19/04/2024

مهم‌ترین تغییرات رنکینگ تنیس زنان: کارولینا پلیسکووا در تعقیب اشلی بارتی

  • توسط سروش
  • 18/09/2019
  • 0

کارولینا پلیسکووا فاصله خود را با اشلی بارتی در رنکینگ تنیس بانوان کم کرد. کارولینا پلیسکووا اکنون در رده دوم رنکینگ بانوان حضور دارد.

کارولینا پلیسکووا در رده دو رنکینگ

رسیدن النا ریباکینا به مرحله فینال مسابقات اوپن جیانگشی موجب شد تا این بازیکن برای اولین بار به جمع ۵۰ نفر برتر رده‌بندی تنیس زنان راه یابد. در همین حین، قهرمان مسابقات نانچانگ یعنی ربکا پترسون نیز پس از کسب اولین قهرمانی خود در WTA یک جهش بزرگ را تجربه کرد. نائو هیبینو ژاپنی پس از موفقیت خود در مسابقات اوپن هیروشیما بیشتر از ۵۰ رده صعود در رنکینگ WTA را تجربه کرد. النا ریباکینا این هفته پس از اعلام رده‌بندی جدید تنیس، توجه همه را به خود جلب کرد زیرا توانست جهش خوبی در رده‌بندی داشته باشد. این تنیسور قزاقستانی برای دستیابی به بهترین رده دوران حرفه‌ای خود، ۲۰ پله صعود تجربه کرد. ریباکینا اکنون ۴۹ام است. این اتفاق پس از آن رخ داد که وی موفق شد آخر هفته قبل به فینال مسابقات تنیس اوپن جیانگشی صعود کند. ریباکینا که در کشور روسیه به‌دنیا آمده است، موفق شد در این تورنومنت سید ششم مسابقات یعنی ویکتوریا گلوبیچ را در هفته‌ای که عملکرد شگفت‌انگیزی داشت از پیش رو بردارد. اما ریباکینا در دیدار فینال نتوانست نتیجه مطلوب را کسب کند و با نتایج ۶-۲، ۶-۰ به ربکا پترسون باخت. پترسون سوئدی نیز با دستاوردی که در نانچانگ به‌دست آورد در فاصله سه پله‌ای حریف خود در فینال قرار گرفت و پس از کسب جام در چین توانست ۲۶ پله در رده‌بندی بالا برود.

نائو هیبینو نیز دیگر بازیکنی بود که موفق شد یک جام را بالای سر ببرد. او در مسابقات تنیس زنان اوپن هانا کوبید ژاپن یک قهرمانی خانگی را تجربه کرد. هیبینو پس از قهرمانی خود ۵۹ پله در رنکینگ زنان بالا آمد و به رده ۸۷ام رسید. هیبینو در دیدار فینال مسابقات هیروشیما موفق شد هم‌وطنش میساکی دوی را از پیش رو بردارد. دوی نیز با این عملکرد خود در تورنومنت خانگی موفق شد رده خود را بالاتر از حریفش در فینال حفظ کند (رده ۸۳).

کارولینا پلسیکووا ، قهرمان مسابقات اوپن ژنگژو که برابر پترا مارتیچ با نتایج ۶-۳، ۶-۲ به پیروزی رسید موفق شد رده دوم خود در رنکینگ را حفظ کند. کارولینا پلسیکووا پس از اشلی بارتی نفر دوم WTA است. کارولینا پلسیکووا فاصله خود با بارتی استرالیایی را به ۸۶ امتیاز اختلاف کاهش داد و به دومین بازیکنی تبدیل شد که مجوز حضور در مسابقات WTA Finals Shenzhen را کسب می‌کند. حالا باید دید کارولینا پلیسکووا توانایی رسیدن به بارتی را دارد یا خیر. در میان ۲۵ بازیکن برتر مسابقات هیچ تغییر رده خاصی در میان بازیکنان معروف ایجاد نشد. این تنیسورهای برتر WTA در حال حاضر مشغول ریکاوری از مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ هستند.

کارولینا پلیسکووا

در ادامه مهم‌ترین تغییرات، پس از اعلام رده‌بندی جدید WTA در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹ را با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

گابرین موگوروزا (یک رده صعود، از ۲۷ به ۲۶): این تنیسور ۲۵ ساله اسپانیایی بالارده‌ترین بازیکنی بود که این هفته تغییر رده را تجربه کرد. او با وجود آنکه پس از شکست در یو اس اوپن برابر آلیسون ریسک به میدان نرفته، یک رده صعود را تجربه کرد.

دایانا یاسترمسکا (۲ رده صعود، از ۳۰ به ۲۸): این تنیسور اوکراینی با وجود آنکه یک هفته است بازی نکرده، بهترین رده دوران ورزشی خود را کسب کرد.

آیلا تاملیانوویچ (۴ رده صعود، از ۴۶ به ۴۲): این تنیسور استرالیایی با عملکردی خوب موفق شد به جمع چهار بازیکن برتر ژنگژو برسد. او به‌دست کارولینا پلیسکوا از این تورنومنت حذف شد.

کریستینا ملادنوویچ (۵ رده صعود، از ۴۹ به ۴۴): این بازیکن نیز پس از رسیدن به مرحله نیمه نهایی ژنگژو پنج رده صعود کرد.

لورا سیگموند (۵ رده صعود، از ۸۴ به ۷۹): این تنیس‌باز آلمانی با راهیابی به جمع هشت بازیکن برتر در هیروشیما مجددا به جمع ۸۰ بازیکن برتر راه یافت.

میکلا بوزارنسکو (۲۴ رده صعود، از ۱۲۵ به ۱۰۱): این تنیسور رومانیایی به حضور در جمع چهار نفر پایانی مسابقات هیروشیما به جمع ۱۰۰ نفر برتر صعود کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار