19/04/2024

متئو برتینی ، چهارمین ایتالیایی است که در بین ۱۰ تنیسور برتر قرار می‌گیرد

  • توسط مینا
  • 29/10/2019
  • 0

متئو برتینی ایتالیایی سرانجام مزد مسابقات و تورنمنت‌های موفقی را که در طول سال ۲۰۱۹ پشت سر گذاشته است، با قرارگیری در جایگاه شمارۀ ۹ دنیا به دست آورد.

تاریخسازی متئو برتینی

در جدیدترین رده‌بندی تنیس مردان که از سوی ATP اعلام می‌گردد، متئو برتینی با ۲۷۰۵ امتیاز توانست خود را به جمع ۱۰ بازیکن برتر رنکینگ برساند و بالاتر از روبرتو باوتیستا آگوت اسپانیایی در ردۀ نهم قرار گیرد. تنیسور ۲۳ سالۀ ایتالیایی، ششمین بازیکن جدیدی است که در طول فصل ۲۰۱۹ توانسته در بین تاپ تن رده‌بندی مردان بایستد. پیش از فصل کنونی مسابقات تنیس، تنها دو ایتالیایی در طول تاریخ سابقۀ حضور در بین ده نفر برتر رنکینگ را داشتند. چهار تنیسور اهل کشور ایتالیا که تاکنون موفق به قرار گرفتن در بین ۱۰ نفر برتر رنکینگ مردان شده‌اند، عبارتند از:

۱. آدریانو پاناتا (رتبۀ شمارۀ ۴) – ۲۳ اگوست ۱۹۷۳
۲. کورادو بارازوتی (رتبۀ شمارۀ ۷) – ۶ مارس ۱۹۷۸
۳. فابیو فونینی (رتبۀ شمارۀ ۹) – ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹
۴. متئو برتینی (رتبۀ شمارۀ ۹) – ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹

پس از حضور در مرحلۀ نیمه نهایی یک گرند اسلم در فلاشینگ مدوز نیویورک، قرارگیری در بین ده تنیسور برتر دنیا می‌تواند بزرگترین دستاوردی باشد که برتینی تاکنون توانسته به آن برسد. تنیس باز جوان اهل رم ایتالیا، سال گذشته را با رتبۀ ۵۴ام جهان به پایان رساند و حال با جهشی خیره‌کننده شاهد حضور او در ردۀ نهم هستیم. برتینی پس از حضوری موفق در تورنمنت ۵۰۰ امتیازی ارسته بانک (اوپن وین) و صعود تا مرحلۀ نیمه نهایی این بازی‌ها، توانست به این جایگاه دست یابد. متئو برتینی همچنین ششمین بازیکن جدید در فصل کنونی رقابت‌های تنیس است که موفق به حضور در بین تاپ تن شده است. از سال ۲۰۰۶ تا به الان، هیچگاه شاهد حضور این تعداد تنیسور جدید در تاپ تن نبوده‌ایم.

متئو برتینی

در آن سال، هشت بازیکن برای اولین بار موفق به حضور در میان ده تنیسور برتر دنیا شده بودند. در سال ۲۰۱۸ تنها شاهد حضور یک بازیکن جدید در بین تاپ تن و آن هم لوکاس پویل از فرانسه بودیم. به غیر از فونینی و برتینی در سال‌های اخیر شاهد حضور تنیس بازان فعال مردی همچون آندره سپی و مارکو سچیناتو نیز بوده‌ایم که این دو بازیکن هیچگاه حتی در بین ۲۰ تنیسور برتر دنیا هم قرار نگرفته‌اند. آندره سپی دربارۀ رشد تنیس ایتالیا می‌گوید:

امسال شاهد رشد خوبی در رابطه با تنیس ایتالیا بوده‌ایم. به خصوص که اکنون متئو شانس حضور در لندن را دارد. او از وضعیت خوبی برخوردار است و با دید بسیار مثبتی به مسابقات و آینده‌اش می‌نگرد. مطمئناً این سال ویژه‌ای برای تنیس کشورم خواهد بود.

متئو برتینی فعلا تمام توجه خود را معطوف به مسابقات مسترز پاریس نموده است. نهمین و آخرین مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سال که نقش بسزایی در رنکینگ انتهای فصل تنیسورها و همچنین حضور آن‌ها در مسابقات پایان فصل فینال‌های Nitto ATP ایفا می‌کند. برتینی اگرچه در جدیدترین رده‌بندی ATP مردان در جایگاه نهم ایستاده است، اما فراموش نشود که او در حال حاضر و با کسب ۲۶۶۰ امتیاز در ردۀ هشتم رقابت‌های انتخابی لندن قرار دارد. این بازیکن جوان ایتالیایی اگر بتواند در مسترز پاریس نیز به مراحل پایانی صعود کند، می‌تواند برای نخستین بار جواز حضور در مسابقات لندن را که از تاریخ دهم تا هفدهم نوامبر در شهر لندن و سالن O۲ برگزار می‌شود را به دست آورد. افتخاری بسیار مهم که می‌تواند فصل رویایی برتینی را تکمیل نماید. این تنیسور ۲۳ ساله شانس دهم قهرمانی در مسترز پاریس به حساب می‌آید و در اولین دیدارش در این مسابقات باید به مصاف جو ویلفرد تسونگا از فرانسه برود. در پایان نگاهی گذرا به عناوینی که برتینی موفق شده در سال ۲۰۱۹ کسب نماید، می‌اندازیم:

قهرمانی: تورنمنت‌های بوداپست و اشتوتگارت

حضور در فینال: مسابقات مونیخ

حضور در مرحلۀ نیمه نهایی: رقابت‌های یو اس اوپن، شانگهای، هاله و صوفیا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار