26/04/2024

نواک جوکوویچ با پیروزی برابر گوفین به فینال مسابقات اوپن توکیو صعود کرد

  • توسط سروش
  • 06/10/2019
  • 0

نواک جوکوویچ ، مرد شمارۀ یک تنیس جهان با پیروزی برابر دیوید گوفین به دیدار پایانی مسابقات اوپن ۵۰۰ امتیازی توکیو ژاپن راه یافت. تنیسور صرب برای کسب مقام قهرمانی، به مصاف جان میلمن استرالیایی می‌رود.

صعود نواک جوکوویچ به فینال تنیس توکیو

ده تنیسوری که در حال حاضر و یا سابقاً در جمع تاپ تن قرار داشته‌اند موفق به فتح مسابقات اوپن توکیوی ژاپن شده‌اند و نواک جوکوویچ فرصت این را دارد تا به عنوان یازدهمین بازیکن از این لیست، کاپ قهرمانی رقابت‌های راکوتن را بالای سر ببرد. جوکوویچ در روز شنبه (۵ اکتبر) توانست با غلبه بر دیوید گوفین از بلژیک به دیدار پایانی مسابقات اوپن ژاپن صعود کند. گوفین خود در سال ۲۰۱۷ موفق به قهرمانی در این تورنمنت آسیایی شده بود. مرد برتر رنکینگ جهانی تنیس در دیداری که ۹۰ دقیقه به طول انجامید، توانست در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ مقابل دیوید گوفین که در جایگاه شمارۀ ۱۵ دنیا قرار دارد به پیروزی برسد و راهی دیدار فینال این مسابقات شود. جوکوویچ برای اولین بار است که در این رقابت‌هت حاضر می‌شود و می‌خواهد به دهمین قهرمانی خود در تورنمنت‌هایی برسد که برای اولین بار در آن‌ها حاضر شده است. آخرین قهرمانی مشابه تنیسور صربستانی به دو سال پیش و مسابقات ایستبورن می‌گردد. نواک جوکوویچ پس از پیروزی برابر گوفین و صعود به دیدار پایانی مسابقات راکوتن ژاپن گفت:

از نحوۀ بازیم در طول هفته بسیار راضی هستم و در مجموع عملکرد بهتری در این هفته نسبت به هفتۀ قبل داشتم. امیدوارم که بتوانم با یک قهرمانی و دست پر از این مسابقات خارج شوم.

نواک جوکوویچ بار دیگر هنر خود و اینکه چرا برترین تنیسور حال حاضر رده‌بندی دنیای تنیس است را در ژاپن به رخ کشید. او در حالی پا به دیدار پایانی این مسابقات می‌گذارد که هیچ ستی را در این رقابت‌ها از دست نداده و در طول چهار بازی خود در تورنمنت ژاپن، به طور میانگین در هر دیدارش تنها ۳.۵ گیم را از دست داده است. ست نخست دیدار نوله با حریف بلژیکی‌اش، ۴۶ دقیقه طول کشید که به نسبت دیدار او در ست نخست دور یک چهارم نهایی و تقابل با لوکاس پویل فرانسوی، چهار دقیقه نیز زمان این ست کمتر بوده است. با این پیروزی، نواک جوکوویچ در نُه مصاف‌ رودروی خود با دیوید گوفین با حساب ۷-۲ پیش افتاده است.

نواک جوکوویچ

فاتح ۱۶ دوره گرند اسلم‌ها در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:

من انتظار چنین مسابقۀ سختی را داشتم؛ چرا که او این روزها در فرم خوبی قرار دارد و در دیدار گذشتۀ خود نیز به خوبی توانسته بود چونگ از کره جنوبی را شکست دهد. اینجا مسابقات سریع برگزار می‌شود و در کمتر فرصتی باید برای دیدار بعدی خود آماده شوید، برای همین هم باید از نظر جسمانی و ذهنی در سطح بالایی قرار داشته باشید. مطمئنا وقتی شما در مقابل تنیسوری قرار می‌گیرید که خوب سرویس می‌زند، کار ساده‌ای برای پیروزی نخواهید داشت.

تنیسور ۳۲ سالۀ صربستانی در دیدار پایانی باید به مصاف جان میلمن از استرالیا برود. بازیکنی که در مرحلۀ نیمه نهایی توانسته بود با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۳ و ۷-۶ (۷-۴) از سد ریلی اوپلکایِ آمریکایی بگذرد. این اولین جدال بین جوکوویچ و میلمن نبوده و آن‌ها دو بار قبل نیز با یکدیگر بازی کرده بودند که هر دو مسابقه نیز با برتری جوکر همراه بوده است. جوکوویچ دربارۀ دیدار پایانی مقابل میلمن نیز می‌گوید:

او یک بازیکن خیلی خوب است و من امروز شاهد پیروزی او برابر حریف آمریکایی‌اش بودم. او در فرم خوبی قرار دارد و بازی محکمی را مقابل اوپلکا انجام داد. نقطۀ قوت میلمن سرویس‌های بسیار خوب اوست و همان‌طور که گفتم بازی کردن با تنیسورهایی که از چنین خصوصیت خوبی برخوردارند، به هیچ وجه کار آسانی نخواهد بود. میلمن یک مبارز واقعی است و به سختی تسلیم می‌شود. او دارای نگرش مثبتی است و همین امر باعث می‌شود که از بازی کردن مقابل او لذت ببرید. امیدوارم در بازی فردا همانند طول هفته سرویس‌های خوبی بزنم و جام قهرمانی این مسابقات را به دست آورم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار