26/04/2024

بک هند با هر دو دست را تجربه کنید

  • توسط مریم
  • 05/08/2019
  • 0
بک هند با هر دو دست

شما میتوانید برای ضربه بک هند راکت را هم با دو دست بگیرید, هم با یک دست, بستگی به این دارد که چگونه احساس راحتی و تسلط بیشتری دارید. ضربات  متنوع هستند ولی اصول عملکرد آنها شبیه به هم است. هر ضربه بسته به نوع فیزیک بدنی و میزان راحتی شما مزایا و معایبی را دارد.

کدام یک را انتخاب می کنید؟

به غریزه خود اعتماد کنید. اگر شما از صبر, مقاومت و انسجام برخوردار هستید می توانید بک هند با هر دو دست را تجربه کنید. اگر شما اهل ریسک, تنوع  و رویا پردازی هستید, احتمالا بک هند با یک دست را انتخاب خواهید کرد. عوامل دیگر نظیر قدرت بازو تصمیم شما را برای گرفتن راکت تحت الشعاع قرار میدهد.

دو دستی گرفتن راکت در بک هند برای مبتدیانی که قدرت بازوی زیادی ندارند و یا نیاز به  برقراری تناسب برای بازی با یک دست دارند, یک گزینه ی مناسب است. گرفتن دو دستی راکت برای ضربه بک هند مزایای زیر را شامل می شود:

سهولت:

اینکه راکت را در بک هند با هر دو دست بگیرید به شما کمک می کند بتوانید به راحتی ضربه ی درستی را بزنید.

مقاومت:

در حالتی که راکت را دو دستی می گیرید, مقاومت بیشتری دارید و می توانید بیشتر راکت را بعد از نوسان ضربه و ارتعاشات آن ثابت نگه دارید.(دست فوقانی در بک هند دو دستی, در زدن ضربه محکم به شما کمک میکند.)

آمادگی:

اگر از دو دست استفاده کنید, می توانید در زمان کمتر سریع تر آماده شوید و بیشتر اقدام کنید. با استفاده از یک بک سویینگ کوتاه و دادن چرخش سریع به توپ ضربه ای با قدرت خوب پرتاپ می کنید.

قدرت:

اکثر بازیکنان تازه کار این را درک کرده اند که برای داشتن قدرت بیشتر دو دستی گرفتن کارآمد تر است. (دقیقاً همانطور که برای حل معما دو فکر بهتر از یکی است). می توانید بدون از دست دادن کنترل, ضربه بزنید.

از دید استراتژیک, اگر در یکی یا بیشتر از یکی از گروه های زیر باشید ممکن است بک هند با هر دو دست را ترجیح دهید:

بازیکنانی که دوست دارند بازی را در دو خط انتهایی زمین انجام دهند, استحکام راکت را زمانی که دو دستی راکت را گرفته اند دوست دارند و همچنین, بازیکنانی که پرتاب های عمقی را می پسندند, با فشار شدیدی که روی حریفشان می آورند باعث می شوند که مرتکب اشتباه شود, اینها نیز استحکام را در بک هند دو دستی, دوست دارند.

2015 U.S. Open - Day 12

2015 U.S. Open – Day 12

از طرف دیگر بک هند با دو دست یک سری معایب نیز دارد:

ضربه زدن در حالی که می دوید سخت تر است.

اگر راکت را دو دستی گرفته باشید و بخواهید به نقطه ی دوری از زمین بدوید که ضربه بزنید و از لحاظ زمانی هم در فشار باشید ممکن است شبیه یک بی دست و پا به نظر برسید.

دسترسی شما محدود می شود.

زمانی که راکت را دو دستی گرفته اید دسترسی شما به نقاط نزدیک تری امکان پذیر است مخصوصاً در ضرباتی که توپ پایین است و از ناحیه بک هند شما دور است.

بک هند با هر دو دست والی را سخت تر می کند.

مانور دادن و نشان دادن واکنش, وقتی راکت را با هر دو دست گرفته اید اصلاً کار آسانی نیست. بازیکنان مطرح برای والی های بزرگ( پیت سمپرس, استفان ادبرگ, مارتینا نوراتیلوا و جان مک انرو) راکت را با یک دست میگیرند و این اصلا نمی تواند تصادفی باشد.

زمانی که می خواهید بک هند با هر دست بزنید, نمی توانید ضربه های متفاوت و یا سریعی را انجام دهید. برای مثال, زمانی که راکت را با یک دست گرفته اید همان بک هند قدیمی را راحت تر و موثر تر اجرا می کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار