19/04/2024

پیش‌درآمدی بر فینال تنیس مردان یو اس اوپن بین رافائل نادال و دنیل مدودف

  • توسط مینا
  • 08/09/2019
  • 0

درست پیش از برگزاری فینال تنیس مردان یو اس اوپن، رافائل نادال شانس اول قهرمانی در این رقابت‌ها محسوب می‌شود اما شما نمی‌توانید به همین سادگی اسم دنیل مدودف ، رقیب نادال در دیدار پایانی که در همین تورنمنت لقب شرور را به‌دست آورده، خط بزنید.

نگاهی به دیدار رافائل نادال و دنیل مدودف

رافائل نادال در دیدار فردا برای کسب نوزدهمین گرند اسلم خود رقابت خواهد کرد. اگر او بتواند در این مسابقات به قهرمانی برسد تنها یک قهرمانی بزرگ دیگر با رکورد ۲۰ قهرمانی راجر فدرر فاصله خواهد داشت. اما مدودف، رقیب روس نادال در اولین فینال گرند اسلم خود بازی خواهد کرد. در شرایط فعلی ماشین اسپانیایی شانس بیشتری برای کسب قهرمانی تنیس آزاد آمریکا دارد، اما مدودف هم بهترین تابستان دوران حرفه‌ای خود را سپری می‌کند. در ادامه برای آن‌که بیشتر در حال ‌و هوای دیدار نهایی یو اس اوپن سال ۲۰۱۹ قرار بگیرید، اطلاعاتی جزئی از دو فینالیست بخش مردان مسابقات را مرور خواهیم کرد:

رافائل نادال

سن: ۳۳
رنکینگ جهانی: ۲
بهترین رده در رنکینگ: ۱
قهرمانی‌ها در مسابقات انفرادی: ۸۳
قهرمانی‌ها در مسابقات گرند اسلم: ۱۸

دنیل مدودف

سن: ۲۳
رنکینگ جهانی: ۵
بهترین رده در رنکینگ: ۵
قهرمانی‌های در مسابقات انفرادی: ۵
قهرمانی‌ها در مسابقات گرند اسلم: ۰

وضعیت اخیر دو بازیکن

رافائل نادال، مرد شماره دوی جهان پس از آنکه در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت‌های ویمبلدون کنار رفت تنها در یک تورنومنت بازی کرد. رافا در فینال راجرز کاپ موفق شد با شکست مدودف به قهرمانی برسد. اما مسیر که نادال برای رسیدن به فینال یو اس اوپن طی کرده تقریبا هموار بوده و در این میان تنها مارین چیلیچ موفق شد که یک ست از او بگیرد.

رافائل نادال

مدودف نیز در حال حاضر بهترین فرم را در میان بازیکنان تور ATP تجربه می‌کند. او به فینال مسابقات اوپن واشنگتن رسید و پس از باخت به نیک کیریوس در رده دوم قرار گرفت. او در هفته بعد هم مجددا به فینال یک رقابت دیگر رسید و این بار بر سر قهرمانی راجرز کاپ مغلوب رافائل نادال شد. اما بالاخره در سومین تلاش، شانس به مدودف رو کرد. او موفق در مسترز سینسیناتی با نتایج ۷-۶ (۷-۳)، ۶-۴ برابر دیوید گوفین به پیروزی برسد و اولین قهرمانی مسترز ۱۰۰۰ امتیازی ATP خود را جشن بگیرد. اما مدودف برای حضور در یو اس اوپن از سد فلسیانو لوپز، استنیسلاس واورینکا و گریگور دمیتروف عبور کرده است.

تقابل رو در رو

اولین و آخرین دیدار آنها ماه گذشته در فینال راجرز کاپ در مونترال رقم خورد و نادال در دیداری که تنها کمی بیشتر از یک ساعت طول کشید موفق شد مدودف را با نتایج ۶-۳، ۶-۰ شکست دهد. این نتیجه برای مدودف بی‌رحمانه بود اما تنیسور روس می‌داند که می‌تواند در فینال فردا عملکرد بهتری ارائه کند زیرا در تنها دیدار خود برابر نادل ۲۳ اشتباه فردی داشت.

صحبت‌های دو بازیکن

رافائل نادال:
من تنها بر روی اینکه به‌صورت ۱۰۰% برای این دیدار آماده باشم تمرکز کرده‌ام. اما بدون شک، برای همه‌چیز خیلی خیلی خوشحال هستم. یک فینال گرند اسلم دیگر، و یک فینال دیگر اینجا در فلاشینگ میدوز برای من معنای بسیاری دارد. خیلی خوشحالم. من این جمله را هرروز گفته‌ام اما می‌توانم آن را باز هم تکرار کنم. من اینجا احساس راحتی می‌کنم و اتمسفرش را دوست دارم. از تماشاگران یو اس اوپن خوشم می‌آید. زمانی که در استادیوم آرتور اش بازی می‌کنم انرژی بسیار بالایی را حس می‌کنم. بله تنها می‌توانم بگویم که از هواداران متشکرم زیرا صادقانه، همیشه پشتیبانی بزرگی از جانب آنها احساس می‌کنم. این برای من مهم است.

دنیل مدودف:

می‌توانم بگویم این تابستان بسیار سریع و طولانی سپری شد. طولانی به این دلیل که من مسابقات زیادی بازی کردم و در عین حال سریع بود چون همان‌طور که شما می‌گوییئ من زمان زیادی نداشتم تا بشینم و با خود به گذشته فکر کنم سپس بگویم: بسیار خب، من کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داده‌ام. امیدوارم بعد از روز یکشنبه کمی زمان داشته باشم. بازی فردا قرار است آخرین بازی تابستان در آمریکا باشد. بدون شک، در درون خودم می‌دانم کاری که در این چهار هفته انجام داده‌ام شگفت‌انگیز است حتی در مقایسه با کارهایی که در گذشته کرده‌ام. همچنین یک چیز دیگر نیز وجود دارد؛ من نمی‌خواهم متوقف شوم. من همیشه برای بهتر شدن تمرین می‌کنم. من هر روز بیشترین تلاش خود را به‌کار می‌گیرم.

دنیل مدودف

نظر رافائل نادال درباره مدودف:

راستش را بخواهید، بدون شک او تابستان فوق‌العاده‌ای داشته است. اما تمام فصل او فوق‌العاده بوده است. او در استرالیا خیلی خوب بازی کرد و از همانجا کارش را آغاز کرد. من فکر می‌کنم او امسال در فینال سیدنی یا بریسبین نیز بازی کرد. او در زمین رسی خیلی خوب بازی کرد. این را خودم نمی‌دانم اما در گذشته شنیده بودم که او در زمین رسی بازیکن خیلی خوبی نبوده است اما امسال روی رس عملکرد خیلی خوبی داشته است و بازی‌های خیلی خوبی برگزار کرده که در بیشترشان به پیروزی رسیده است. سپس یک تابستان تقریبا عالی را پشت سر گذاشت. در واشینگتن و مونترال به فینال رسید و در سینسیناتی قهرمان شد و اینجا هم به فینال رسیده است. او بازیکنی است که در تور ATP بهترین فرم را دارد. من در برابر بازیکنی قرار خواهم گرفت که بازی‌های بیشتری را از سال قبل برده است و در مدت اخیر در بالاترین سطح خود بازی کرده است.

نظر دنیل مدودف درباره نادال:

حرف زدن درباره رافا، پیدا کردن کلمات دشوار است. بازیکنان و افراد بسیاری پیش از من درباره او صحبت کرده‌اند. او یکی از بزرگترین قهرمانان تاریخ ورزش ما است. نادال یک ماشین است و در زمین مثل یک هیولا بازی می‌کند. انرژی که او نشان می‎دهد فوق‌العاده است. بازی کردن در برابر او در اولین فینال گرند اسلم‌تان، به‌نظرم باید یک چیز خنده‌دار باشد اما قرار نیست یک چیز خنده‌دار باشد. بلکه تجربه کردنش فوق‌العاده خواهد بود.

نتیجه‌گیری

اگر به تنها دیدار بین نادال و مدودف و همچنین فرم رافا در کل تورنمنت نگاه کنید، احتمال بالایی وجود دارد که این تنیسور اسپانیایی نوزدهمین قهرمانی گرند اسلم خود را کسب کند. اما مدودف نیز فرم خوبی دارد باید بتواند از تمام فرصت‌هایش برای شکست نادال استفاده کند. این تنیسور روس اخیرا نواک جوکوویچ و دومینیک تیم را نیز شکست داده است و شاید بتواند بر روند قهرمانی تاپ تری در گرند اسلم‌ها خاتمه دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار