27/04/2024

سرنا ویلیامز: در فینال‌های گرند اسلم‌ها احساسات بسیاری وجود دارند

  • توسط سروش
  • 08/09/2019
  • 0

سرنا ویلیامز تنها به یک پیروزی نیاز دارد که تاریخ را از نو بنویسد. پاتریک مورات اوغلو مربی او هم معتقد است که سرنا از نظر فیزیکی در آمادگی کامل به سر می‌برد. سرنا که بعد از ویمبلدون به فینال یو اس اوپن هم رسیده، این شانس را دارد که برای اولین بار بعد از به دنیا آمدن فرزندش برنده یک گرند اسلم شود و با ۲۴ قهرمانی در این رقابت‌ها رکورددار شود.

مصاحبه سرنا ویلیامیز پیش از فینال اوپن آمریکا

مورات اوغلو در نشست خبری مربیان گفت:

آمادگی تنها دلیل حضور او در این سه فینال نبوده، سرنا تنیسوری رقابتی است و این اصلی‌ترین دلیل حضور او در اینجاست. او با مصدومیت بازی می‌کند و گرچه مردم از نتایج اخیرش ناراضی هستند اما فکر می‌کنم نتایج او با توجه به شرایطی که دارد باورنکردنی است. به نظرم روند آماده‌سازی سرنا بسیار خوب پیش می‌رود و حرکاتش در زمین هم خیلی خوب شده است.

سرنا بعد از پیروزی مقابل الینا اسویتولینا با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ صحبت‌های احساسی‌ای در نشست خبری بعد از بازی کرد. او سال سختی را پشت سر گذاشته و در ملبورن بخاطر مصدومیت قوزک پا، در رولاند گاروس به سبب مصدومیت زانو و در فینال تورنتو به دلیل مصدومیت کمر از بازی‌ها کناره‌گیری کرده بود. او گفت:

حس می‌کنم بیش از دیگر مسابقات برای یو اس اوپن خودم را آماده کردم. هرچند شوخی می‌کنم، زیرا برای مسابقات کانادا تمرینات بیشتری کرده بودم. با مصدومیت‌ها و بدشانسی‌هایی که داشتم سال سختی را سپری کردم و فقط نیاز دارم که از بند مصدومیت‌ها رها شوم.

مصدومیت سخت سرنا ویلیامز در رولاند گاروس به نقطه عطفی برای مسابقات این فصل مورات اوغلو و سرنا تبدیل شد. او در دور سوم اوپن فرانسه از ناحیه قوزک پایش مصدوم شد و تصمیم گرفت که در پاریس بماند و در آنجا ریکاوری کند. به این ترتیب ۱۰ روز مانده به ویمبلدون خودش را برای این رقابت‌ها آماده کرد اما کارهای او جواب داد و موفق شد برای دومین سال پیاپی به فینال ویمبلدون صعود کند. مورات اوغلو درباره سه فینال گرند اسلم قبلی سرنا گفت:

وقتی در زمین حرکت نکنید، اعتماد به نفس لازم را ندارید و زمانی که خوب بازی نکنید هیج راهی برای رهایی از این مخمصه ندارید. به نظر من دلیل شکسته‌های سرنا همین مسئله بود. اما الآن شرایط او کاملاً فرق می‌کند و اگر بخواهد می‌تواند در رالی‌ها به خوبی کار کند.

حالا به نظر می‌رسد سرنا ویلیامز آمادگی کامل برای حرکت در زمین را دارد و این مسئله در جریان پیروزی ۷۳ دقیقه‌ای او برابر اسویتولینا و ۴۴ دقیقه‌ای برابر وانگ کیانگ کاملاً مشخص بود. ویلیامز که تا به اینجا تنها یک ست باخته باید در دهمین فینال یو اس اوپنش شرکت کند. حفظ آمادگی و آرامش اما یکی دیگر از مسائل مهمی است که سرنا در فینال بامداد یکشنبه باید آن‌ها را رعایت کند.

سرنا ویلیامز

وی افزود:

در فینال‌ها احساسات زیادی وجود دارند که موجب فراز و نشیب بازی و عصبی یا پرتوقع شدن تنیسور می‌شوند. چیزهای زیادی از فینال‌های قبلی‌ام آموختم و می‌دانم که باید آرامشم را حفظ کنم. به نظرم بازی کردن در زمین آرامش بیشتری نسبت به زمانی دارد که با فرزند دوساله‌ام بیرون می‌روم و این موضوع به من کمک می‌کند.

بین سرنا و بیست و چهارمین قهرمانی گرند اسلمش، بیانکا آندرسکو قرار دارد؛ او یکی از بهترین تنیسورهای سال بوده که در ایندین ولز و تورنتو قهرمان شده و در هفت مصافش با ۱۰ تنیسور برتر جهان بدون شکست بوده است. با وجود اینکه او اولین حضورش در دور اصلی یو اس اوپن را تجربه می کرد، مورات اوغلو اذعان می‌کند آندرسکو را جزو شانس‌های صعود به فینال قلمداد می‌کرده است:

از حضور او در فینال متعجب نشدم زیرا احتمال می‌دادم چنین اتفاقی بیفتد. به نظرم او به زودی بانوی شماره یک دنیای تنیس می‌شود زیرا تنیسور بسیار کاملی است. بیانکا از نظر روحی و جسمی بسیار کامل است و اعتماد به نفس فوق العاده‌ای دارد که او را به همچین تنیسوری تبدیل کرده است.

آندرسکو بعد از مصدومیت سرنا در فینال راجرز کاپ و وقتی که این تنیسور آمریکایی اشک می‌ریخت، نزد او آمد و با ابراز همدردی‌اش، نشان داد که روحیه ورزشکاری بزرگی دارد. سرنا در این مورد گفت:

شما نمی‌دانید که او چقدر به من کمک کرد. در طول بازی او به خوبی سرویس می‌زد، حرکت می‌کرد و قدرت بالایی داشت و تماشای بازی‌اش واقعا هیجان انگیز است. این برای تنیس بانوان خوب است و خارج از این‌ها، بیانکا انسان بزرگی هم است.

بامداد یکشنبه، سرنا ویلیامز شانس هشتم قهرمانی برابر شانس پانزدهم قهرمانی یعنی بیانکا آندرسکو قرار می‌گیرد و امیدوار است به اولین گرند اسلمش بعد از اوپن استرالیای ۲۰۱۷ و در مجموع بیست و چهارمین گرند اسلم دوران تنیسش برسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار