25/04/2024

مسابقات تنیس اوپنِ واشینگتن؛ قهرمانی نیک کیریوس در رقابت های انفرادی مردان

  • توسط سروش
  • 07/08/2019
  • 0

فینال رقابت های تنیس سیتی اوپنِ واشینگتن در بخش مردان در روز دوشنبه (۵ آگوست) برگزار شد و نیک کیریوس از استرالیا با غلبه بر دنیل مدودف از روسیه، توانست به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد.

نیک کیریوس قهرمان تنیس واشینگتن شد

قهرمانی این تنیسور استرالیایی در واقع حُسن ختامی بر این تورنمنت تنیس ۵۰۰ امتیازی بود که به مدت یک هفته در پایتخت ایالات متحده آمریکا برگزار گردید. این ششمین قهرمانی نیک کیریوس در رقابت های تنیس ATP به حساب می آید که با برتری ۲-۰ برابر مدودف روس به دست آمد. دیدار پایانی میان نیک کیریوس و مدودف در حالی به پایان رسید که کیریوس در بیشتر اوقات این بازی از ناحیه دست خود احساس درد می کرد و حتی چندین بار نیز در طول مسابقه توسط پزشکان مورد معالجه قرار گرفت. بازی فینال این دو تنیسور در هر دو ست به تای بریک کشیده شد که تنیسور ۲۴ ساله استرالیایی با تکیه بر تجربه بالاتر بین المللی خود توانست با نتایج ۷-۶ (۶) و ۷-۶ (۴) مدودفِ ۲۳ ساله را از پیش رو بردارد و به نخستین قهرمانی خود در مسابقات سیتی اوپن و در مجموع ششمین قهرمانی اش در تورهای جهانی ATP برسد.

نیک کیریوس پس از قهرمانی در بخش انفرادی مردان مسابقات اوپنِ واشینگتن گفت:

صادقانه بگویم، این هفته یکی از بهترین هفته های دوران زندگی ام بوده است. قهرمانی در هر تورنمنت تنیس برای هر ورزشکاری افتخار بزرگی است و خوشحالم که در اینجا توانستم به قهرمانی برسم. این هفته را همیشه بیاد خواهم آورد.

وی در ادامه اظهار داشت:

شش ماه دیوانه کننده را امسال در رقابت های تنیس پشت سر گذاشتم. هدفم این است که سخت تلاش کنم تا روز به روز و بازی به بازی بهتر شوم. ایمان دارم که می توانم این مدل از قهرمانی ها را بار دیگر تکرار کنم و از دوستان و خانواده ام که در این مسیر و این باور به من کمک کرده اند، تشکر می کنم.

نیک کیریوس

این تنیسور استرالیایی که در جایگاه ۲۷ رده بندی جهانی تنیس قرار دارد، دیدار نیمه نهایی جالب توجهی را مقابل استفانوس تسیتسیپاسِ یونانی پشت سرگذاشت که دارای حاشیه های جالب توجهی در نوع خود بود و در دیدار فینال نیز مقابل مدودف روس بازی سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشت تا درنهایت به قهرمانی این رقابت ها دست یابد. دو تنیسور هیچ امتیازی را در بریک پوینت های خود از دست ندادند و شانه به شانه هم دیدار نزدیکی را دنبال کردند. در ست نخست، نیک کیریوس توانست در گیم شماری ۴-۱ و سپس ۵-۲ نیز از حریفش پیش افتد، اما مدودف توانست به خوبی به بازی برگردد، هرچند در نهایت نخستین ست این بازی در تای بریک به سود نیک به پایان رسید.

در ست دوم اما این مدودف بود که بازی را بهتر آغاز کرد و در گیم شماری از رقیب استرالیایی‌اش پیشی گرفت، اما سرویس های خوب و پرقدرت نیک کیریوس در این ست توانست برگ برنده او در این دیدار باشد. پیش از این دیدار و در روز گذشته نیز جسیکا پگولا با برتری ۲-۰ و با امتیازاتِ مشابه ۶-۲ برابر کاملیا جیورجی از ایتالیا توانسته بود به مقام قهرمانی زنان در بخش انفرادی دست یابد.

دنیل مدودف نیز که به مقام نایب قهرمانی مسابقات سیتی اوپن دست یافت، در جمع خبرنگاران گفت:

همه ما می دانیم که نیک چگونه بازی می کند. او امروز بازی خوبی را از خود به معرض نمایش گذاشت و به او بخاطر پیروزی در این دیدار و قهرمانی تبریک می گویم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار