19/04/2024

دومینیک تیم قهرمان مسابقات اوپن ۵۰۰ امتیازی چین شد

  • توسط مینا
  • 07/10/2019
  • 0

با قهرمانی دومینیک تیم در بخش انفرادی، پروندۀ تورنمنت ۵۰۰ امتیازی اوپن چین رسماً در سال ۲۰۱۹ بسته شد.

قهرمانی دومینیک تیم در اوپن چین

در دیدار پایانی رقابت‌های اوپن چین، دومنیک تیم از اتریش و استفانوس تسیتسیپاس از یونان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این تنیس باز اتریشی بود که موفق به پیروزی برابر تسیتسیپاس و قهرمانی در مسابقات پکن در سال ۲۰۱۹ شد. تیم در دیداری که دو ساعت و سیزده دقیقه به طول انجامید، توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۳-۶، ۶-۴ و ۶-۱ مقابل حریف سخت‌کوش و ۲۱ سالۀ خود به برتری برسد تا فاتح این تورنمنت ۵۰۰ امتیازی در شهر پکن شود. این چهارمین قهرمانی دومینیک تیم در تورنمنت‌های حرفه‌ای دنیای تنیس در فصل جاری به حساب می‌آید. تنیس باز اتریشی پیش از این موفق به قهرمانی در تورنمنت‌های ایندین ولز، بارسلونا و کیتزبوهل اتریش شده بود. تیم همچنین با صعود به دیدار پایانی مسابقات اوپن چین، توانسته بود حضور خود را در رقابت‌های پایان فصل Nitto ATP Finals که در شهر لندن برگزار خواهد شد را قطعی سازد. این تنیسور ۲۶ ساله به همراه رافائل نادال اسپانیایی، نواک جوکوویچ صرب، راجر فدرر سوئیسی، دنیل مدودف روس و سه تنیس باز دیگری که در ادامه و تورنمنت‌های باقی‌مانده حضور آن‌ها مشخص خواهد شد از تاریخ دهم تا هفدهم نوامبر در سالن O۲ شهر لندن به رقابت خواهند پرداخت.

استفانوس تسیتسیپاس که در سال ۲۰۱۸ و در مسابقات Next Gen ATP به مقام قهرمانی رسیده بود و از تنیسورهای آینده‌دار دنیا به حساب می‌آید، شروع خوبی در دیدار فینال اوپن چین داشت و توانشت با حساب ۶-۳ برابر تیم به پیروزی برسد. اما در ادامه این تیم بود که با تکیه بر تجربه‌اش توانست در ست‌های دوم و سوم مقابل استفانوس به برتری برسد تا برای اولین بار فاتح یک تورنمنت ۵۰۰ امتیازی آسیایی شود. این دومین قهرمانی دومینیک تیم در زمین‌های هارد کورت (سخت) در فصل جاری نیز قلمداد می‌شود. وی پیش از این و در ماه مارس موفق شده بود در رقابت‌های اوپن BNP Paribas با غلبه بر راجر فدرر به مقام قهرمانی این بازی‌ها برسد. تیم همچنین برای دومین بار در طول دوران حرفه‌ایش در مسابقات تنیس توانسته به چهار قهرمانی در یک فصل دست یابد. او در سال ۲۰۱۶ موفق شده بود در چهار تورنمنت حرفه‌ای ATP به عنوان قهرمانی برسد.

دومینیک تیم

قهرمان مسابقات ۵۰۰ امتیازی اوپن چین در نشست خبری پس از دیدارش مقابل تسیتسیپاس گفت:

راستش فکر می‌کنم این یکی از بهترین بازی‌هایی بود که من در طول دوران حرفه‌ایم انجام دادم. استفانوس حریفی به غایت سرسخت است و او تنیس شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارد. امیدوارم که در فینال‌های بیشتری و تورنمنت‌های معتبرتر دیگری نیز برابر او بازی کنم. این اولین دیدار من و استفانوس در سال جاری بود، هرچند که در سال گذشته مرتباً مقابل او (۵ دیدار) مسابقه داده‌ام. بنابراین امیدوارم باز هم رقابت بین من و استفانوس در آینده نیز ادامه پیدا کند.

دومینیک تیم و استفانوس تسیتسیپاس در سال گذشته، پنج بار مقابل یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند که از این بین سه پیروزی سهم تیم و دو برد نیز متعلق به تسیتسیپاس بود که با برد امروز، تیم توانست رکورد خود برابر این تنیسور جوان یونانی را ارتقا بخشد. در دیدار پایانی مسابقات اوپن چین، استفانوس از ۸ فرصت بریک پوینت خود ۳ مورد آن را سیو کرد که این آمار برای دومینیک تیم به ۱۴ فرصت می‌رسید که تنیس باز اتریشی موفق به سیو ۵ مورد از آن‌ها شد. استفانوس در مجموع در سرویس‌ها نیز آمار به مراتب بهتری نسبت به تیم داشت و توانست در این مسابقه ۷ ضربۀ اِیس بزند و ۶۴% از سرویس‌های نخست خود را تبدیل به امتیاز کند که این آمار برای تیم به ۵ ضربه اِیس می‌رسید و او توانست در ۶۱% از سرویس‌های اول خود موفق عمل کند. با این قهرمانی، علاوه بر ۵۰۰ امتیازی که به اندوخته‌های دومینیک تیم در جدول رده‌بندی ATP اضافه می‌شود، او موفق به دریافت جایزۀ ۷۳۳,۷۹۰ دلاری این مسابقات نیز شد. به نفر دوم یعنی تسیتسیپاس نیز مبلغ ۳۶۴,۶۱۵ دلار و ۳۰۰ امتیاز تعلق گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار