25/04/2024

اوپن آمریکا؛ شروع مقتدرانه نواک جوکوویچ در دور نخست رقابت‌های مردان

  • توسط سروش
  • 27/08/2019
  • 0

نواک جوکوویچ ، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات یو اس اوپن در سال گذشته (۲۰۱۸) توانست با یک پیروزی راحت و بدون دردسر، دور نخست این رقابت‌ها را پشت سر بگذارد.

صعود نواک جوکوویچ به دور دوم اوپن آمریکا

برترین تنیسور حال حاضر رده‌بندی جهانی تنیس که از او به عنوان بخت شماره ۱ این مسابقات نیز یاد می‌شود، توانست در اولین دیدار خود در مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ به پیروزی ۳-۰ مقابل روبرتو کاربالس بائنا از اسپانیا دست یابد. قهرمان ۱۶ گرند اسلم دنیای تنیس در بازی افتتاحیه خود که یک ساعت و ۵۴ دقیقه به طول انجامید موفق شد با نتایج ۶-۴، ۶-۱ و ۶-۴ برابر بائنایِ اسپانیایی که در جایگاه شماره ۷۶ قرار دارد، به پیروزی برسد. با این برد، شاهد اولین پیروزی از بیگ تری (نواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر) در مسابقات این فصل یو اس اوپن بودیم و اگر اتفاق خاصی در ادامه این رقابت‌ها رخ ندهد، می توان همانند ویمبلدون انتظار داشت که ۳ از ۴ بازیکن نیمه نهایی، اضلاع مثلث بیگ تری باشند. پیروزی برابر روبرتو کاربالس بائنایِ ۲۶ ساله در واقع پنجاه و چهارمین برد متوالی نواک جوکوویچ در نخستین دیدارهای این تنیسور سرشناس در تورنمنت‌های مهم به حساب می‌آید. آخرین شکست نواک در بازی‌های اولی که او در این رقابت‌ها حضور یافته به سال ۲۰۰۶ و باخت مقابل پل گلدن اشتاین از استرالیا برمی‌گردد. تنیسور صربستانی با رکورد ۵۷ پیروزی و ۲ شکست در نخستین بازی‌های خود، بهترین عملکرد را در میان تمامی تنیسورهای جهان به خود اختصاص داده است. نواک جوکوویچ پس از پیروزی برابر حریف اسپانیایی‌اش اتفاق جالبی را در استادیوم آرتور اش رقم زد و به مدت چندین دقیقه برای تماشاگران حاضر در آنجا شروع به رقصیدن کرد. نواک بعد از بردش، دو راکت تنیس را از ساک ورزشی خود بیرون آورد و با آن‌ها مشغول رقص و پایکوبی در میدان شد که این حرکت او باعث شور و شعف وصف‌ناپذیری در بین تماشاگران استادیوم آرتور اش نیویورک شد. نواک جوکوویچ فصل بسیار خوبی را در سال ۲۰۱۹ تجربه کرده است؛ او موفق به فتح دو گرند اسلم اوپن استرالیا و ویمبلدون شده و می خواهد به چهارمین قهرمانی خود در رقابت‌های گرند اسلم یو اس اوپن نیز دست یابد.

نواک جوکوویچ

چیزی که تماشاگران تنیس از بازی امروز نواک در نخستین دیدار او دیدند، تنها و تنها آمادگی بالا و عزم جدی او برای فتح این مسابقات بود. اگر این اتفاق برای جوکوویچ رقم بخورد، او به هفدهمین قهرمانی خود در گرند اسلم ها دست خواهد یافت و فاصله خود را با نفرات دوم از این حیث، یعنی رافائل نادال (۱۸ قهرمانی) و راجر فدرر (۲۰ قهرمانی) کمتر از قبل خواهد کرد. بخت شماره یک قهرمانی در بخش آقایان در دومین بازی خود در این رقابت‌ها در روز چهارشنبه به مصاف خوان ایگناسیو لوندرو از آرژانتین خواهد رفت. لوندروی ۲۶ ساله که در جایگاه شماره ۵۶ دنیا قرار دارد، توانسته بود در بازی نخست خود با حساب ۳-۱ از سد سم کوئری سرشناس از آمریکا بگذرد تا در دور بعد کار بسیار سختی را مقابل جوکوویچ داشته باشد. لوندرو در ماه گذشته و در مسابقات اوپن سوئد توانسته بود به مقام نایب قهرمانی بخش انفرادی مردان این تورنمنت دست یابد. در دیگر دیدارهای مهم برگزار شده دور نخست آقایان، کی نیشیکوری از ژاپن که با رده شماره ۷ بهترین رتبه آسیایی‌ها را در رنکینگ جهانی ازآن خود کرده است، توانست با حساب ۲-۰ مقابل مارکو ترونگلیتی از آرژانتین به برتری برسد. این دیدار در حالی که در ست دوم با برتری ۴-۱ نیشیکوری در جریان بود، به دلیل مصدومیت تنیسور آرژانتینی نیمه تمام باقی ماند و بدین ترتیب کی نیشیکوری با صعود به دور بعد باید به مصاف بردلی کلاهن از ایالات متحده آمریکا برود. همچنین دیوید گوفین بلژیکی که چند هفته قبل با شکست برابر دنیل مدودف به مقام دوم مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی رسیده بود، توانست در نخستین بازی خود با حساب ۳-۱ برابر کورنتین موتت از فرانسه به پیروزی برسد و راهی دور دوم شود. گفتنی است، دو ضلع دیگر بیگ تری یعنی راجر فدرر و رافائل نادال در روز سه شنبه نخستین بازی‌های خود را در یو اس اوپن انجام خواهند داد. راجر فدرر به مصاف سومیت ناگال از هندوستان می‌رود و رافائل نادال نیز در دیدار نخست خود مقابل جان میلمن از استرالیا قرار خواهد گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار