27/04/2024

تنیس اوپنِ واشینگتن؛ قهرمانی کوری گوف و مک نالی در رقابت های دوبل زنان

  • توسط سروش
  • 04/08/2019
  • 0

رقابت های تنیس ۵۰۰ امتیازی سیتی اوپن واشینگتن در روز یکشنبه (۴ آگوست) با مشخص شدن نفرات قهرمان در بخش دوبل زنان پیگیری شد. دو تنیسور نوجوان حاضر در این مسابقات یعنی کوری گوف ۱۵ و کتی مک نالی ۱۷ ساله، موفق شدند دست به کار بزرگی بزنند و به عنوان قهرمانی این بازی ها در بخش دوبل زنان دست یابند.

قهرمانی کوری گوف و مک نالی در تنیس دوبل زنان واشینگتن

قهرمانی در مسابقات دوبل سیتی اوپن، در واقع نخستین عنوانِ قهرمانی این دو تنیسور نوجوان در دنیای حرفه‌ای بازیکنان تنیس به حساب می‌آید. کوری گوف که در رقابت های گرند اسلم ویمبلدون به شهرت رسید و توانست نامی برای خود در دنیای تنیس دست و پا کند، در حالی به مقام قهرمانی مسابقات دوبل زنان در کنار کتی مک نالی رسید که در اولین دیدار انفرادی خود در این تورنمنت تنیس، در عین ناباوری و با شکست ۲-۰ مقابل زرینا دیاز از کشور قزاقستان، از گردانه این بازی ها حذف شده بود. هر چند در نهایت و با قهرمانی در رقابت های دوبل او دست خالی واشینگتن را ترک نکرد تا به اولین مقام قهرمانی خود در مسابقات حرفه ای زنان دست یابد.

این دو تنیسور که سن آن ها روی هم به ۳۲ سال می رسد، در دیدار پایانی رقابت های دوبل زنان، برابر زوج فانی استولار از مجارستان و ماریا سانچز از آمریکا قرار گرفتند و به راحتی و در دو ست پیاپی موفق به شکست حریفان خود شدند. این دو تنیسور نوجوان با حساب ۲-۰ و با نتایج مشابه ۶-۲ برابر استولار/سانچز به پیروزی رسیدند تا به عنوان قهرمانی مسابقات دوبل زنانِ واشینگتن در سال ۲۰۱۹ دست یابند. سرویس های کوری گوف در این دیدار فوق العاده بود و یکی از دلایل مهم برتری آن ها در بازی فینال، سرویس های کوبنده این پدیده جدید دنیای تنیس بود. در حین بازی فینال، جو و تشویق تماشاگران بیشتر به سود گوف و مک نالی می چربید و پس از قهرمانی نیز حاضرانِ در استادیوم به تشویق بی امان این دو تنیسور نوجوان پرداختند.

کوری گوف کتی مک نالی

نخستین بازی کوری گوف و کتی مک نالی در این بازی ها برابر زوج زرینا دیاز از قزاقستان و ژو لین از چین بود که دو دختر نوجوان آمریکایی با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ به پیروزی دست یافتند تا به مرحله یک چهارم پایانی صعود نمایند. در این مرحله آن ها برابر زوج یو ژیائودی از چین و یوشیه از شیلی قرار گرفتند که در پایان موفق به برتری ۲-۰ و با امتیازات ۶-۰ و ۶-۳ شدند. موفقیت های گوف و مک نالی در مرحله نیمه نهایی نیز ادامه داشت و این دو تنیسور برابر آنا کالینس‌کایا از روسیه و میو کاتو از ژاپن قرار گرفتند و باز هم بدون اینکه ستی تقدیم به حریف کنند، با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۱ و ۶-۲ موفق به شکست این دو تنیسور شدند تا به بازی فینالِ مسابقات سیتی اوپن راه یابند.

جالب است بدانید که این دو دختر تنیس باز در سال ۲۰۱۸ نیز در کنار یکدیگر و در مسابقات نوجوانان یو اس اوپن آمریکا به بازی پرداخته بودند که در آن رقابت ها نیز مک نالی و گوف به مقام قهرمانی رسیدند. حال کمتر از یک سال، این دو تنیسور نوجوان به نخستین مقام قهرمانی خود در رقابت های معتبر و حرفه ای تنیس دست یافته اند. کتی مک نالی در بخش انفرادی مسابقات سیتی اوپن پس از صعود به مرحله نیمه نهایی، با شکست برابر کاملیا جیورجی از ایتالیا نتوانست به فینال این رقابت ها صعود کند تا درخشش خود در این بازی ها را تکمیل نماید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار