04/05/2024

کارولینا پلیسکووا با پیروزی برابر مارتیچ به قهرمانی اوپن ژنگژو رسید

  • توسط مینا
  • 17/09/2019
  • 0

کارولینا پلیسکووا ، شانس اول قهرمانی در اوپن ژنگژو موفق شد تا در فینال این رقابت‌ها طی یک ساعت و ۳۶ دقیقه با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ مقابل پترا مارتیچ به پیروزی برسد و چهارمین جامش را در این فصل ۲۰۱۹ به دست آورد.

قهرمانی کارولینا پلیسکووا

این بازی به دلیل باران سیل‌آسای محل برگزاری مسابقه با شش ساعت تاخیر برگزار شد و در حین بازی هم دوبار متوقف شد. پلیسکووای چکی خیلی زود به بازی برگشت و در حالی‌که بازی در ست اول ۲-۰ دنبال می‌شد، از ۱۵ امتیاز پیش‌رو ۱۲ امتیاز به دست آورد. پلیسکووا به پنجمین تنیسور فصل ۲۰۱۹ تبدیل شد که به عنوان شانس اول قهرمانی برنده یک تورنمنت می‌شود؛ پیش از این آرینا سابالنکا در شنزن، الیسون فن اویتوانک در بوداپست، کارولین گارسیا در ناتینگهام و آناستازیا سواستووا در جورمالا به عنوان شانس اول قهرمانی برندهٔ یک تورنمنت شده بودند. کارولینا پلیسکووا در مورد این بازی‌ها گفت:

فکر می‌کنم بازی‌های خوبی انجام دادم، گرچه در همهٔ بازی‌هایم عالی نبودم زیرا در یک هفته همه چیز باب میل شما پیش نمی‌رود و اتفاقات بسیاری می‌توانند روزهای هفته را متفاوت سازند. بازیکنان خوب و پرتلاشی را شکست دادم که پیش از این برابر آن‌ها شکست خورده بودم. هفتهٔ بسیار سختی بود و بازی در مقابل پترا از همهٔ آن‌ها سخت‌تر بود چرا که در گذشته مرا برده بود. این پیروزی‌ها جدای از اینکه در چه مکان یا تورنمنتی به دست می‌آیند، همیشه مهم هستند. بردن یک جام هم احساس خاصی دارد؛ مهم نیست که در چه هفته‌ای یا در چه تورنمنتی بازی کنید، بردن یک جام همیشه خوب است.

کارولینا پلیسکووا در پنج مصاف قبلی‌اش با مارتیچ چهار بار شکست خورده بود؛ آخرین باخت او مقابل مارتیچ به دور سوم رولاند گاروس امسال بر می‌گشت که با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ از این تنیسور کروات شکست خورده بود. با این حال کارولینا سرانجام راه پیروزی برابر رقیبش را پیدا کرد و در فینال اوپن ژنگژو او را شکست داد. مارتیچ شروع فوق العاده‌ای داشت و در ست نخست با نتیجه ۲-۰ از پلیسکووا پیش افتاد. در میانه‌های گیم سوم بازی به دلیل بارش شدید باران اندکی متوقف شد و شرایط مسابقه تغییر کرد. در ادامه مارتیچ شانس دبل برک کردن حریفش را از دست داد و بعد از آن پلیسکووا با سرویس‌های فوق العاده‌اش بازی را به دست گرفت.

کارولینا پلیسکووا

کارولینا پلیسکووا در این‌باره گفت:

به نظرم او در چند گیم ابتدایی خیلی خوب بازی کرد و من در تلاش بودم تا خودم را با شرایط بازی منطبق کنم. توقف بازی در گیم سوم به من کمک کرد تا آرامشم را حفظ کنم. اندکی با مربی‌ام الگا ساوچوک صحبت کردم و سپس بازی تهاجمی‌تری از خودم به نمایش گذاشتم، سرویس‌های بهتری زدم و همه چیز به خوبی پیش رفت.

کارولینا پلیسکووا بعد از یک رالی دیدنی با یک ضربه فورهند نتیجه بازی را ۲-۲ کرد و سپس مارتیچ از برک شدن مقابل رقیب ۲۷ ساله‌اش در گیم هفتم نجات یافت. بعد از آن مارتیچ عملکرد ضعیفی در سرویس‌هایش داشت و با خطاهای بسیاری که متحمل شد این شانس را به پلیسکووا داد تا در گیم‌های پایانی بازی به بردهای مهمی دست یابد. مارتیچ در ابتدای ست دوم هم عملکرد خوبی داشت اما پلیسکووا رفته رفته با سرویس‌های خوبش بازی را به دست گرفت و در این ست هم به پیروزی رسید. توقف بازی در گیم پنجمِ ست دوم هم کمکی به بازگشت مارتیچ به بازی نکرد و پلیسکووا بازهم در مقابل ضربات زمینی رقیب ۲۸ ساله‌اش دفاع کرد و با ثباتی که داشت او را دبل برک کرد. پلیسکووا افزود:

هر تورنمنت و هر هفته از صفر شروع می‌شود و این هفته هم رو به پایان است. هفتهٔ آینده هیچ بازی‌ای انجام نمی‌دهم و استراحت می‌کنم تا برای حضور در ووهان و بیجینگ آماده شوم. می‌خواهم تا آنجا که می‌توانم برخلاف سال‌های گذشته درخشان ظاهر شوم. اعتماد به نفس و حس بسیار خوبی دارم و بازی‌های خوبی هم انجام دادم اما همانطور که گفتم همه چیز از صفر شروع می‌شود و هیچکس روز قبل را به یاد نمی‌آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار