25/04/2024

نگاهی به دو تورنمنت برگزار شده در سطح چلنجر ATP

  • توسط سروش
  • 18/09/2019
  • 0

هفته قبل با برگزاری شش تورنمنت سطح چلنجر ATP ، شلوغ‌ترین هفته سال را از این نظر پشت سر گذاشتیم اما در نهایت فینال‌های روز یکشنبه اصلا ناامیدکننده نبودند. قهرمانان دو تورنومنت مهم چلنجر این هفته را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

مسابقات سطح چلنجر ATP

مسابقات اوپن پکائو اشچِچین (اشچچین، لهستان)-سطح چلنجر ATP:

دقیقا یک سال پیش بود که جوزف کووالیک به‌علت بروز یک مصدومیت ناتوان‌کننده مچ دست از میادین تنیس دور شد. این تنیسور اسلوواک در آن زمان مشغول پیمودن مسیر خود در میان ۱۰۰ بازیکن برتر رنکینگ ATP بود و موفق شد بالاترین رده خود یعنی ۸۰ را نیز تجربه کند. اما در نهایت نتوانست تا انتهای فصل ۲۰۱۸ مسابقات بدن خود را سالم نگه دارد. به همین دلیل اگر اتفاقات روز یکشنبه را مرور کنیم، متوجه خواهیم شد که چرا این قهرمانی برای کووالیک بسیار دلپذیر بود. این تنیسور ۲۶ ساله موفق شد مسابقات معتبر اوپن پکائو اشچچین را فتح کند. قهرمان تورنومنت چلنجر سال ۲۰۱۶ موفق شد مدافع عنوان قهرمانی یعنی گیدو آندرئوزی را با نتایج ۶-۷ (۵)، ۶-۲، ۶-۴ از پیش رو بردارد.

کووالیک در دو دیدار هفته قبل خود، در حالی که در دو بازی، یک ست از حریفان خود عقب افتاده بود موفق شد روز چهارشنبه برای کسب پیروزی برابر لورنزو گیستینو سه مچ پوینت را سیو کند. روز شنبه، در حالی که سه هزار نفر مشغول تماشای بازی از نزدیک بودند، او برای بالا بردن جام قهرمانی به دو ساعت و چهل و چهار دقیقه وقت نیاز داشت. مثل همیشه، مردم شهر اشچچین که برای ۲۷امین بار میزبان این تورنومنت بود، به ‌خوبی در مسابقات حضور پیدا کردند و از بازیکنان استقبال به عمل آوردند. کوالیک پس از این دیدار گفت:

من خیلی خوشحال هستم. تمام احساسات بعدا جاری خواهد شد. بازی در انتها خیلی سخت شد. من تنها از مسابقه و از مردمی که به اینجا آمدند لذت بردم.

سطح چلنجر ATP

این چهارمین قهرمانی چلنجر کووالیک و اولین آن در یک سال اخیر بود. او که در مدت دوری از مسابقات تا رده ۳۴۶ رنکینگ ATP سقوط کرده بود پس از کسب قهرمانی روز یکشنبه خود جهش بسیار بزرگی را در رده‌بندی تجربه خواهد کرد و با ۱۴۰ رده صعود روبه‌رو می‌شود. این تنیسور اسلوواک قصد دارد روند خوب فعلی خود را در مسابقات ۲۵۰ امتیازی سن پترزبورگ نیز ادامه بدهد. او باید در مرحله اول برابر ژائو سوسا به میدان برود و در صورت پیروزی احتمالا برابر کارن خاچانوف قرار خواهد گرفت.

اوپن سرپسکا (بانیا لوکا، بوسنی و هرزگووین)-سطح چلنجر ATP:

تالون گریکسپور در سال ۲۰۱۹ عملکرد خوبی از خود نشان داده و در دیگر رویدادهای تور سطح چلنجر ATP خود را به‌خوبی مطرح کرده است. او تنها دو ماه پس از آنکه به دومین فینال خود در تامپر رسید و موفق شد برابر اسنیو جانسون در مسابقات ونکوور نخستین پیروزی خود برابر یک بازیکن حاضر در ۱۰۰ نفر برتر رنکینگ را کسب کند، جام قهرمانی را در زمین‌های رسی بانیا لوکا بالای سر برد. گریکسپور در تمام طول هفته با چالش‌های دشواری روبه‌رو شد، او پیش از آنکه روز یکشنبه در دیدار نهایی سامیت ناگال را با نتایج ۶-۲، ۶-۲ از پیش رو بردارد، برای صعود به فینال به یک پیروزی در سه ست نیاز داشت. این قهرمانی، دومین عنوان چلنجر گریکسپور بود و پس از آن در رده ۱۶۱ رنکینگ ATP قرار گرفت. اما ناگال هندی، حضور در این فینال تنها سه هفته پس از شکست برابر رفائل نادال در مرحله نخست مسابقات یو اس اوپن رخ داد. ناگال که در آن رویداد نخستین حضور خود در یک گرند اسلم را تجربه می‌کرد، ست اول را از فدرر گرفت اما در ادامه مغلوب تنیسور سوییسی شد. ناگال پس از آن هم رون خوبش را ادامه داد و به اولین فینال چلنجر خود در دو سال اخیر رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار