28/04/2024

اوپن آمریکا؛ برتری اشلی بارتی و پلیسکووا در دور نخست رقابت‌های زنان

  • توسط سروش
  • 27/08/2019
  • 0

اشلی بارتی و کارولینا پلیسکووا که به ترتیب حائز رتبه‌های شماره ۲ و ۳ جهان در بخش زنان هستند، مطابق انتظار دیدارهای خود را با پیروزی در مسابقات گرند اسلم یو اس اوپن آغاز کردند.

پیروزی اشلی بارتی و پلیسکووا در دور نخست اوپن آمریکا

در دور نخستِ آخرین گرند اسلم فصل ۲۰۱۹ که در فلاشینگ مدوز شهر نیویورک در حال برگزاری است، دو تنیسوری ( اشلی بارتی و پلیسکووا ) که از آن‌ها به عنوان مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در این تورنمنت یاد می‌شود، موفق به پیروزی برابر حریفانشان در دور نخست این رقابت‌ها شدند. نفر دوم بهترین تنیس بازان دنیا در رده‌بندی جهانی WTA توانست در مسابقه‌ای که یک ساعت و ۴۳ دقیقه طول کشید، بر زرینا دیاز از قزاقستان غلبه کند تا به دور بعد این رقابت‌ها راه پیدا کند. اشلی بارتی ۲۳ ساله و استرالیایی که پشت سر نائومی اوساکا به عنوان شانس دوم قهرمانی در این مسابقات شناخته می شود، موفق شد با حساب ۲-۱ و نتایج ۱-۶، ۶-۳ و ۶-۲ برابر دیاز که در رده ۸۰ دنیا قرار گرفته است، به پیروزی برسد. دیاز در چند ماه اخیر توانسته بود، نائومی اوساکای را در تورنمنت های مختلفی از جمله ویمبلدون در همان بازی نخست شکست دهد و حذف این تنیسور ۲۵ ساله می تواند خبر خوبی برای تنیسور ژاپنی حاضر در این مسابقات باشد. دیاز ست نخست بازی را کوبنده آغاز کرد و موفق شد با نتیجه ۶-۱ اشلی بارتی را شکست دهد. اما در دو ست بعد، این اشلی بارتی بود که توانست خود را در میدان مسابقه پیدا کرده و با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ به پیروزی برسد تا بدین ترتیب حریف لورن دیویس از ایالات متحده در دور دوم شود. دیویس که متولد اوهایویِ آمریکاست توانست در اولین دیدار خود با حساب ۲-۰ و با نتایج ۷-۵ و ۶-۲ مقابل یوهانا لارسن از سوئد به پیروزی برسد. دیدار این دو تنیسور روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

اشلی بارتی

کارولینا پلیسکووا در دیداری که یک ساعت و ۴۶ دقیقه به طول انجامید موفق به شکست هموطن خود ترزا مارتینکوا شد. پلیسکووایِ ۲۷ ساله که از او به عنوان یکی از بهترین تنیسورهای جهان نیز یاد می‌شود، به سختی و با حساب ۲-۰ توانست بر مارتینکوا که در جایگاه ۱۳۸ دنیا قرار گرفته است، به پیروزی برسد. هر دو ست این بازی به تای برک کشیده شد و تنیسور شماره ۳ دنیا با نتایج ۷-۶ (۸-۶) و ۷-۶ (۷-۳) برنده این جدال سخت شد تا به سلامت به دور دوم این مسابقات صعود نماید. برترین تنیسور جمهوری چک در رده‌بندی جهانی در روز چهارشنبه و دور دوم یو اس اوپن باید به مصاف مریم بُلکوادزه از گرجستان برود. این تنیسور ۲۱ ساله گرجی در دور نخست، موفق به شکست برنارد پِرا از ایالات متحده آمریکا شد. بُلکوادزه که در جایگاه شماره ۲۰۲ دنیا قرار دارد، توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۳، ۵-۷ و ۶-۴ برابر برنارد پرا که در رده ۶۵ ایستاده است، به پیروزی برسد تا حریف کارولینا پلیسکووا در دور دوم (مرحله یک سی و دوم) شود. کارولینا پلیسکووا پس از پایان اولین دیدارش در رقابت های یو اس اوپن ۲۰۱۹ گفت:

بازی کردن مقابل ترزا به هیچ وجه کار آسانی نیست و او تنیس را به خوبی بازی می‌کند. این مسابقه بیشتر به یک جنگ شبیه بود و کار سختی را در هر دو ست این دیدار برابر حریفم داشتم. البته این بهترین عملکرد من نخواهد بود، هر چند ترزا امروز ضربات محکمی به توپ زد.

از دیگر دیدارهای مهم دور نخست برگزار شده در بخش زنان می‌توان به پیروزی ۲-۱ دایانا یاسترمسکا از اوکراین برابر مونیکا نیکولسکو از رومانی، برد ۲-۰ الینا اسویتولینا از اوکراین مقابل ویتنی اوسویگو از آمریکا و همچنین برتری ۲-۰ ماریا ساکاری از یونان برابر کاملیا جیورجی از ایتالیا اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار