در حالی که رنکینگ ۳۱۳ جهان را داشت، در دومین گرند اسلمش شرکت می‌کند. این تنیسور ۱۵ ساله که بزرگ شدۀ فلوریدای آمریکا است، از سوی سازمان تنیس ایالات متحده به دور اصلی بخش انفرادی و دوبل یو اس اوپن (به همراه کتی مک نالی ۱۷ ساله از اوهایو) راه یافته است.

پس از اتفاقاتی که در فینال سال گذشته بخش زنان بین ویلیامز و اوساکا افتاد، سازمان تنیس ایالات متحده با کارهایی از قبیل شکستن راکت و رفتارهای غیر ورزشی مقابله خواهد کرد و بعید نیست که روز سه شنبه شاهد واکنش آن‌ها به این کارها باشیم. نیک کیریوس، شانس بیست و هشتم قهرمانی سه شنبه شب در مقابل استیو جانسون بازی خواهد کرد؛ او چندی پیش در مسترز سینسیناتی به دلیل رفتارهای غیرورزشی بیش از ۱۱۳ هزار دلار جریمه شد، جانسون در این باره می‌گوید:

شما قطعا برای تمرکز به روی برنامه بازیتان تلاش می‌کنید و او هم مطمئناً همین کار را خواهد کرد.

دنیای تنیس منتظر است تا تنیسورهای جوان تغییری در بخش مردان به وجود آورند. تنیسورهایی چون دومینیک تیم، الکساندر زوروف و استفانوس سیتسیپاس که پیش از این به موفقیت هایی رسیده بودند در دور اول ویمبلدون کنار رفتند و باید دید در یو اس اوپن چه می‌کنند. یکی دیگر از تنیسورهایی که امید زیادی به درخشش او می‌رود، دنیل مدودف ۲۳ ساله است؛ این تنیسور روس که بهترین عملکردش در گرند اسلم ها صعود به دور چهارم اوپن استرالیای ۲۰۱۹ بوده، در سه تورنمنت اخیرش در زمین های سخت فینالیست شده و به قهرمانی مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی هم رسیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار