29/04/2024

به بهانه قهرمانی بیانکا آندرسکو ؛ ۱۰ تنیسور زن جوان که قهرمان گرنداسلم شدند

  • توسط مینا
  • 08/09/2019
  • 0

بیانکا آندرسکو پس از پیروزی برابر سرنا ویلیامز در فینال یو اس اوپن ۲۰۱۹ به اولین کانادایی تاریخ تبدیل شد که در یک گرند اسلم به قهرمانی می‌رسد، اما بیانکا آندرسکو در میان فهرست جوان‌ترین زنانی که در یک گرند اسلم به قهرمانی رسیده‌اند چه جایگاهی دارد؟

به بهانه قهرمانی بیانکا آندرسکو ؛ قهرمانان جوان در بخش زنان گرنداسلم

اسوتلانا کوزنتسووا که در سال ۲۰۰۴ و زمانی که تنها ۱۹ سال و ۷۶ روز سن داشت در مسابقات اوپن فرانسه به قهرمانی رسید. اکنون بیانکا آندرسکو با ۱۹ سال و ۸۳ روز سن، پس از کوزنتسوا، اولین نوجوانی است که در یک رویداد اصلی تنیس به قهرمانی می‌رسد. در ادامه فهرست ده تنیسور زن جوان که در یک تورنمنتِ گرند اسلم به قهرمانی رسیده‌اند را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

۱۰. بیانکا آندرسکو با ۱۹ سال و ۸۳ روز سن

جدیدترین قهرمان یک مسابقه گرند اسلم یعنی آندرسکو در جایگاه دهم این رده‌بندی قرار می‌گیرد. بیانکا آندرسکو پس از غلبه بر ویلیامز در فینال یو اس اوپن ۲۰۱۹ با نتایج ۳-۶، ۵-۷ در این رده‌بندی قرار گرفت و کریس اورت را از آن خارج کرد.

بیانکا آندرسکو

۹. اسوتلانا کوزنتسووا با ۱۹ سال و ۷۶ روز سن

کوزنتسووای روس در سال ۲۰۰۴ و زمانی که هم‌وطن خود النا دمنتیوا را در فینال یو اس اوپن زنان در فلاشینگ میدوز با نتایج ۳-۶، ۵-۷ شکست داد به فهرست ۱۰ نفر برتر راه یافت.

۸. هانا مندلیکووا با ۱۸ سال و ۳۲۹ روز سن

مندلیکووا، که با ملیت چک اسلوواکی به میدان می‌رفت در سال ۱۹۸۰ و پس از آن‌که وندی ترنبول استرالیایی را در فینال اوپن استرالیا با نتایج ۶-۰، ۷-۵ شکست داد به دومین بازیکن زن جوان که در یک گرند اسلم به قهرمانی می‌رسد تبدیل شده بود.

۷. اشتفی گراف با ۱۸ سال و ۳۵۷ روز سن

اشتفی گراف که در سال ۱۹۸۷ و زمان برگزاری مسابقات اوپن فرانسه تنیسور شماره دو زنان بود و سید دوم این مسابقات محسوب می‌شد، نخستین عنوان از ۲۲ قهرمانی گرند اسلم خود را با غلبه بر مارتینا ناوراتیلووای بزرگ با نتایج ۶-۴، ۴-۶، ۸-۶ در همان مسابقات به‌دست آورد.

۶. سرنا ویلیامز با ۱۷ سال و ۳۵۰ روز سن

مسابقات یو اس اوپن سال ۱۹۹۹ سکویی برای نمایش پیشرفت ویلیامز جوان بود. او نخستین قهرمانی از ۲۳ عنوان خود در تورنومنت‌های اصلی تنیس را در فلاشینگ میدوز و پس از پیروزی ۶-۳، ۷-۶ (۷-۴) برابر شماره دوی جهان در همان دوره یعنی مارتینا هینگیس جشن گرفت.

۵. آرانکستا سانچز ویکاریو با ۱۷ سال و ۱۷۴ روز سن

این تنیسور اسپانیایی ریزجثه زمانی زمانی که مدافع عنوانی قهرمانی مسابقات سال ۱۹۸۹ اوپن فرانسه یعنی اشتفی گراف را در فینال با نتایج ۷-۶ (۸-۶)، ۳-۶، ۷-۵ شکست داد، ظهور خود در بزرگ‌ترین جایگاه تنیس را به همگان اعلام کرد.

۴. ماریا شاراپووا با ۱۷ سال و ۷۵ روز سن

شاراپووای روس پس از آن‌که مدافع عنوان قهرمانی دو دوره از مسابقات ویمبلدون یعنی سرنا ویلیامز را در مرحله فینال فصل ۲۰۰۴ آن مسابقات با نتایج ۶-۱، ۶-۴ شکست داد به فهرست برندگان جوان گرند اسلم‌ها راه پیدا کرد.

ماریا شاراپووا

۳. تریسی آستین با ۱۶ سال و ۲۷۰ روز سن

آستین آمریکایی زمانی که مدافع عنوان قهرمانی چهار دور از مسابقات یو اس اوپن را در فینال سال ۱۹۷۹ این مسابقات به طرز ناباورانه و با نتایج ۶-۴، ۶-۳ شکست داد توانست در سنی پایین قهرمانی در یک گرند اسلم را جشن بگیرد.

۲. مونیکا سلس با ۱۶ سال و ۱۸۹ روز سن

سلس که در آن زمان با پرچم کشور یوگسلاوی سابق به میدان می‌رفت جای آستین را در صدر این فهرست گرفت. وی پس از پیروزی در مسابقه پایانی اوپن فرانسه در سال ۱۹۹۰ برابر مدافع عنوان قهرمانی یعنی اشتفی گراف با نتایج ۷-۶ (۸-۶)، ۶-۴ این دستاورد را جشن گرفت.

۱. مارتینا هینگیس با ۱۶ سال و ۱۱۷ روز سن

این بانوی سوییسی در تاریخ ۲۵ ژانویه سال ۱۹۹۷ پس از غلبه بر ماری پیرس با نتایج ۶-۲، ۶-۲ در فینال اوپن استرالیا موفق شد رکورد سلس را بشکند و نام خود را در کتاب تاریخ ثبت کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار