19/04/2024

بررسی آماری عوامل موفقیت دنیل مدودف در مسابقات امسال تنیس

  • توسط سروش
  • 14/09/2019
  • 0

داده‌های مربوط به آمار و ارقام ATP توضیح می‌دهند که دنیل مدودف در چند ماه اخیر، چگونه توانسته بهترین عملکرد دوران حرفه‌ای خودش را به نمایش بگذارد.

دلایل موفقیت دنیل مدودف

تبدیل کردن بریک پوینت‌ها به نفع خود، یکی از اصلی‌ترین عوامل دخیل در نمایش فوق‌العاده مدودف در سراسر فصل زمین‌های سخت مسابقات تنیس آمریکای شمالی بود. یک بررسی آماری درباره این تنیسور روس ۲۳ ساله توسط بخش مربوط به آمار و ارقام تور ATP یعنی ATP Beyond The Numbers صورت گرفته است. مدودف در چهار تورنومنت اخیر که در آنها شرکت کرده، از ۲۳ بازی، ۲۰ پیروزی به ‌دست آورده است. در این بررسی نشان داده شده که وقتی مدودف فرصت کسب بریک پوینت را داشته، در مسابقات واشینگتن، مونترال، سینسیناتی و نیویورک در مقایسه با دیگر تورنومنت‌های فصل ۲۰۱۹ یک جهش آماری فوق‌العاده را تجربه کرده است. در ادامه این آمار را مرور می‌کنیم:

بریک پوینت‌های پیروز شده:

۴۰.۲% = مدودف در فصل ۲۰۱۹ پیش از مسابقات واشینگتن
۴۵.۷% = بهترین آمار در کل دوران ورزشی یک بازیکن که به گیلرمو کوریا تعلق دارد
۴۹.۹% = بهترین آمار یک بازیکن در فصل ۲۰۱۹ تور ATP (نواک جوکوویچ)
۵۲.۴% = آمار مدودف در چهار تورنومنت آمریکای شمالی

دنیل مدودف از تبدیل کردن ۴۰.۲ درصد (۱۴۸ از ۳۶۸ فرصت) از بریک پوینت‌ها، به این امتیاز در بریسبین در ماه ژانویه رسیده بود. اما او در اواخر ماه جولای و پیش از برگزاری تورنومنت واشینگتن آمارش در این زمینه را به ۵۲.۴ درصد (۸۹ از ۱۷۰ فرصت) رساند. چنین جهشی در فصل مسابقات زمین‌های سخت آمریکای شمالی فوق‌العاده است. این آمار در مقایسه با دارنده بهترین رکورد بریک پوینت‌های تبدیل شده در تمام طول فصل ۲۰۱۹ یعنی نواک جوکوویچ بهتر است، همچنین نسبت به امار گیلرمو کوریا که بهترین آمار بریک پوینت‌های تبدیل شده در تمام طول دوران ورزشی را دارد نیز بالاتر است. کوریا در سال ۲۰۰۴ به بالاترین رنکینگ ATP خود یعنی رتبه چهارم در سال ۲۰۰۴ رسید. بهترین درصد بریک پوینت‌های تبدیل شده مدودف در مونترال ثبت شد. این بازیکن در کانادا موفق شد رکورد شگفت‌انگیز ۶۳ درصد (۱۷ از ۲۷) را ثبت کند. او طی این رقابت‌ها در مرحله یک چهارم پایانی برابر دومنینک تیم (شماره چهار جهان) و در مرحله نیمه نهایی برابر کارن خاچانوف (شماره ۸ جهان) دو پیروزی پیاپی ثبت کرد و سپس برابر بازیکن شماره دو رنکینگ یعنی رافائل نادال در دیدار نهایی شکستت خورد.

بررسی بریک پوینت‌های به‌دست آمده توسط دنیل مدودف در تورنومنت‌های زمین سخت تنیس در آمریکای شمالی طی فصل ۲۰۱۹:

۶۳% – (۱۷ از ۲۷) = مونترال
۶۰% – (۱۲ از ۲۰) = واشینگتن
۵۵% – (۲۲ از ۴۰) = سینسیناتی
۴۵.۸% – (۳۸ از ۸۳) = یو اس اوپن

دنیل مدودف

دنیل مدودف علاوه بر لحظات حساس بازی‌های خود توانست در این تابستان آمارش در زمینه‌های سرویس زدن و بازگرداندن توپ‌ها را نیز تقویت کند. مجموع امتیازات کسب شده مدوف از بازگرداندن توپ حریف:

۴۰.۵% – (۱۴۱۴ از ۳۴۹۲) = کسب این نوع امتیاز قبل از مسابقات واشینگتن
۴۰.۸% – (۷۳۵ از ۱۸۰۰) = کسب این نوع امتیاز در چهار تورنومنت آمریکای شمالی

مجموع امتیازات سرویس مدودف:

۶۵.۴% – (۲۱۴۳ از ۳۲۷۹) = امتیازات سرویس کسب شده قبل از واشینگتن
۶۹.۱% – (۱۱۹۶ از ۱۷۳۲) = امتیازات سرویس کسب شده در چهار تورنومنت آمریکای شمالی

دنیل مدودف در حال حاضر در رده‌بندی توپ‌های برگشتی مسابقات ATP با نمره ۱۵۸.۰ در رده چهارم قرار دارد و در رده‌بندی سرویس‌های مسابقات ATP با نمره ۲۷۷.۰ بیست و یکم است. هردو این رده‌بندی‌ها توسط موسسه Infosys Nia Data ارائه شده‌اند. مجموع امتیازات کسب شده مدوف از توپ‌های بازگشتی سرویس اول:

۳۱.۶% – (۶۸۱ از۲۱۵۲) = کسب این نوع امتیاز قبل از مسابقات واشینگتن
۳۰.۶% – (۳۳۲ از۱۰۸۶) = کسب این نوع امتیاز در چهار تورنومنت آمریکای شمالی
مجموع امتیازات کسب شده مدوف از توپ‌های بازگشتی سرویس دوم:
۵۴.۷% – (۷۳۳ از ۱۳۴۰) = کسب این نوع امتیاز قبل از مسابقات واشنگتن
۵۶.۴% – (۴۰۳ از ۷۱۴) = کسب این نوع امتیاز در چهار تورنومنت آمریکای شمالی

دنیل مدودف در ست پنجم و تعیین‌کننده فینال یو اس اوپن برابر رافائل نادال ۱۵ بریک پوینت ایجاد کرد و تنها توانست پنج ‌بار (۳۳%) حریف را بریک کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار