23/04/2024

نواک جوکوویچ با پیروزی برابر دیمیتروف، به فینال مسترز پاریس راه یافت

  • توسط مینا
  • 03/11/2019
  • 0

نواک جوکوویچ ، برترین تنیسور حال حاضر دنیای تنیس، با برتری مقابل گریگور دیمیتروف بلغار به فینال مسابقات مسترز رولکس پاریس راه یافت.

صعود نواک جوکوویچ به فینال مسترز پاریس

این پنجاهمین حضور تنیسور صرب در فینال‌ مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی به شمار می‌آید که جوکوویچ در ۳۳ فینال آن به پیروزی و قهرمانی دست یافته است. نواک جوکوویچ با ۳۳ قهرمانی در جایگاه سوم برترین تنیس بازان مرد در فتح این رقابت‌ها قرار دارد. رافائل نادال با ۳۵ و راجر فدرر با ۳۴ قهرمانی بالاتر از او قرار دارند و اگر جوکوویچ بتواند در دیدار پایانی این مسابقات به پیروزی و قهرمانی برسد، می‌تواند با رکورد استاد سوئیسی از این حیث برابری کند. در عصر شنبه به وقت ایران و در اولین بازی دور نیمه نهایی مسابقات مسترز پاریس، نواک جوکوویچ مقابل گریگور دیمیتروف از بلغارستان قرار گرفت که در پایان این تنیسور صرب و برترین بازیکن جهان در رده‌بندی ATP بود که توانست با برتری برابر دیمیتروف به فینال رقابت‌های پاریس صعود نماید. در مسابقه‌ای که یک ساعت و ۳۹ دقیقه به طول انجامید، جوکوویچ موفق شد در دو ست متوالی و با نتایج ۷-۶ (۷-۵) و ۶-۴ از سد گریگور دیمیتروف بگذرد تا بدین ترتیب به پنجاهمین فینال خود در تورنمنت‌های ۱۰۰۰ امتیازی دنیای تنیس راه یابد. او باید منتظر دیدار رافائل نادال و دنیس شاپووالف بماند تا یکی از این دو تنیسور حریف او در بازی پایانی شوند.

تنیسور شمارۀ یک جهان، رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در مسابقات نیمه نهایی مسترز پاریس در بِرسی را به شش بازی افزایش داد تا در آستانۀ پنجمین تاج‌گذاریش در این رقابت‌ها قرار گیرد. جوکوویچ در دیدار مقابل دیمیتروف در ۸۵% (۳۴ از ۴۰) از سرویس‌های نخستش موفق عمل نمود و توانست ۵ سرویس خود را نیز مستقیماً تبدیل به امتیاز نماید. این تنیسور صرب همچنین صاحب رکورد ۱۰ پیروزی و ۱ شکست در رویدادهایی است که از مرحلۀ نیمه نهایی به سلامت عبور کرده است. این آمارها به ما نشان می‌دهد که جوکر مرد بازی‌های فینال است و به سختی در این‌گونه از مسابقات شکست می‌خورد.

نواک جوکوویچ

جوکوویچ آمار فوق‌العاده‌ای در مواجه با گریگور دیمیتروف داشته و با بردی که امروز مقابل این تنیسور بلغار به دست آورد، در ۱۰ رویارویی اخیرش با او موفق به ثبت ۹ پیروزی شده است. این ششمین فینال نواک جوکوویچ در فصل جاری مسابقات تنیس به شمار می‌آید که در ۵ فینال قبلی او موفق به کسب ۴ پیروزی و ۱ شکست شده است. بدین ترتیب او در کنار راجر فدرر (۴ پیروزی و ۲ شکست) و دومینیک تیم (۵ پیروزی و ۱ شکست) در جایگاه دوم برترین بازیکنانی قرار می‌گیرد که موفق به حضور در شش فینال مسابقات حرفه‌ای تورهای ATP در سال ۲۰۱۹ شده‌اند. دنیل مدودف روس با حضور در ۹ فینال (۵ پیروزی و ۴ شکست) از این حیث در ردۀ نخست ایستاده است.

جوکوویچ قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ را برای ششمین بار با رتبۀ شماره یک دنیا به پایان برساند و از همین‌رو، باید در مسابقات پاریس به مقام قهرمانی برسد. اگر او به این خواسته‌اش برای ششمین بار دست یابد، از این حیث در بین تمامی تنیسورهای مرد تاریخ به یک رکورد جدید دست خواهد یافت و می‌تواند بازیکنانی چون جیمی کانرز و راجر فدرر با پنج صدرنشینی را پشت سر بگذارد. نوله همچنین باید حداقل ۱۵۰۰ امتیاز مسابقات فینال‌های Nitto ATP لندن را نیز کسب نماید تا فرصت این کار بزرگ و پیشی‌گرفتن از رافائل نادال را بدست آورد. نادال از شانس بیشتری به نسبت دنیس شاپووالف برای رسیدن به فینال مسترز پاریس برخوردار است و از همین‌رو جوکوویچ باید بیشترین تلاشش را برای پنجمین قهرمانی خود در این مسابقات به کار ببندد. نواک جوکوویچ در مواجه با نادال تاکنون به رکورد ۲۸ پیروزی و ۲۶ شکست دست یافته و در سال ۲۰۱۹ نیز او تاکنون دو بار مقابل این تنیسور اسپانیایی قرار گرفته که به یک پیروزی و یک شکست برابر نادال رسیده است. جوکوویچ همچنین در سه رویارویی‌اش با دنیس شاپووالف، شکست ناپذیر بوده و هر سه دیدار را به سود خودش به پایان رسانده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار