25/04/2024

تصمیم ماریا شاراپووا با الهام از نادال برای بازگشت به صدر رنکینگ تنیس زنان

  • توسط مینا
  • 22/12/2019
  • 0

ماریا شاراپووا به تازگی و در مصاحبه‌ای اظهار داشته که تصمیمی جدی برای بازگشت به عنوان تنیسور شمارۀ یک جهان در سال ۲۰۲۰ گرفته است.

مصاحبه ماریا شاراپووا

فاتح پنج گرند اسلم دنیای تنیس و برترین بانوی تنیس باز تاریخ کشور روسیه، فصل ۲۰۱۹ را با ناکامی مطلق پشت سر گذاشت. او در اکثر تورنمنت‌های مهم تنیس زنان در همان دورهای ابتدایی قافیه را به حریفانش واگذار کرد تا تنها سایه‌ای از شاراپووا را در سال ۲۰۱۹ مشاهده نماییم. اما این تنیسور ۳۲ سالۀ روس که در طول ۱۹ سال فعالیت حرفه‌ایش به ۳۶ عنوان قهرمانی تورنمنت‌های حرفه‌ای WTA دست یافته است، می‌خواهد با الهام از رافائل نادال بار دیگر به صدر رده‌بندی جهانی زنان بازگردد.

شاراپووا در ۲۰۱۹ در هشت رویداد تنیس حاضر شد و در کل توانست تنها در ۱۵ بازی تور به میدان برود که این آمار به هیچ‌وجه برای او و هوادارانش راضی‌کننده نبوده است. او که روزگاری بزرگترین رقیب سرنا ویلیامز در کل تورنمنت‌های زنان به حساب می‌آمد، دیگر کسی او را پس از حذف در دور نخست مسابقات یو اس اوپن، در میادین تنیس رویت نکرده است! بانوی سابق شمارۀ یک جهان که سال ۲۰۱۹ را با ردۀ شمارۀ ۱۳۱ به پایان رسانده، از عزم جدی‌اش برای بازگشتی شکوهمندانه به مسابقات تنیس در سال جدید خبر داده است. شاراپووا پس از بردی نمایشی مقابل آجلا توملجانوویچ در ابوظبی امارات گفت:

من بعد از پایان دورانم در تنیس، اهداف و آرزوهای بزرگی در سر دارم، اما هنوز عصر من به اتمام نرسیده است. من همچنان این حس آتشین و انگیزۀ بالا برای حضوری موفق و درخشش در میادین تنیس را از ذهنم بیرون نکرده‌ام. هنگامی که هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوم، فوراً مهیای انجام تمریناتم می‌شوم تا همچنان بتوانم یک بازیکن بهتر باشم.

رافائل نادال که الهام‌بخشِ ماریا شاراپووا برای بازگشتی دوباره به رتبه‌های بالای تنیس زنان است، خود در ۳۳ سالگی موفق شده سال را با جایگاه شمارۀ یکی دنیا به پایان برساند.

ماریا شاراپووا

شاراپووا دراین‌باره می‌گوید:

من همیشه به موفقیت‌ها و دوران حرفه‌ای او رشک ورزیده‌ام. او واقعاً در تک‌تک مسابقاتش و استراتژی‌هایی که در میدان بازی پیاده می‌کند هوشمندانه عمل کرده و دارای برنامه است. وقتی از دیدگاه نادال به مسابقات نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که او به انجام هر دیدار تنیس، علاقۀ زیادی دارد چرا که هر بازی به او اعتماد به نفس بیشتری می‌بخشد و همین موارد باعث موفقیت‌های او شده است. اما شما در درجۀ اول باید سالم باشد تا بتوانید از عهدۀ این کارها برآیید. برای حقظ سلامتی و ماندن در این ورزش، شما باید تصمیمات عاقلانه‌ای را اتخاذ نمایید که او به خوبی از انجام این کارها برآمده است. بنابراین من می‌خواهم از او این موارد را یاد بگیرم و در ادامۀ زندگی حرفه‌ایم به کار بندم.

ماریا شاراپووا در ادامه می‌افزاید:

فکر می‌کنم داشتن یک برنامۀ زمانی مشخص، بزرگترین چالش هر ورزشکاری در سال جدید باشد. من قطعاً و مشتاقانه منتظر آغاز مسابقات اوپن استرالیا و حضور در این رویداد مهم تنیس هستم. می‌خواهم ببینم که اوضاعم در این تورنمنت به چه گونه‌ای پیش خواهد رفت و آمادگی من در آن زمان تا چه اندازه‌ای خواهد بود. البته گفتن این موارد و پیش‌بینی کار سختی است، چرا که من در سال ۲۰۱۹ در تورنمنت‌های کمی حضور یافتم و تعداد مسابقاتم نیز اندک بوده است.

بانوی شمارۀ یک سابق تنیس جهان در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت:

شروع و سپس متوقف شدن در یک تورنمنت، بزرگترین چالش من در فصل گذشته بود. درست وقتی که فکر می‌کردم می‌توانم در تورنمنتی حضور یابم و در آن موفق باشم، به ناگاه در آن‌جا متوقف می‌شدم و دوباره مجبور به تکرار و انجام تمریناتم بودم. اگرچه بسیاری فکر می‌کنند که من در فصل قبل بدان شکل بازی نداشته‌ام، اما باید بگویم که من در حد توانم بسیار سخت مشغول انجام تمرینات و فعالیت بوده‌ام.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار