28/04/2024

اهمیت حضور پزشک ورزشی در تمامی ورزش ها، به خصوص تنیس

  • توسط مریم
  • 06/08/2019
  • 0
بازی تهاجمی تنیس

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که برای بازیکنان حرفه ای تنیس این ورزش هیچگونه خطری نخواهد داشت. هرچند برخی نیز متوجه خطرات احتمالی این ورزش هستند اما نمیدانند داشتن پزشکی مورد اعتماد که بتوان در این حوزه با او کار کرد تا چه اندازه مهم و حیاتی است.

چرا باید پزشک ورزشی داشته باشیم و چگونه آنها را انتخاب کنیم؟

بیشتر آسیب های وارده در تنیس مستقیماً از جانب خود ورزش به بازیکنان وارد می‌شود و همین موضوع دلیل محکمی بر اهمیت بالای در دسترس بودن پزشکی با قابلیت های مربوط را توجیه می کند. چنانچه از مرحله نیمه حرفه ای در این ورزش گذشته باشید حتما باید از حضور این نیروی حیاتی در تیم خود بهره مند شوید. با اینکه این مسئله برای بازیکنان مبتدی چندان ضروری نیست، اما بهره وری از آن منطقی و عاقلانه ترین تصمیم ممکن است.

فواید وجود پزشک ورزشی برای ورزشکاران

اگر به هر دلیلی هنگام ورزش صدمه ای ببینید، حضور یک پزشک می‌تواند روند بهبودی شما را سرعت ببخشد. شاید چندان ملموس نباشد اما صرف زمان برای یافتن پزشکی ماهر در این زمینه خیال شما را از بابت تحمل درد بعد از آسیب تا زمانی که شخص مناسب را برای درمان خود پیدا کنید، کاملا ضروری است

در چنین مواقعیتی به راحتی با یک تماس پزشک مورد اعتمادتان برای مراقبت از شما حاضر میشود و نگرانی شما برای شروع و ادامه روند درمان تا بهبودی دلیلی نخواهد داشت اما نقطه مقابل آن دستورالعمل بسیار خوبی برای دردسر و رنج کشیدن شما خواهد بود به خصوص که برای گرفتن وقت از اغلب دکترها باید از قبل اقدام کرده باشید.

چگونه انتخاب کنیم؟

حتماً برای این کار زمان بگذارید. لیستی از صدمات احتمالی تهیه کنید، هرچه تکمیل تر بهتر، و مطمئن شوید که پزشک مورد نظر شما در درمان درست و سریع آنها تبحر داشته باشد.

همچنین باید مطمئن شوید که پزشک مورد نظرتان تجربه کافی در زمینه ورزش و کار با ورزشکاران را داشته باشد. اگر برای گرفتن وقت ویزیت از دکترتان مجبورید دوهفته منتظر بمانید عاقلانه تر آن است که پزشک دیگری را برای خود انتخاب نمایید تا مجبور نباشید چنین زمانی را در انتظار بمانید.

به علاوه یک پزشک ورزشی خوب باید بتواند شما را در پیشگیری از بروز آسیب های احتمالی کمک کند تا از نظر جسمی در سلامت کامل باشید. برای این کار باید بتوانند تمرینات مناسب و حتی تجهیزاتی که به شما کمک میکند از بروز این حوادث ناخوشایند جلوگیری کنید، معرفی نمایند.

اگر پزشک شما راجع به مسائل پزشکیتان سخت صحبت میکند بهتر است در جستجوی شخص دیگری باشید. اغلب پزشکان ورزشی سریع وارد عمل میشوند هرچند همیشه استثنائاتی وجود دارد، اما باید بدانید این رفتار می تواند نشانه ای از مهارت پزشک شما باشد.

چنانچه تا به حال پزشکی برای خود انتخاب نکرده اید، بهتر است از مشاور یا مربی خود نظر بپرسید، ممکن است آنها پیشنهاد خوبی برایتان داشته باشند. اغلب مربیان میدانند کدام پزشک ها خوب و کدامیک برای درمان صدمات تنیس مناسب نیستند. همچنین ممکن است با مشاوره گرفتن از آنها بتوانید بهترین پزشک ورزشی منطقه را پیدا کنید.

به یاد داشته باشید مهم‌ترین نکته در پیشگیری از آسیب دیدگی، نحوه پیشگیری شما است. اگر میخواهید از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید قبل از آسیب دیدن باید روابط خوبی با پزشکتان برقرار کرده باشید، این مسئله به آنها این اجازه را می‌دهد تا در موارد مربوط به پیشگیری راحت تر عمل کنند و حتی در صورت بروز صدمات، راهکارهایی را ارائه کنند تا بتوانید به روند درمان خود کمک کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار