29/04/2024

صعود رافائل نادال به دور چهارم اوپن آمریکا با پیروزی برابر هیون چونگ

  • توسط مینا
  • 01/09/2019
  • 0

رافائل نادال ، شانس دوم قهرمانی در یو اس اوپن شنبه شب هیچ زمانی را برای صعود به دور چهارم رقابت‌ها از دست نداد و در کمتر از دو ساعت با نتایج ۶-۳، ۶-۴ و ۶-۲ مقابل هیون چونگ از کره جنوبی به پیروزی رسید.

رافائل نادال به دور چهارم اوپن آمریکا صعود کرد

رافائل نادال در مصاحبه داخل زمینش گفت:

از اینکه بار دیگر در دور چهارم حضور خواهم داشت خوشحالم؛ جمعیت حاضر در ورزشگاه با انرژی که به ما منتقل می‌کنند این زمین را منحصر به فرد و خاص کردند.

رافائل نادال در سری مسابقاتی که با چونگ در FedEx ATP برگزار کرده بود سه بار پیروز شده بود و در هر هفت ستی که مقابلش قرار گرفته بود به پیروزی رسیده بود. او حالا در مرحله بعد مقابل مارین چیلیچ کرواتی قرار می‌گیرد که شانس بیست و دوم قهرمانی محسوب می‌شود و در دور سوم مقابل جان ایسنر آمریکایی به پیروزی رسید؛ نادال در هشت رویارویی قبلی‌اش با چیلیچ ۶ بار برده و دوبار شکست خورده است. با وجود این شکست، چونگ باید از تلاشش در این مسابقات خوشحال باشد.

قهرمان فینال‌های Next Gen ATP سال ۲۰۱۷، ماه گذشته بعد از مصدومیت کمرش در فوریه به دنیای تنیس بازگشت. او از مرحله مقدماتی یو اس اوپن کارش را شروع کرد و در دیدارهایی سخت و نفس‌گیری که پنج سته شد، ارنستو اسکوبدوی آمریکایی و فرناندو ورداسکوی اسپانیایی را شکست داد و به دور سوم این مسابقات راه یافت.

رافائل نادال

نادال درباره چونگ گفت:

وقتی‌که او در سلامتی کامل به سر ببرد به همه نشان می‌دهد که چقدر قدرتمند است اما اخیرا درگیر مصدومیتش بوده و با تجربه شخصی که دارم، می‌دانم که مصدوم بودن چقدر دشوار است.

در حالی‌که بازی ۲-۳ دنبال می‌شد، با بیرون رفتن بک‌هند چونگ، نادال برای اولین بار در این مسابقه او را برک کرد. قهرمان سه دوره یو اس اوپن به یک برتری خفیف نیاز داشت و با پیروزی در ست اول به این خواسته‌اش رسید. در ست دوم چونگ اندکی پیشرفت کرد و تعداد پیروزی‌ها و خطاهایش را باهم برابر کرد (۸). با برک شدن در ست پنجم اما نادال موفق شد تا در ادامه برتری‌اش را دو سته کند. ۱۳ ساعت بازی طی روزهای اخیر نفس چونگ در ست آخر بازی را بریده بود و او دیگر قادر به رقابت با نادال نبود. از این رو رافا با نتیجه ۶-۲ در ست آخر به پیروزی رسید تا برای یازدهمین بار به هفته دوم یو اس اوپن راه یابد. چونگ در مورد این مسابقه گفت:

بازی کردن در مقابل یکی از بهترین بازیکنان جهان همیشه دشوار است اما تمام سعیم را کردم تا بهترینِ خودم را به نمایش بگذارم. روز خوبی را پشت سر نگذاشتم اما واقعا خوشحالم که بعد از مصدومیتم، در نیویورک بازی کردم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار