29/03/2024

نائومی اوساکا برای دومین بار طی هفت ماه اخیر مربی‌اش را اخراج کرد

  • توسط سروش
  • 14/09/2019
  • 0

نائومی اوساکا ، قهرمان دو دوره گرند اسلم‌ها بعد از اینکه در دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در یو اس اوپن ناکام ماند برای دومین بار طی هفت ماه اخیر مربی‌اش را اخراج کرد.

نائومی اوساکا مربی‌اش را اخراج کرد

جرمن جنکینز که مدت‌ها مربی ونوس ویلیامز بود، چند هفته بعد از قهرمانی اوساکا در اوپن استرالیا در ماه فوریه جانشین ساشا باجین شد. این تنیسور ۲۱ سالۀ ژاپنی در توییترش نوشت:

از مدتی که باهم سپری کردیم در داخل و خارج از زمین درس‌های زیادی آموختم اما حس می‌کنم که حالا زمان تغییر فرا رسیده است. از اینکه در کنارم بودی خوشحالم و بابت همه چیز از تو تشکر می‌کنم.

نائومی اوساکا بانوی سابق شماره یک دنیای تنیس به عنوان شانس اول قهرمانی پا به یو اس اوپن گذاشت اما با توجه به مصدومیت زانویش در دور چهارم این رقابت‌ها در دو ست پیاپی برابر شانس سیزدهم قهرمانی یعنی بلیندا بنچیچ شکست خورد و از تورنمنت حذف شد. این نتیجه موجب ادامه موج انتقادات نسبت به او بعد از کسب دومین گرند اسلمش در ابتدای امسال شد؛ اوساکا پیش از این در اوپن فرانسه و ویمبلدون هم خیلی زود حذف شده بود.

نائومی اوساکا

قهرمانی نائومی در اوپن استرالیا، این ستاره ژاپنی را به نخستین آسیایی تاریخ که به صدر رنکینگ جهانی صعود می‌کند تبدیل کرد. او همچنین بعد از جنیفر کاپریاتی در سال ۲۰۰۱ به اولین تنیسوری تبدیل شد که برندۀ دو گرند اسلم متوالی می‌شود. پس از اینکه او در ماه فوریه، در دور اول تورنمنت دوبی شکست خورد و از مسابقات کنار رفت، جایگاه اولش به خطر افتاد و اشلی بارتی استرالیایی سرانجام در پایان ویمبلدون به صدر رنکینگ جهانی صعود کرد؛ جایی که اوساکا بازهم در دور اول کنار رفت و بعداً اذعان کرد که بازی‌هایش در آنجا جنبۀ سرگرمی نداشته است.

نائومی اوساکا با اینکه در سینسیناتی و تورنتو افتخاری کسب نکرد اما با توجه به عملکرد ضعیف‌تر بارتی در طول فصل زمین‌های سخت آمریکای شمالی، بار دیگر به جایگاه نخست رنکینگ جهانی برگشت. حذف زودهنگام او از یو اس اوپن اما موجب سقوطش به جایگاه چهارم رنکینگ جهانی و قرارگیری بارتی، کارولینا پلیسکووا و الینا اسویتولینا بالاتر از او شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار