27/04/2024

اوپن آمریکا؛ پیروزی یوهانا کونتا و شکست هریت دارت در دور نخست مسابقات

  • توسط سروش
  • 27/08/2019
  • 0

آخرین گرند اسلم سال ۲۰۱۹ از روز دوشنبه (۲۶ آگوست) در فلاشینگ مدوز شهر نیویورک رسما آغاز شده است و بهترین تنیسورهای حال حاضر دنیا در بخش مردان و زنان برای قهرمانی در این مسابقات با هم به رقابت می‌پردازند. یوهانا کونتا به راحتی در دور اول پیروز شد.

پیروزی یوهانا کونتا در دور نخست تنیس اوپن آمریکا

در روز نخست این بازی‌ها که امسال شاهد برگزاری یکصد و سی و نهمین دوره آن خواهیم بود، در بخش زنان، بانوان تنیس باز بریتانیایی کار خود را در دور یک شصت و چهارم با یک پیروزی و یک شکست شروع کردند. یوهانا کونتا ، برترین تنیسور زن بریتانیا در رنکینگ جهانی، در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها توانست مقابل داریا کاساتکینا از روسیه با نتیجه ۲-۱ به پیروزی برسد. یوهانا کونتا که دارای رنکِ شماره ۱۶ دنیاست در مسابقه‌ای که دو ساعت و ۴ دقیقه به طول انجامید، موفق شد با نتایج ۶-۱،۴-۶ و ۶-۲ برابر کاساتکینایِ روس که در جایگاه شماره ۴۲ جهان ایستاده است، به پیروزی برسد و راهی دور بعد یا دوم این رقابت‌ها گردد. رقیب کونتایِ ۲۸ ساله در دور دوم مسابقات یو اس اوپن، باز هم حریفی دیگر از کشور روسیه بنام مارگاریتا گاسپاریان خواهد بود.

گاسپاریانِ روس که در رده شماره ۶۱ اتحادیه جهانی تنیس در بخش بانوان قرار گرفته است، در اولین بازی خود موفق به شکست پرسکیلا هون از استرالیا شد. گاسپاریان در این دیدار که یک ساعت و ۳۶ دقیقه به درازا کشید توانست با حساب ۲-۰ و نتایج ۷-۶ (۷-۴) و ۶-۴ مقابل هونِ ۲۱ ساله که در رده ۱۳۰ دنیا قرار گرفته به پیروزی برسد و بدین ترتیب حریف یوهانا کونتا در دور دوم این مسابقات گردد. یوهانا کونتا در سال جاری فراز و فرودهای زیادی را در مسابقات تنیس به چشم خود دیده است. او در رقابت‌های رولاند گاروس (اوپن فرانسه) به مرحله نیمه نهایی رسید و در سومین گرند اسلم فصل یعنی ویمبلدون هم توانست تا مرحله یک چهارم نهایی این بازی‌ها بالا بیاید. کونتا در دیدار اول خود در یو اس اوپن نیز فراز و فرودهای زیادی داشت. او در ست نخست با اقتدار و در بازی که تنها ۲۵ دقیقه طول کشید توانست برابر کاساتکینا به پیروزی برسد.

یوهانا کونتا

اما در ست دوم اشتباهات فراوان این تنیسور بریتانیایی باعث شد حریف روس از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرد و بتواند بازی را در ست دوم به تساوی ۱-۱ بکشد. در نهایت در ست پایانی، یوهانا بار دیگر توانست کنترل و نبض این مسابقه را در اختیار خود بگیرد و با پیروزی ۲-۱ راهی دور دوم (یک سی و دوم) این رقابت‌ها شود. یوهانا کونتا در مصاحبۀ کوتاهی پس از پایان این بازی گفت:

من در دو رویارویی گذشته‌ام مقابل کاساتکینا شکست خورده بودم و به هر حال انتظار مسابقه سختی را برابر او داشتم. خوشحالم که توانستم در ست پایانی مجددا کنترل بازی را بدست گیرم و پیروز از زمین بازی خارج شوم.

دیگر رویارویی یک تنیس باز بریتانیایی در این رقابت‌ها به کام انگلیسی‌ها خوش نیامد و طی آن هریت دارت برابر آنا بوگدان از رومانی تن به شکست ۲-۰ داد تا پس از سه پیروزی در دور انتخابی و مقدماتی این مسابقات، در اولین بازی جدول اصلی برابر بوگدانی که در جایگاه ۱۵۲ دنیا ایستاده، شکست بخورد و از دور این رقابت‌ها کنار برود. دارتِ ۲۳ ساله در دیداری که یک ساعت و ۱۴ دقیقه به طول انجامید، مقابل بوگدان حرفی برای گفتن نداشت و با نتایج ۱-۶ و ۳-۶ شکست خورد تا تنها نماینده زن بریتانیا در ادامه راه مسابقات یو اس اوپن، یوهانا کونتا باشد. آنا بوگدان با این پیروزی در دور دوم باید به مصاف پترا مارتیچ از کرواسی برود که موفق به شکست تامارا زیدانِسک از اسلوونی شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار