28/03/2024

ده حقیقت جالب و خواندنی در مورد کارولین وزنیاکی

  • توسط مینا
  • 15/12/2019
  • 0

کارولین وزنیاکی ، بانوی سابق شمارۀ یک دنیا، به تازگی اعلام کرده است که در پایان مسابقات اوپن استرالیا از دنیای بازیگری در رشتۀ تنیس، خداحافظی خواهد کرد.

ده حقیقت در خصوص کارولین وزنیاکی

وزنیاکی از برجسته‌ترین تنیسورهای زن حال حاضر جهان به شمار می‌آید که قهرمانی در مسابقات گرند اسلم استرالیا در سال ۲۰۱۸ و همچنین عنوان نخست رقابت‌های پایان فصل فینال‌های زنان در سال ۲۰۱۷ را در کارنامۀ افتخارات خود داشته است. این قهرمان برجستۀ اهل کشور دانمارک در روز شنبه (هشتم دسامبر) اعلام کرد که پس از اتمام مسابقات گرند اسلم اوپن استرالیا، به طور رسمی از میادین تنیس خداحافظی و اعلام بازنشستگی خواهد کرد. برای بزرگداشت ۱۵ سال فعالیت حرفه‌ای کارولین وزنیاکی، قصد داریم نگاهی به ۱۰ حقیقت جالب و خواندنی این تنیسور دانمارکی داشته باشیم.

۱. او در یک خانوادۀ کاملاً ورزشی به دنیا آمده است

کارولین وزنیاکی دختر یک خانواده مهاجر لهستانی‌الاصل بوده که خاندان او رزومۀ خوبی در ورزش داشته‌اند. پیوتر وزنیاکی و آنا وزنیاکی پدر و مادر کارولین هستند که آنا سابقه حضور در تیم ملی والیبال زنان لهستان را دارا بوده است. پدر پیوتر وزنیاکی که پدربزرگ کارولین هم به حساب می‌آید در سال ۱۹۰۹ در یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در لیگ لهستان بازی کرده است. همچنین پاتریک، برادر بزرگتر کارولین وزنیاکی هم سابقۀ بازی به عنوان فوتبالیستِ حرفه‌ای در لیگ باشگاهی کشور دانمارک را داشته است.

۲. هوادار متعصب تیم لیورپول

پس از تنیس، کارولین وزنیاکی علاقۀ خاص و وافری به ورزش فوتبال و به خصوص باشگاه لیورپول دارد. حتی اگر برادرش پاتریک، هوادار منچستر یونایتد باشد، اما از عشق کارولین به لیورپول هیچ‌گاه کاسته نخواهد شد. رسانه‌های تصویری بارها کارولین را با پیراهن لیورپول در ورزشگاه آنفیلد شکار کرده‌اند. به نظر می‌رسد او انتخاب درستی نیز داشته است، چرا که لیورپول این هفته‌ها در اوج قرار دارد و این تیم صدرنشین بلامنازع مسابقات لیگ برتر انگلستان و همچنین قهرمان فصل گذشتۀ لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آید.

۳. یک دوندۀ ماراتن

بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای این رویا را در سر دارند که بتوانند یک مسابقۀ دوی ماراتن را به طور کامل به پایان برسانند. اما تعداد بسیار کمی این شانس را پیدا می‌کنند تا در چنین مسابقاتی به خط پایان برسند. یکی از آن معدود ورزشکاران، کارولین وزنیاکی بوده است. کارولین در سال ۲۰۱۴ و در حالی که در رده‌بندی تنیس زنان در مکان هشتم قرار داشت، توانست در مسابقات دویِ ماراتن نیویورک به خط پایان برسد. او رقابت‌های ماراتن نیویورک را در زمانی کمتر از سه ساعت و ۳۰ دقیقه به اتمام رساند. این اولین حضور وزنیاکی در دوهایِ ماراتن بود و او در زمان ۳:۲۶:۳۳ این مسابقه را به پایان رساند. این زمان برای کسی که سه روز قبل از آن را در میهمانی شب هالووین گذرانده بود، نمی‌تواند آمار زیاد بدی به حساب آید. کارولین وزنیاکی از حضور در چنین مسابقاتی توانسته مبلغ ۸۱ هزار دلار را به نفع کودکان بی‌سرپرست جمع‌آوری کند.

۴. او دوست خانوادگی سرنا ویلیامز است

کارولین وزنیاکی و سرنا ویلیامز آشنایی و روابط طولانی مدتی با یکدیگر دارند که دوستان نزدیک این دو، همیشه از صمیمیت بین آنها تعریف کرده‌اند. سرنا ویلیامز در ماه ژوئن سال جاری در عروسی کارولین شرکت داشت و در عوض کارولین وزنیاکی نیز در سال ۲۰۱۷ در مراسم ازدواج سرنا ویلیامز حضور پیدا کرده بود.

۵. زندگی شادتر از گذشته

کارولین در چند سال گذشته زندگی شخصی متلاطم و پرحاشیه‌ای را پشت گذاشته است. او با حواشی و درگیری‌های فراوان از “روری مک‌ایلروی” قهرمان سابق گلف جهان جدا شد و پس از چند سال با “دیوید لی”، بازیکن سابق لیگ NBA ازدواج کرد. وزنیاکی و مک‌ایلروی از ژانویۀ ۲۰۱۴ مشاجراتی با یکدیگر داشتند تا سرانجام پس از چند ماه کار آنها به طلاق کشیده شد. سه سال بعد و در روز ولنتاین سال ۲۰۱۷، کارولین وزنیاکی از رابطۀ نزدیک خود با دیوید لی، بازیکن سابق تیم سن آنتونیو اسپرز پرده برداشت تا رابطۀ این دو در ژوئن ۲۰۱۹ در نهایت به ازدواج انجامید.

کارولین وزنیاکی

۶. پرچم‌دار المپیک

تنها ورزشکاران انگشت‌شماری وجود دارند که این افتخار را داشته‌اند که پرچم‌دار کشورشان در مسابقات المپیک باشند. کارولین وزنیاکی این افتخار بزرگ را در المپیک ۲۰۱۶ ریویِ برزیل و با در دست گرفتن پرچم دانمارک به دست آورد. کارولین با وجود عملکرد خوبش، ولی از کسب مدال در المپیک‌ها محروم بوده است. بهترین عملکرد او به سال ۲۰۱۲ و صعود به مرحلۀ یک چهارم نهایی مسابقات لندن باز می‌گردد. همچنین بد نیست بدانید که در ماه می سال ۲۰۱۸ و بنا به افتخارات فراوانی که کارولین وزنیاکی در عرصۀ تنیس زنان به دست آورد، از سوی ملکۀ دانمارک به او لقب شوالیه اعطا گردید.

۷. بالاترین در دانمارک و اسکاندیناوی

کارولین وزنیاکی تنها بازیکن (مرد و زن) در طول تاریخ ورزش دانمارک به حساب می‌آید که توانسته به ردۀ شمارۀ یک در ورزش و آن هم تنیس برسد. همچنین او تنها بانوی اسکاندیناوی است که در رده‌بندی WTA به مقام اول رسیده است. تنیس باز ۲۹ سالۀ دانمارکی، اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۰ توانست با قهرمانی در دو تورنمنت توکیو و پکن، به صدر رده‌بندی زنان برسد. او در همان سال، موفق به کسب شش جام حرفه‌ای WTA شد تا یکی از بهترین سال‌های دوران ورزشی‌اش را پشت سر بگذارد. وزنیاکی در مجموع به مدت ۷۱ هفته در صدر جدول رده‌بندی تنیس زنان (WTA) قرار داشته تا از این حیث نهمین بانوی تنیسور تاریخ لقب گیرد.

۸. او به هشت زبان صحبت می‌کند!

کارولین وزنیاکی به زبان‌های انگلیسی، دانمارکی و لهستانی احاطۀ کامل دارد و می‌تواند به زبان‌ کشورهای چک، اسلواکی، نروژی، سوئدی و روسی نیز صحبت نماید.

۹. الگویی برای افرادی که به بیماری روماتیسم دچار هستند

این ورزشکار دانمارکی در اکتبر سال ۲۰۱۸ فاش کرد که به بیماری ورم مفاصل روماتیسم دچار شده است. کارولین اما به سختی با این بیماری مبارزه کرد و نگذاشت که مانع از فعالیت‌های ورزشی او شود. کارولین وزنیاکی خود دراین‌باره می‌گوید:

در ابتدا این خبر برایم شوک‌کننده بود. پیش از آن من یک ورزشکار حرفه‌ای و عنوان‌دار جهان بودم که ناگهان متوجۀ این بیماری شدم. اما پس از مدتی شما در می‌یابید که ابتدا باید با آن کنار بیایید و سپس به دنبال راهی برای بهبود خود بگردید. به خودم افتخار می‌کنم که در این مدت به خوبی توانستم با این بیماری مقابله کنم و اجازه ندهم که مانع پیشرفت من در مسابقاتم شود.

البته کارولین وزنیاکی در مصاحبه‌ای در مورد بازنشستگی‌اش اظهار داشت که خبر کناره‌گیری او از دنیای تنیس هیچ ارتباطی به پیشرفت بیماریش نداشته و صرفا او در حال تحقیق دربارۀ این بیماری عضلانی است.

۱۰. او عاشق شکلات است

چند سال پیش و در مصاحبه‌ای کارولین وزنیاکی اظهار داشت که او علاقۀ وافری به شیرینی‌جات و به خصوص شکلات دارد و دوست دارد که یک شرکت تولیدکنندۀ شکلات، حامی ورزشی او باشد. در سال ۲۰۱۵ این امر تحقق یافت و او با چنین شرکتی قرارداد امضا کرد. کارولین خود دراین‌باره گفته است:

بیشتر ورزشکاران از خوردن شیرینی‌جات احساس گناه می‌کنند. اما ما در طول روز فعالیت بدنی زیادی داریم و به شکر و فرآورده‌های آن نیاز مبرمی داریم. شکلات همه چیز من بوده است و قصد دارم با شرکتی در این خصوص قرارداد امضا کنم و هر شکلات جدیدی که آن‌ها تولید می‌کنند را امتحان نمایم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار