19/04/2024

از دنیل مدودف تا خاچانوف؛ مهم‌ترین بازیکنان اوپن سن پترزبورگ و اوپن موزل

  • توسط سروش
  • 18/09/2019
  • 0

مسابقات تور ATP این هفته با برگزاری دو رویداد اوپن سن پترزبورگ و اوپن موزل از سرگرفته می‌شود. این دو تورنمنت ۲۵۰ امتیازی ATP فرصت خوبی برای بازیکنان ایجاد خواهند کرد تا به منظور بالا بردن رتبه خود در رده‌بندی‌های رقابت های لندن و همچنین حضور در میلان، امتیازات بسیار مهمی کسب کنند. دنیل مدودف در این مسابقات حضور دارد.

حضور دنیل مدودف در تورنمنت های پیش رو تنیس

چهار بازیکن از ۱۵ نفر برتر تنیس مردان در صدر توجهات مسابقات سن پترزبورگ قرار دارند. در این میان نام دنیل مدودف و کارن خاچانوف بیشتر از همه به‌چشم می‌آید. در متز، قهرمان سال ۲۰۱۴ همین رویداد یعنی دیوید گافین نگاه همه را به خود جلب کرده است. در اوپن موزل نیز هشت بازیکن از جمع ۴۰ نفر برتر حضور دارند.

بررسی مسابقات اوپن سن پترزبورگ ۲۰۱۹

دو قهرمان اسبق اوپن سن پترزبورگ مستقیما وارد جدول قرعه‌کشی اصلی مسابقات شدند؛ میخاییل کوکوشکین در سال ۲۰۱۰ و مارتین کلیزان در سال ۲۰۱۲. هرچند، قهرمان سال ۲۰۱۳ یعنی ارنستس گولبیس نیز اگر بازی مرحله آخر انتخابی خود که روز دوشنبه برگزار می‌شود را با پیروزی پشت سر بگذارد وارد این رقابت‌ها خواهد شد. سید برتر مسابقات سن پترزبورگ، دنیل مدودف ، در فصل جاری مسابقات تنیس بیشترین تعداد پیروزی را به‌دست آورده است. پیروزی او در نیمه نهایی یو اس اوپن برابر گریگور دمیتروف او را به اولین بازیکنی تبدیل کرد که در سال ۲۰۱۹، قبل از بقیه به رکورد ۵۰ پیروزی تور ATP می‌رسد.

دنیل مدودف ۲۳ ساله که شماره ۴ جهان است در فصل جاری بیشترین پیروزی در زمین‌های سخت را کسب کرده است. ۳۷ پیروزی دنیل مدودف در این نوع زمین‌ها، دنسل مدودف را بالاتر از راجر فدرر و گائل مونفیس قرار داده است. این دو با ۲۳ پیروزی در زمین‌های سخت تنیس تا بدینجای مسابقات سال ۲۰۱۹، به‌طور مشترک رده ۲۳ام را به خود اختصاص داده‌اند. تیم دوبل رومن جباوی و متوی میدلکوپ در مسابقات سن پترزبورگ رکورد هفت پیروزی و تنها یک شکست را از خود برجای گذاشته‌اند. آنها در سال ۲۰۱۷ به قهرمانی این مسابقات رسیدند و پارسال هم در فینال حضور داشتند. هرچند، این دو بازیکن در سال ۲۰۱۹ با دو نفر دیگر تشکیل تیم داده‌اند. جباوی در کنار فیلیپ اسوالد و میدلکوپ نیز با همراهی مارسلو دمولینر در این رویداد شرکت خواهد کرد.

دنیل مدودف

بررسی مسابقات اوپن موزل ۲۰۱۹

هرکدام از بازیکنانی که از سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ در بخش انفرادی مسابقات اوپن موزل فرانسه به قهرمانی رسیده‌اند، در رویداد امسال نیز حضور دارند: ژیل سیمون (۲۰۱۰، ۲۰۱۳، ۲۰۱۸)، جو-ویلفرد سونگا (۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵)، دیوید گوفین (۲۰۱۴)، لوکاس پویل (۲۰۱۶) و پیتر گویووچیک (۲۰۱۷). سید شماره یک مسابقات امسال یعنی دیوید گوفین در فصل جاری تا تاریخ ۱۰ ژوئن، ۱۲ پیروزی و ۱۳ شکست به نام خود ثبت کرده و همان زمان از جمع ۳۰ بازیکن برتر رنکینگ ATP خارج شد. این تنیسور ۲۸ ساله بلژیکی از آن موقع، ۲۰ برد و ۷ باخت کسب کرده و در فینال دو رویداد اوپن هالۀ آلمان و اوپن غرب و جنوب (سینسیناتی) حضور داشته است. اگر گوفین در مسابقات متز به فینال برسد از در مسابقه برای حضور در تورنمنت لندن از رده یازدهم به هشتم می‌رسد. البته برای محقق شدن آن متئو برتینی، شماره ۹ جهان هم نباید به مرحله نیمه نهایی سن پترزبورگ برسد. همچنین اگر گوفین به قهرمانی برسد و برتینی در روسیه اول نشود بازهم این جهش برای گافین رخ خواهد داد.

از زمانی که تورنمنت موزل در سال ۲۰۰۳ شروع به‌کار کرد، در بخش انفرادی مردان، طی این ۱۶ دوره، ده قهرمان از کشور فرانسه بودند. ریچارد کاسکه کماکان به‌دنبال اولین قهرمانی خود در این مسابقات است. او آخرین‌بار سال ۲۰۰۴ در این تورنمنت خانگی به فینال رسید. گاسکه تاکنون ۳۱ فینال مسابقات ATP را تجربه کرده است. همچنین سونگا و سیمون در بخش دوبل نیز کنار یکدیگر به رقابت با رقبا خواهند پرداخت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار