20/04/2024

نائومی اوساکا با شکست کوکو گوف به دور چهارم یو اس اوپن صعود کرد

  • توسط مینا
  • 01/09/2019
  • 0

نائومی اوساکا ، بانوی شماره یک دنیای تنیس و مدافع عنوان قهرمانی یو اس اوپن حالا به رکورد ۱۰ پیروزی پیاپی در این رقابت‌ها رسیده است. او شنبه شب در ورزشگاه آرتور اش با نتایج ۶-۳ و ۶-۰ مقابل کوکو گوف آمریکایی به پیروزی رسید.

صعود نائومی اوساکا به دور بعد اوپن آمریکا

نائومی اوساکا که شانس اول قهرمانی در این مسابقات محسوب می‌شود بعد از قهرمانی سال گذشته‌اش در نیویورک موفق به قهرمانی در اوپن استرالیا هم شد و پس از پیروزی ۶۵ دقیقه‌ای برابر گوف ۱۵ ساله در حال حاضر رکورد ۱۷ برد متوالی در سه گرند اسلم اخیری که در زمین‌های سخت برگزار شده را دارد. او در کنفرانس خبری بعد از مسابقه گفت:

اینجا هستم تا تمام تلاشم را انجام دادم. در چنین سطحی فقط می‌توان با روند بازی پیش رفت. تاکنون به عنوان مدافع عنوان قهرمانی یک گرند اسلم در این رقابت‌ها شرکت نکرده بودم. ما اینجا آمدیم تا بازی کنیم و از آن لذت ببریم.

بعد از شروعی نزدیک، نائومی اوساکا در هشت گیم آخر بازی برنده شد، از هفت شانسی که برای برک کردن گوف داشت در شش تایش موفق ظاهر شد و سه-چهارم امتیازاتش را در سروهای اولش به دست آورد. نائومی در اغلب دقایق بازی پرقدرت ظاهر شد و در مجموع آمار ۲۴ پیروزی و ۱۷ خطا را به ثبت رساند. او اضافه کرد:

سال گذشته در مسابقات شبانۀ آرتور اش بازی نکرده بودم و فضای امشب ورزشگاه بسیار متفاوت بود. فکر می‌کنم جمعیت حاضر در بازی‌های روز و شب فرق می‌کند و به نظر می‌رسد که آن‌ها در بازی‌های شب به زمین نزدیک‌ترند. بزرگ‌ترین مسئله برای من اما تمرکز روی بازی گوف بود.

گوف که در حال حاضر رنکینگ ۱۴۰ جهان را داراست پیش‌تر با صعود به دور چهارم ویمبلدون دنیای تنیس را شوکه کرده بود. او در مقابل بانوی شماره یک جهان هم شروع خوبی داشت و در برابر سرویس‌های سرعتی‌ اوساکا اندکی مقابله کرد؛ گوف در مجموع ۸ بار برنده شد و ۲۴ بار هم خطا کرد. اوساکا با دو بک‌هند زیبا و دو امتیاز سرویس در گیم اول پیروز شد و سپس با دبل فول گوف در برک پوینت خیلی زود او را برک کرد و نتیجه بازی ۲-۰ شد. گوف با جایجایی‌های سریعش به بازی برگشت و با برک کردن اوساکا نتیجه بازی را ۳-۲ کرد. آن گیم، آغاز کننده چهار گیم متوالی‌ای بود که دو تنیسور برک شدند و با ضربات قدرتمند در سروهای دوم کار حریفشان را سخت کردند. بازی در نهایت ۵-۳ شد و اوساکا در آستانه پیروزی قرار گرفت.

نائومی اوساکا

اوساکا گیم آخر ست اول را خوب شروع نکرد و ۳۰-۰ عقب افتاد، اما در ادامه با اشتباهات گوف به بازی برگشت و در نهایت با برخورد بک‌هند او به تور برنده ست اول بازی شد. در ست دوم هم اوساکا به روند خوبش ادامه داد و پس از والی‌های دیدنی‌اش با دبل فول گوف او را در گیم اول برک کرد. گوف با وجود اینکه در گیم بعد سه برک پوینت به دست آورد اما از هیچ یک از شانس‌هایش استفاده نکرد و نتیجه بازی ۲-۰ شد. اوساکا بار دیگر گوف را در گیم بعدی برک کرد و با پیروزی در گیم چهارم نتیجه بازی را ۴-۰ کرد. نائومی با پیروزی در دو گیم بعدی این ست موفق شد تا با شکست گوف به دور بعدی یو اس اوپن راه یابد. وی درباره فضای ورزشگاه گفت:

مانند این بود که او به مردم کشورش گفته باشد به ورزشگاه بیایند و تشویقش کنند. آن‌ها از او حمایت می‌کردند و با توجه به اینکه چنین انتظاری از این بازی داشتم در مجموع فرق چندانی به حالم نداشت. من هم به مانند او در اینجا تمرین کردم و همیشه سعی کردم تا ساعت‌ها تمرین کنم. گوف هم همواره با پدرش تمرین می‌کند و صادقانه می‌گویم که او بیش از من تمرین می‌کند. برای من بسیار عجیب است که او طی زمان اندکی به چنین جایگاهی رسیده است.

اوساکا در مرحله بعدی یو اس اوپن به مصاف شانس سیزدهم قهرمانی یعنی بلیندا بنچیچ سوئیسی می‌رود. بنچیچ بعد از بیماری آنت کونتاویت و کناره‌گیری‌اش از مسابقات، به دور چهارم صعود کرد. اوساکا اولین دیدارش با او را در چلنجری که سال ۲۰۱۳ برگزار می‌شد برده بود اما بنچیچ در هر دو رویارویی این فصلشان به پیروزی رسیده است. اوساکا درباره بنچیچ گفت:

بازی با بنچیچ همواره چالش بزرگی برایم بوده و من هرگز از پیروزی در برابر او مطمئن نیستم. می‌دانم که در دو دیداری که ابتدای امسال برگزار کردیم شکست خوردم اما حالا تنها پیروزی در این مسابقه برایم مهم است، او برای هر امتیاز بازی‌هایش می‌جنگد و بازی بسیار سختی در پیش دارم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار