19/04/2024

مصاف اشلی بارتی و نائومی اوساکا در دیدار فینال مسابقات تنیس اوپن چین

  • توسط سروش
  • 06/10/2019
  • 0
اشلی بارتی

نفر اول تنیس زنان یعنی اشلی بارتی برای غلبه بر کیکی برتنز، بخت هشتم قهرمانی در مسابقات اوپن پکن و صعود به دیدار نهایی این رقابت‌ها یک مچ پوینت حریف را خنثی کرد. تنیسور استرالیایی این کار را در سه ست هیجان‌انگیز انجام داد. رقیب بارتی در فینال نائومی اوساکا خواهد بود.

صعود اشلی بارتی و نائومی اوساکا به فینال

نائومی اوساکا برای حضور در دیدار فینال مجبور شد مدافع عنوان قهرمانی مسابقات تنیس اوپن پکن یعنی کارولین وزنیاکی را از پیش رو بردارد. بارتی پس از آنکه مقابل برتنز یک مچ پوینت را سیو کرد، حالا باید دومین فینال فصل خود از نوع مسابقات Premier Mandatory را برگزار کند. اشلی بارتی بعد از ظهر روز شنبه به‌ وقت محلی برتنز را در یک دیدار دراماتیک‌وار با نتایج ۶-۳، ۳-۶، ۷-۶ (۷-۱) از پیش رو برداشت. اشلی بارتی با این پیروزی رکورد خود در برابر تنیسور هلندی را به پنچ پیروزی و صفر شکست ارتقا داد. این بازی، سومین دیدار بین دو تنیسور بود که تکلیف آن در سه ست مشخص می‌شود.

بارتی همچنین، حالا باید پنجمین دیدار فینال خود در سال ۲۰۱۹ را برگزار کند. بارتی در دیدار برابر برتنز شروعی بسیار خوب داشت و از ۱۴ امتیاز اول، ۱۲ تا را از آن خود کرد اما در ست آخر بازی تنها یک امتیاز با شکست فاصله داشت. صدرنشین رنکینگ WTA در تای بریک ست سوم یک مچ پوینت برتنز را خنثی کرد و این کار را در حالی انجام داد که در این ست ۵-۳ از حریف عقب افتاده بود و در تای بریک هم ابتدا ۳-۰ و سپس ۵-۴ در تعقیب برتنز که سرویس را در آن لحظات در اختیار داشت، بود. اشلی بارتی پس از پایان این دیدار در نشست خبری گفت:

فکر می‌کنم در برخی از مواقع بازی، کیفیت هردوی ما استثنایی بود. چه ببرید و چه ببازید، شما در این نوع بازی‌ها حس خوبی خواهید داشت. هرچند خیلی بد است که تنها یک برنده وجود دارد. اما من از نحوه مبارزه خود و بازگشت به بازی در ست سوم بسیار خوشحال هستم. فکر می‌کنم کیکی نیز این توانایی را دارد که سبک‌های مختلفی از تنیس را به نمایش بگذارد. او می‌تواند بسیار تهاجمی باشد، توپ را پشت سرتان بیندازد و شما را وادار کند که ضربات زیادی را بازگردانید. این یکی از بزرگترین چالش‌های بازی در برابر برتنز است. شما می‌دانید که او یک پلن B، C یا حتی D خواهد داشت. او همه این کارها را می‌کند تا در مسابقه به پیروزی برسد.

اشلی بارتی در ادامه درباره شرایط بازی و ویژگی‌های فنی آن گفت:

فکر می‌کنم، خصوصا از اواسط ست نخست تقریبا تا زمانی که من در ابتدای ست سوم کیکی را بریک کردم، او در یک حالت محافظه‌کاری فرو رفت. او همچنین به من فرصت‌های چندانی برای کسب امتیاز نداد. کیکی این کار را خیلی خوب انجام می‌دهد. از مسابقه‌مان در تنیس میامی نیز به ‌یاد دارم که شرایط بسیار مشابه الان بود. در آن مسابقه، لحظاتی وجود داشت که برتنز به ‌هیچ وجه اجازه بازی به من نمی‌داد. من مجبور شد به‌سختی مبارزه کنم تا راهی برای کسب پیروزی پیدا کرده باشم.

اشلی بارتی

اشلی بارتی در دیدار نهایی اوپن پکن به مصاف نائومی اوساکا خواهد رفت. او تلاش خواهد کرد تا به روند نُه پیروزی پیاپی تنیسور شماره یک ژاپن در فصل مسابقات آسیایی تنیس خاتمه بدهد. بارتی در دیدارهای رودررو دست بالاتر را در اختیار دارد. آنها سال قبل دوبار به مصاف هم رفتند که اوساکا در اوپن استرالیا پیروز شد و بارتی نیز در زمین چمنی ناتینگهام حریف را شکست داد. بارتی در رابطه با رویارویی برابر اوساکا در دیدار فینال گفت:

من فکر می‌کنم حالا هردوی ما به دو بازیکن متفاوت تبدیل شده‌ایم. فکر نمی‌کنم بتوانم نکات چندانی از دو رویارویی اخیر خود پیدا کنیم. این یک وضعیت جدید و شروعی مجدد برای رویارویی‌های ما دو نفر است.

اما نائومی اوساکا که بخت چهارم قهرمانی در اوپن پکن است، مدافع عنوان قهرمانی این تورنومنت یعنی کارولین وزنیاکی را با نتایج ۶-۴، ۶-۲ از پیش رو برداشت تا دومین فینال پیاپی خود را تجربه کند. نائومی اوساکا در حالی وارد پایتخت کشور چین شده بود که چند روز قبل در مسابقات اوپن پان پاسیفیک ژاپن، جام قهرمانی را در شهر مادری خود بالای سر برده بود. قهرمان فعلی مسابقات اوپن استرالیا همچنین چند روز پیش موفق شد مجوز حضور در تورنومنت Shiseido WTA Finals در شنژن را کسب کند. اوساکا در تمام بازی‌های خود در اوپن پکن تنها یک ست را به حریفان واگذار کرد و در مرحله قبل برای کسب مجوز حضور برابر کارولین وزنیاکی در مرحله نیمه نهایی مسابقات به روند ۱۷ پیروزی پیاپی بیانکا آندرسکو خاتمه داد.

تنیسور ژاپنی قهرمان یو اس اوپن را در دیداری جذاب با نتایج ۷-۵، ۶-۳، ۶-۴ از پیش رو برداشت. اما اوساکا در دیدار برابر وزنیاکی از همان ابتدا روی فرم بود. او ۳۰ ضربه وینر را در زمین حریف خواباند و پنج ضربه ایس هم ثبت کرد. این دیدار یک ساعت و بیست و چهار دقیقه طول کنید. سرویس‌های قدرتمند اوساکا کلید پیروزی برابر وزنیاکی بود. او ۷۶ درصد از امتیازات سرویس‌های اول خود را به‌دست آورد و هر هفت بریک پوینت که با آنها روبه‌رو شده بود را سیو کرد. ‌نائومی اوساکا پس از پایان این دیدار در نشست خبری گفت:

بیشتر اوقات از روی غریضه‌ام بازی می‌کند. فکر می‌کنم ابتدای بازی در خط انتهایی زمین برای پاسخ دادن به فورهندهای وزنیاکی از ضربات بک‌هند استفاده کردم. خیلی به این موضوع فکر نمی‌کردم که او مدافع عنوان قهرمانی است. تنها به این فکر کردم که او در دو دیدار اخیرمان مرا برده است. درست مثل تمریناتی که با هم داریم، او مرا شکست داد. من سعی می‌کردم فشار چندانی به خودم وارد نکنم. من می‌دانم که او در WTA یکی از بهترین جابه‌جایی‌ها در زمین را دارد پس انتظار رالی‌های طولانی زیادی را داشتم.

نائومی اوساکا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار