25/04/2024

لحظات به یاد ماندنی در تاریخ تنیس

  • توسط مریم
  • 15/12/2019
  • 0
حوادث تاریخ تنیس

ورزش تنیس همواره به عنوان یکی از پرماجراترین ورزش ها به حساب می آمده است. یک بازی استقامتی که به همان اندازه که به قدرت بدنی نیازمند است به ذهنی قدرتمند و پویا نیز نیاز دارد. مسابقات فوق العاده ای مابین ستارگان این ورزش در جهان صورت گرفته که بعضی از آنها احساسات و برخی جنبه های منحصر به فردی را در لحظات خود به همراه داشته اند و همچنان لحظات فراموش نشدنی جدیدی را با خود به همراه می آورند.

ده رویداد فراموش نشدنی در تاریخ تنیس

هر زمانی که به لحظات خاص موجود در این بازی ها فکر می کنیم، شکوه و عظمت بازی ها دوباره در ذهنمان تداعی می شود و هیجان تماشای آنها را دوباره در خود احساس می کنیم در اینجا قصد داریم تا این احساس را با شما نیز در میان بگذاریم.

ضربات معکوس

تا به حال بازیکنی را دیده اید که تماشاچیان را با توپ بزند؟

در مسابقات آزاد بی ام دبلیو سال 2006 یورگن ملزر (Jurgen Melzer) برگشت و توپ را به سمت جمعیتی که در استادیوم نشسته بودند پرتاب کرد. معلوم شد دلیل این کار حضور یکی از تماشاچیان که در تمام طول بازی باعث هواس پرتی و از بین رفتن تمرکز او می شود، بود و باعث شد تا ملزر دست به انجام کاری باور نکردنی بزند.

مسابقه خونین

در مسابقات آزاد سونی اریکسون واقع در میامی، یکی از بازیکنان به نام میخائیل یوزنی (Mikhail Youzhny)، با وضعیت مسخره و دیوانه وار خود، آشوبی در زمین بازی به پا کرد. زمانی که میخائیل متوجه شد نمی تواند حریفش، نیکلاس آلماگرو (Nicholas Almagro) را شکست دهد، با کوباندن راکت به صورت خود، باعث جراحت و خونریزی خود شد. او در ادامه بر بازی تسلط پیدا کرده و پیروز گردید اما لحظه ای فراموش نشدنی را نیز از خود به جا گذاشت.

راکت شکستن راجر

احتمالاً این تنها باری بود که راجر فدرر، بازیکن سوئدی خوش اخلاق، مهربان و افسانه ای تنیس، از روی نا امیدی، تعادل خود را از دست داده و راکتش رو روی زمین میشکند. این واقعه سال 2009 در مسابقه ای مابین راجر فدرر و نواک جوکوویچ در میامی اتفاق افتاد. این رفتار فدرر به هیچ عنوان از جانب تماشگران جالب نبود و برای اولین بار، از بازیکن محبوبی که همچنان در زمین ها بازی می کند، سر زده بود. چنین رفتاری هرگز از جانب او تکرار نشد.

ویمبلدون 2009

مسابقات ویمبلدون 2009 یکی از پر شورترین مسابقات در تاریخ تنیس بوده است. هیچکدام از طرفین مسابقه، نه راجر فدرر و نه اندی رودیک حاضر نبودند مسابقه فینال گرند اسلم را به دیگری واگذار نمایند. این مسابقه چهار ساعت و هفده دقیقه پیاپی طول کشید و به عنوان طولانی ترین مسابقه گرند اسلم آقایان تا به امروز ثبت شد. راجر فدرر نهایتاً توانست اندی رودیک را شکست دهد و شانزدهمین عنوان گرنداسلم خود را به دست آورد.

رویارویی هیویت و باغداتیس در مسابقات آزاد استرالیا 2008

یکی دیگر از طولانی ترین مسابقات تنیس سال 2008 در مسابقات آزاد استرالیا مابین لایتون هیویت (Lleyton Hewitt) و مارکوس باغداتیس (Marcos Baghdatis) در گرفت که همچنان در نوع خود بی مانند است. مسابقه قبل از نیمه شب شروع، و صبح روز بعد به پایان رسید. تماشاچیان به حدی مشتاق دیدن نتیجه بازی بودند که حتی یک نفر هم چه در استادیوم و چه در خانه، تا صبح نتواست چشم بر هم بگذارد.

لحظه پیروزی رافائل نادال

طی دو دهه گذشته، پیروزی رافائل نادال که به فرمانروای زمین های خاکی تنیس معروف است در ویمبلدون 2008  جزء به یادماندنی ترین لحظات تاریخ تنیس میباشد. اگر چه در سال 2007 نیز به در دست گرفتن جام ویمبلدون بسیار نزدیک شده بود اما در مرحله نهایی نتوانست این پیروزی را به نام خود ثبت نماید. رافائل نادال در سال 2008 پس از نافرجامی خود در سال گذشته برای اولین بار پس از 40 سال، پیروزی معتبرترین مسابقات تنیس را برای اسپانیا به ارمغان آورد.

فرمانروای سوئد

منظور از این تیتر قسمتی است که آقای اِراتیک (Mr. Erratic) یا جان مک انرو (John McEnroe) و کارل شانزدهم گوستاف (Carl XVI Gustaf) پادشاه سوئد در آن حضور دارند. در مسابقات فینال استکهلم سال 1984 بازیکن برجسته تنیس، جان مک انرو کنترل خود را از دست می دهد. او با قدرت تمام با راکتش به میز نوشیدنی های زمان استراحت می زند و یکی از نوشیدنی ها به سمت جمعیت پرتاب شده و به فرمانروای سوئد اصابت می کند. مک انرو بعداً متوجه شد که باعث اصابت برخورد آن به سر پادشاه شده است. با اینحال پادشاه از این موضوع چشم پوشی کرد و از بخت بلند، هیچ مجازاتی گریبان گیر مک انرو نشد.

بازیکنی که گرما را به مبارزه می طلبد

جیم کوریر یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تنیس است. او که در مسابقات آزاد استرالیا سال 1992 مقابل استفان ادبرگ (Stefan Edberg) از گرمای شدید به ستوه آمده بود، پس از اتمام مسابقه با شیرجه زدن در رودخانه یارا پیروزی خود را جشن می گیرد. او در مسابقات آزاد فرانسه آن سال نیز پیروزی را از آن خود کرده بود.

ماراتن تنیس

مسابقات آزاد استرالیا سال 2011 در رویارویی فرانچسکا اسکیاوونه  (Francesca Schiavone) و اسوتلانا کوزنتسووا (Svetlana Kuznetsova) در نوع خود بی نظیر بود و لحظاتی به یاد ماندنی را در تاریخ تنیس به یادگار گذاشت. هر دو بانوی شجاع، تا پای جان مبارزه کردند. نبرد آن دو چهار ساعت و چهل و چهار دقیقه به طول انجامید و به عنوان طولانی ترین مسابقات تنیس بانوان در تاریخ ثبت شد.

حادثه چاقو خوردن مونیکا سِلِس

در روز 13 آوریل سال 1993 یکی از طرفداران روانی استفی گرف (Steffi Graf) حریف بازیکن مورد علاقه خود و بازیکن رتبه اول جهان، مونیکا سلس (Monica Seles) را از پشت با چاقو زد. این مرد که فوراً نیز دستگیر شد، اعتراف کرد که این کار را برای هموار کردن راه استفی برای به دست آوردن رتبه اول جهان انجام داده است. استفی نهایتاً به این رتبه رسید اما حادثه ناگواری که برای مونیکا پیش آمده بود، نه تنها او و جهان را در شوک فرو برد، بلکه باعث شد تا سِلِس که به عنوان یکی از بزرگترین بانوان تنیسور در تاریخ تنیس مورد ستایش قرار گرفته است، هرگز نتواند به وضعیت پیش از این حادثه برگردد. این اتفاق در دنیای تنیس هرگز فراموش نمیشود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار