29/03/2024
  • صفحه خانگی
  • >
  • دانستنی
  • >
  • چند نکته که با رعایت آنها مانند یک قهرمان برای مسابقات تنیس آماده خواهید شد

چند نکته که با رعایت آنها مانند یک قهرمان برای مسابقات تنیس آماده خواهید شد

  • توسط مریم
  • 08/11/2019
  • 0
مسابقات تنیس

برای مسابقات تنیس با انرژی مثبت وارد شوید؛ درست مانند زمانی که میخواهید وارد یک بزرگراه شوید اگر سرعتتان کم باشد تصادف می کنید، اما اگر با سرعتی متناسب با سرعت مجاز وارد شوید همه چیز عالی پیش خواهد رفت.

زمانی که برای یک مسابقه آماده می شوید ، از فرصت استفاده کنید تا از نظر روحی و جسمی سرعت خود را با ضربه، حرکت و ذهن خود نزدیک کنید. این کار به شما کمک می کند تا شروع پر سرعتی داشته باشید و سریعاً با برنامه بازی خود رقابت کنید.

برای بازی رقابتی آماده شوید

1. همانگونه که می خواهید برای مسابقات بازی کنید تمرین کنید. این شامل تمرین بین کارهای روزمره می باشد.
2. کیف / تجهیزات خود را آماده کنید؛ راکت های مناسب ، میان وعده های سالم ، آب زیادی ، نوشیدنی ورزشی در صورت لزوم ، لباس های اضافی ، یک جفت کفش اضافی ، حوله ، کلاه ، ضد آفتاب و غیره تهیه کنید.

بدن خود را برای رقابت در مسابقات تنیس آماده کنید

1. استراحت: حداقل 8 ساعت استراحت را به طور ثابت برای خود در نظر بگیرید.
2. بیداری: حداقل 2 ساعت قبل از مسابقه بیدار شوید(اگر مسابقه ساعت 8 صبح برگزار می شود). زمان بیدار شدن مطلوب سه ساعت قبل از شروع مسابقه است تا در زمان مسابقه هوشیار باشید.
3. صبحانه: آبمیوه، میوه، ماست با غلات،تست و غیره را در برنامه صبحانه خود جای دهید و از شیر، پنیر، کره وشیرینی دوری کنید.
4. مایعات: دو ساعت قبل از مسابقه1.5 لیتر آب غنی شده(به همراه سدیم و پتاسیم اضافی) بنوشید و هم چنین در طول مسابقه این کار را ادامه دهید.
5. تمرینات قبل از مسابقه:
• 15 دقیقه بدن را گرم کنید
• 30 الی 45 دقیقه تکنیکی در زمین تمرین کنید، این تمرین شامل در نظر گرفتن موقعیت حریف در بازی و در حین آماده شدن می باشد. برای مثال، در بازگشت سرو دوم، فورهند میانه زمین تهاجمی بازی کنید.

تفاوت توپ های تنیس

تفاوت توپ های تنیس

ذهنتان را برای رقابت آماده کنید

1. سه هدف را برای نحوه بازی خود انتخاب کنید تا بتوانید قبل و در طول بازی روی آن تمرکز کنید. شما باید مسائلی را در تمرین مد نظر قرار دهید؛ تمرکز روی تاکتیکی و رقابتی بودن اهدافی مانند دویدن به سمت تمام توپ ها، مرور کردن جزییات بک هندتان و غیره.
2. 15-30 دقیقه قبل از مسابقه تنیس(بدون صحبت با سایر بازیکنان) به تنهایی در یک مکان آرام و خنک بنشینید، به موسیقی گوش دهید یا بخوانید (بدون حواس پرتی، تلفن،رایانه و غیره) ، این موارد نیاز به انرژی ذهنی دارد و می تواند شما را از نظر روحی قبل از مسابقه خسته کند.
3. مسابقه ای را که می خواهید بازی کنید تصور کنید (و برای نتایج مثبت و همچنین برای شرایط نامطلوب آماده شوید).

برای سرعت در مسابقات تنیس آماده شوید

1. فعالیت فیزیکی: زمانی که زمین مسابقه معلوم شد، قبل از ورود به زمین 3 الی 5 دقیقه را صرف فعالیت فیزیکی(مانند دویدن های سریع، تمرینات سریع پا، تمرینات واکنشی، تمرینات راکت با سایه و غیره).
2. فعالیت ذهنی: روی اهدافتان متمرکز شوید و برای بازی هیجان زده باشید.
3. با حریفتان گرم کنید: با قدرت به به توپ ضربه بزنید گویی مسابقه را شروع کرده اید.

مثال ها

تنیسورهای حرفه ای بیرون از زمین هم حرفه ای هستند؛ آنها بازی، بدن و ذهن خود را به بهترین نحو آماده می کنند. از نکاتی که گفته شد برای آماده سازی حرفه ای استفاده کنید.

حرفه ای بودن یکی از مهمترین ارزش های یک تنیسور برتر است. از مؤلفه های مهم آن برای مسابقات تنیس ، آماده بودن از نظر جسمی و روحی می باشد. چالش 90 روزه ما را در پیش بگیرید. بهترین روش های ما برای آماده سازی مسابقات را مرور کنید. سه کار را برای 90 روز آینده انتخاب کنید و آن را به یک عادت تبدیل کنید.

سه راه اساسی آماده شدن برای مسابقات مانند حرفه ای ها

1. در تمرین قوی باشید. حرکت کنید وبه توپ ضربه بزنید. تمام مدل های ضربه زدن را تمرین کنید. شما نیاز دارید که بدانید در طول روز چه ضربه هایی را توانستید بزنید.
2. سه هدف را برای نحوه بازی خود در مسابقه انتخاب کنید. سپس چگونگی بازیتان را با ریتم یا بدون آن تصور کنید؛ به این ترتیب شما روی بازی کردن به روشی که تمرین کرده اید متمرکز خواهید شد و این باعث می شود تمرکز بر پیروزی و باخت بیشتر شود.
3. بیست الی سی دقیقه قبل از مسابقه، گوشی و ارتباط با دوستان و خانواده را کنار بگذارید تا بتوانید تمرکز کنید. با انجام حرکات انرژی بخش ذهن و بدنتان را گرم کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار