23/04/2024

همه چیز درباره فواید تنیس برای زنان

  • توسط محمد رضا شیری
  • 17/06/2019
  • 0

از نظر فیزیکی و روانشناختی تنیس بهترین ورزش برای خانم ها است. در ادامه به فواید تنیس برای خانم ها میپردازیم تا شما را  برای شروع این ورزش بیشتر تشویق کنیم.

فواید تنیس برای زنان‌‌

1. بهبود مهارت های اجتماعی

این ورزش بسیار اجتماعی است. چه با دوست پسر خود یک قرار عاشقانۀ تنیسی داشته باشید و چه با هم تیمی خود یک قرار بازی دونفره، در هر دو صورت زندگی اجتماعی خود را بهبود میبخشید. آیا میدانید که داشتن یک زندگی اجتماعی سالم طول عمر را افزایش می دهد؟ چه کسی نمیخواهد عمر طولانی داشته باشد؟

بهبود روابط اجتماعی

2. دریافت ویتامین دی

با اینکه استفاده از کرم ضدآفتاب قبل از بازی تنیس بسیار مهم است این را فراموش نکنید که شما هنگام بازی مقدار زیادی ویتامین دی از خورشید دریافت میکنید. این ویتامین به بدن در جذب کلسیم کمک میکند و کلسیم هم از پوکی استخوان جلو گیری میکند.

3. بهبود حال روحی

هنگام ورزش سطح هورمون سرتونین بدن افزایش میابد. سرتونین مهم است چون در مغز منوامین انتقال دهندۀ «حال خوب» است. هنگام بازی شما برای داشتن سرعت کافی به سختی در تکاپو هستید و همین فعالیت انتقال دهنده حال خوب را افزایش می دهد.

4. کنترل بهتر عضلات

 تنیس با ضرباتی برای به حرکت درآوردن توپ روی مهارت کنترل عضلات بزرگ و کوچک کار میکند. عضلات بزرگ مانند بازو ها و پاها و عضلات کوچک مانند عضله های دست.

5. کاهش وزن

کاهش وزن

تنیس یک ورزش برای تمام قسمت های بدن است. کاهش وزن به نوع کالری های دریافتی و مقدار کالری های مصرفی و همینطور به ورزش بستگی دارد. به محض کاهش مصرف شکر و مواد مضر در کنار تنیس قطعا متوجه تغییرات در وزن و سایز خواهید شد.

6. ضد استرس

از دیگر فواید تنیس میتوان به این اشاره کرد که بهترین فعالیت ضد استرس است. از نظر خیلی ها این ورزش شبیه مدیتیشن است بخصوص زمانی که در جریان بازی قرار میگیرید.

7. بهبود حفظ تعادل

هر بازیکن تنیسی به شما میگوید که فعالیت در تنیس بسیار زیاد است. هنگامی که برای زدن ضربه ی نزدیک به تور به سمت آن میدوید در ثانیه ای مجبور به تغییر جهت میشوید. همه ی فعالیت ها تعادل شما را بالا میبرد چون باعث میشود عضلات شما یاد بگیرند تا سریعتر به تغییرات ناگهانی واکنش نشان دهند.

8. افزایش انعطاف

افزایش انعطاف از فواید تنیس

انعطاف در تنیس یک مسئلۀ دو جانبه است به این صورت که با تنیس انعطاف شما بیشتر میشود و با بیشتر شدن انعطاف مهارت شما در تنیس افزایش میابد.

لطفاً به یاد داشته باشید که قبل از آغاز بازی نرمش های کششی انجام دهید.

9. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

بیماری های قلبی بیشترین آمار مرگ در زنان را دارد. هر فعالیتی که بتواند این احتمال را کاهش دهد از اهمیت بالایی برخوردار است و تنیس بهترین راه است. مجله ی انگلیسی اسپورت مدیسن با بررسی شرایط سلامت جسمانی بازیکنان تنیس به این نتیجه رسیده است که افرادی که تنیس بازی میکنند «درصد چربی بدنشان کم، لیپید مفید بدنشان زیاد و سلامت هوازی بالایی دارند.» همه این موارد که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند، از دیگر فواید تنیس هستند.

10. لذت بردن از فواید تنیس

آخرین جنبۀ حفظ سلامت تنیس مناسب همگان است. با تنیس شما میتوانید ریلکس کنید، از بودن در کنار دوستانتان لذت ببرید، و حتی حال روحی را هم خوب میکند، پس لذت بردن قطعاً یکی از عوارض جانبی انجام دادن این ورزش بزرگ است. از نظر جسمی، لذت بردن باعث ترشح ایندروفین میشود، ماده ای که موقتاً درد را تسکین میدهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار